פורקייטס: מחירי השילוח יעלו פי 3 בעקבות הלחימה באוקראינה

כך על פי גוף היעוץ שצופה כעת בחברות רבות כמו הענקיות מארסק, MCS, ONE ו-Hapag Lloyd שדיווחו כי ישעו בזמן הקרוב את פעילותן בתוך רוסיה, חלקן גם באוקראינה, בעקבות המצב במדינה והסנקציות המערביות
 | 
telegram
(1)

מחירי השילוח יעלו אף יותר? לאחר שזינקו בעקבות מגפת הקורונה, מודיעות כעת כמה ענקיות בתחום השילוח, לרבות מארסק ו-MSC כי יעצרו בשלב זה את התובלה אל תוך ומחוץ לרוסיה וזאת כתוצאה מפלישת הנשיא פוטין אל תוך שטח אוקראינה.  

חדשות אלו עוקבות לדיווח נוסף מצד פירמת השילוח הימי Ocean Network Express (ONE) כי תעצור גם היא את כלל השילוח לתוך המדינה, ולאחר שגם חברת השילוח הגרמנית Hapag Lloyd דיווחה כי תבצע דבר דומה מוקדם יותר בסוף החודש הקודם . 

למארסק נתיבי שלוח לסנט פטרסבורג וקלינינגרד שבים הבלטי, נובורוסייסק שבים השחור וולדיווסטוק וווסטוצ'ני על החוף המזרחי הרוסי. החברה מסרה כי הצעד לא צפוי לפגוע בשילוח של מוצרי מזון, רפואה או סיוע הומניטרי. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

על פי דווח בסוכנות הידיעות רויטרס, לחברה הדנית החזקה של כ-31% במפעילת הנמל הרוסית Global Ports, לה כשש נמלים ברוסיה ושניים נוספים בפינלנד. שאר החזקותיה של גלובל פורטס הם על ידי חברת האנרגיה הגרעינית Rosatom וכן איש העסקים סרגיי שיסקרב. 

"אנו נפעל ביחד עם גלובל פורטס על מנת לנתב את דרכינו בסבך הסנקציות האחרונות אותם הטיל המערב על מנת לא לפגוע בפעילות שלנו", מסרה מארסק. 

כאמור, גם חברת השילוח השוודית MSC מסרה כי תשעה בשלב זה את הפעילות ברוסיה, כאשר גם זו מסרה כי הפעולה לא תפגע בשילוח של מוצרים חיונים כמו אוכל וסיוע הומניטרי. 

השפעות המשבר השליכו גם על אוקראינה עצמה, שמה לא ביצעו החברות שילוח מאז ה-25 בפברואר בעקבות הפלישה. מדינות רבות כמו גרמניה, בלגיה והולנד כבר הודיעו כי יעצרו ספינות רוסיות לבדיקה, דבר הצפוי למנוע מעבר של מאות ספינות במיצרים הרלוונטים המחברים בין שלושת הימות. 

לפי הערכות אותן ביצעו אנליסטים בגוף הייעוץ FourKites, המתמחה בשרשראות האספקה, מסרה האחרונה כי הלחימה ברוסיה והשפעותיה על השילוח הימי צפויות להעלות את המחירים בענף עד פי 3. בראיון לסוכנות הידיעות הניו יורק טיימס, מסרה החברה כי להערכתה השפעת השיא של המשבר תורגש בעונת הקיץ, תקופת השיא של תעשיות השילוח. 

בראיון אותו נתן יו"ר איגוד חברות השילוח והלוגיסטיקה ההונג קונגי, גארי לאו לסוכנות הידיעות בלומברג, מסר האחרון כי אותן חברות מנסות כעת להתאים את הפעילות שלהם ללוח הזמנים החדש שנוצר בעקבות הלחימה, אם כי הוסיף כי הרחבת השיבושים באספקת הסחורות אינה נמנעת בסופו של דבר, וככל שתימשך הלחימה, כך תמשך גם הפגיעה בשרשראות.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם משעים ועוצרים את פעילות התובלה לרוסיה, ואם השעיית...
    Sassi6 08/03/2022 04:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואם השעיית רוסיה והוצאתה מחוץ למפת יעדי השילוח תגרום להקטנת מספר יעדי השילוח, אז הקטנת מספר היעדים לשילוח תגרום להקטנת ביקושים בתובלה, ובכלכלה כמו בכלכלה, אם הביקוש קטן מההיצע אז המחירים יורדים ולא עולים, תודה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות