מניית גזפרום צנחה בעקבות הפלישה לאוקראינה: האם היא שווה השקעה?
המניות הן עדיין "המשחק היחיד בעיר" ורוצים לדעת מדוע? כי כל הסיבות הפונדמנטליות הנוכחיות, שגורמות לתיקון הנוכחי כמו לכל התיקונים מאז 2009, הן בעלות השפעה קצרה שמייצרת תיקון אבל השפעה שתיעלם תוך זמן קצר יחסית וזה כולל הריבית, האינפלציה, שרשרת האספקה, הערכות מוגזמות או המלחמה באוקרינה. התנהגות מדדי המניות מוכיחה זאת וננסה להסביר זאת (שוב) כשפוטין יירגע וכשהסינים ילמדו שלכבוש את טאיוואן יהיה קשה לא פחות מאשר את אוקרינה ובינתיים בואו ונראה אם הצאר פוטין מייצר הזדמנויות השקעה במניות רוסיות.
{GAZPROM} (סימול:OGZPY) במחיר מציאה? "ההזדמנויות הטובות ביותר להשקעה" אמרו שני המשקיעים הגדולים, הברון רוטשילד ווורן באפט, "מופיעות כאשר כולם בורחים בבהלה מהשוק". אז פלישת רוסיה לאוקרינה לא יצרה אמנם בהלה גדולה בוול סטריט, אבל בהחלט עשתה, בשוק ההון ובכלכלה ברוסיה עצמה ובכל הנכסים הרוסיים שנסחרים בבורסות העולם. ביום ד' האחרון רעדו לא מעט משקיעים בעולם מאימת האפשרות של הפרת חוב בינלאומית (international debt default) של ממשלת רוסיה, הראשונה מאז המהפכה הבולשביקית. נראה היה שרוסיה לא תעביר תשלום של 117 מיליון דולרים לבעלי סדרת אגרות החוב שלה מ-2013. רוסיה העבירה לבסוף את התשלום ברובלים, שזו חצי נחמה למשקיעים ולמעשה הפרה בפועל.
"כל עוד פוטין שם צריך להיות מטורף לנצל המשבר ברוסיה על מנת לאתר שם מציאות", אמר פרשן אמריקאי השבוע ברשת פוקס אבל, כפי שאמר מיליארדר הנפט היהודי ארמנד האמר ( Armand Hammer) ז"ל, האיש שהקים וניהל את אוקסידנטל אויל (סימול:OXI) ושהתחיל לבנות את הונו באודסה, "זה אכן מאוד מסובך ומסוכן להשקיע ברוסיה אלא אם כן מדובר בהשקעה בטוחה". הוא לא פירט מה בטוח ברוסיה אבל כעובדה הוא כנראה ידע ואין ספק שניצל את משבר המהפכה הבולשביקית ליצירת הונו. מומלץ מאוד לקרוא על האיש שעשה בחייו דברים מדהימים.
האמת היא שאפילו ללא המלחמה באוקרינה לא היינו נוגעים בשום נכס רוסי שמוצע להשקעה (כפי שאין אנו נוגעים בשום נכס סיני), אבל קבלנו השבוע מחקר של מורגן סטנלי על ענקית הנפט-גז ועוד כמה מחצבים הרוסית Gazprom (סימולOGZPY: בניו יורק) ואם לא הייתה זו חברה רוסית אז מחיר המניה הנוכחי, 1.1 דולרים או ערך חברה כזו של 67 מיליארד דולרים זה, בעולם נורמלי וללא פוטין ואפילו במחירי הנפט והגז שלפני מלחמת אוקרינה, מציאה של ממש.
אלא שהמסחר במניות החברה, שנפלו ב-90%, מוקפא עד להודעה חדשה ורק אנשים כמו ארמנד האמר ז"ל או כל אותם אוליגרכים שיצרו פוטין וילצין יודעים איך קונים משהו ששווה 10 דולר בדולר. האמת היא שבתי ההשקעה הגדולים בארה"ב, מהסוג שממנו קבלנו המחקר על גזפרום, יכולים לספק מניות ב-1.1 דולרים "מעבר לדלפק" אבל מסיבות מובנות אינם עושים זאת.
"הבעיה עם המניות הרוסיות, די בדומה לזו של המניות הסיניות", הסביר פרשן פוקסניוז, "היא באמינות הנתונים בעיקר שלא לדבר על המעורבות הממשלתית שם בחברות. אבל קשה להתעלם מהעובדה שכמה מהנכסים הסחירים של רוסיה, בתחומי האנרגיה, המחצבים, החקלאות ואפילו טכנולוגיים, למרות כל הבעיות, מציגים כעת ערכים שלא תגלו כרגע בחברות מקבילות בוול סטריט". אנחנו בהחלט מסכימים עם הפרשן אלא שבאמת קשה מאוד לדעת את האמת לגבי רוסיה ולא רק בגלל פוטין.
לפני שננסה להבין מה הפוטנציאל ברכישת מנייה כמו OGZPY בדולר או שניים ועל מנת להבין טיפה יותר על האמינות הרוסית נפנה אתכם לספר "בית רוסיה", "The Russia House", אחד מספריו של הסופר הבריטי האגדי ג'ון לה-קארה שהלך לעולמו בסוף 2020. הסיפור הוא על יפהפייה רוסיה ומו"ל בריטי הולל שנפגשים בתערוכת ספרים במוסקבה שם היא מוסרת לידיו כתבי יד, שנתן לה ידיד, מדען רוסי בכיר ובהם סודות צבאיים שהמו"ל מתבקש להעבירם לפרסום במערב, ושלדברי המדען יזעזעו את המערב. המו"ל יוצר מגע עם אנשי המודיעין הבריטי שמעבירים החומר לבדיקת ה-CIA האמריקאי שמאשר את מעמדו הבכיר של המדען ואת מהימנות החומר שהעביר. לפי המדען כל המערך הצבאי והגרעיני של רוסיה ישן ופגום.
למרות המידע הסנסציוני מחליט ה-CIA לגנוז את המידע ומדוע? כי מידע כזה יגרום לקצוץ בתקציבי התעשייה הצבאית של ארה"ב, "ודבר כזה לעולם לא יעבור בבית הלבן או בתי הנבחרים", מסביר ראש ארגון הביון הבריטי למו"ל. זה ספר חובה לקריאה, יצירת אומנות ובמיוחד לנוכח תפקוד הצבא הרוסי באוקרינה ומי שקרא או יקרא את הספר יחשוב פעמיים לפני שיתפתה לקנות נכס כלשהו Made in Russia.
וכעת, לאחר כל האזהרות, בואו וננסה לראות הפוטנציאל. רוסיה ידועה כמקום שאינו ידידותי להשקעה ומי שמעוניין להבין את כל הסיבות לכך ימצא זאת באתר האינווסטיפדיה שצרפנו. בגדול זו אינה אימפריה כלכלית בכלל (ההכנסה לנפש נמוכה מרוב המדינות שהשתחררו ממנה). תרומתה הפוטנציאלית לכלכלה הגלובלית היא במחצבים ומינרלים בעיקר גז, נפט, פחם ויהלומים, בכמה מוצרי חקלאות, בעיקר חיטה וכן עיסת נייר ונייר וכמובן מוצרים בתחום הנשק והחלל. בשנים האחרונות התפתח ברוסיה תחום התעסוקה כשיותר ויותר תעשיות מערביות ומהמזרח מעסיקות כוח עבודה רוסי ואפילו יש חברה ציבורית גדולה מהתחום שמניותיה נסחרות בניו יורק, {HEADHUNTER GROUP PLC ADR} (סימול:HHR).
חשוב למשקיע להבין שלצד בעיות כמו בירוקרטיה ושחיתות אין אפילו חברה רוסית אחת שמובילה איזשהו מגזר תעשייתי גלובלי אפילו לא בתחום האנרגיה. התוצאה לפיכך היא שבמשברים (אפילו פחות גדולים מהנוכחי), בין אם מדובר בענקית כמו Gazprom או חברת מכירות ברשת כמו Yandex N.V (סימול:YNDX), אין למניות תחתית וכאמור הסיכונים גדולים מאוד, אפילו כשמדובר בהשקעות בחוב סוברני רוסי שחברות הדירוג הגלובליות נהגו לדרג ברמה גבוהה יחסית. קרן ניהול הנכסים PIMCO, אחת הגדולות בעולם שמנהלת בעיקר כספי פנסיה ומדינות בסכום של כ 2.5 טריליון דולרים, מחזיקה אגחי"ם ממשלתיים רוסיים בשווי של יותר מ-1.5 מיליארד דולרים שבעבר הלא רחוק דורגו ברמות A. מה בטוח יותר מהתחייבויות סוברניות של מעצמה כרוסיה? מסתבר שלמרות ההשקעה "הבטוחה" כ"כ חששו לקוחות הקרן (כשהחל הסכסוך) שמא לא תעמוד רוסיה בהתחייבויותיה ובקשו למכור האגחי"ם.
פימקו החליטה לא למכור אלא לגדר וכתבה עבורם נגזרי CDC (אותם חוזי החלף לסיכוני אשראי, ה-Credit Default Swap, שהתפרסמו כאחראים למשבר 2008) שלמעשה הימרו שרוסיה לא תפלוש לאוקרינה. פימקו רשמה חוזים אלו מול 5 לקוחות שביקשו הגנה כנגד האפשרות שרוסיה לא תעמוד בהתחייבויותיה. מה שקרה כמובן הוא שהאגחי"ם התרסקו והגיגזרים למעשה נמחקו (אלא אם כן המצב יתהפך בימים הקרובים). פימקו, למרות שכבר הכירה בהפסד, אינה ממהרת לסגור הפוזיציות, עדיין מאמינה שהמצב יחזור לכשהיה. אבל הניסיון אינו תומך באמונה זו ואת פרטי הספור תמצאו בפיננשיאל טיימס. זה כנראה המקרה הראשון המדווח אבל יהיו לא מעט דומים.
אם המצב יימשך רוסיה לא תהסס להתעלם מתשלומי הריבית על חובותיה. אז בשביל מה לנסות ולהשקיע במוצרים רוסיים אפילו אם הם ירדו חזק? ובכן, בגלל "הפוטנציאל" שהרי אם הסכסוך יגמר מניות מהסוג של OGZPY (שבינתיים ממשיכה למכור מוצריה ולשלם חובותיה) יקפצו מעלה בעצמה כי עדיין, אפילו אם "בית רוסיה" משקף מציאות ואפילו אם נראה הפסדי עתק בתחומי השקעות שונים שקשורים ברוסיה מדובר במדינה עם כמה תעשיות ענק בכמה מחומרי הגלם החשובים בעולם, במיוחד כאלו שמיוצגים בבורסה של ניו יורק כמו OGZPY או LUKOY. לכן בואו ונבחן את Gazprom ונראה אם לשלם דולר למניה במקום 10 דולר מלפני כחודש אל מול מחירי הנפט והגז שעלו הסיכוי שווה את הסיכון.
כדי להעריך את עוצמתה של החברה נתחיל בכך שארה"ב הטילה סנקציות קשות על כל הבנקים הרוסים כולל בנק Gazprom שבבעלות החברה אלא שמסתבר שכנגד הבנק הספציפי הזה כל הסנקציות אינן מופעלות ויותר מכך, הבנקים המובילים בארה"ב ובאירופה כמו JPMorgan Chase & Co, Bank of New York, Deutsche Bank, Commerzbank וכמותם ממשיכים לעבוד מול ועם הבנק מה שללא ספק יחזק מעמדו לאחר שהמשבר יגמר.
כל זה כאשר ידועים הקשרים ההדוקים בין הבנק וחברת האם שלו לפוטין וחבורת השלטון שלו וכאשר הרגולטור השווייצרי מנהל חקירה נגד סניף הבנק בשווייץ על פעילות בלתי חוקית. זו הפעם השנייה שהעולם המערבי מוציא את הבנק הזה מגזרות, הראשונה הייתה בעת נפילת האימפריה הסובייטית בסוף שנות ה-80. פתחנו עם העניין הזה על מנת להראות שמדובר בחברה ייחודית שחשיבותה, בטח באירופה, גדולה מכדי שיכו בה. החברה, שהיא חברת האנרגיה הציבורית הגדולה בעולם, החליפה, בתחילת השנה, את קונצרן הבנקאות Sberbank כחברה הגדולה ביותר בברית המועצות. מדובר בחברת גז משולבת במבנה של אינטגרציה מאונכת ושתורמת 12% מייצור הגז הגלובלי.
החברה מחזיקה בעלות במאות חברות ברחבי העולם (כולל בישראל) ובתחומים שונים כולל תקשורת ומדיה אבל כוחה בא מהגז שנכון לרגע זה אירופה תלויה בו וכל החלטה להקטין התלות תיקח שנים ועלויות עתק. רוב מדינות אירופה תלויות באספקת הגז של החברה. אפילו כל צריכת הגז של יצרנית נפט כמו נורבגיה מסופקת ע"י החברה. אפשר לראות את הצנרת האירופאית במפה המצורפת. גזפרום גם מנוהלת היטב (בהשוואה לממוצע הסובייטי), האיש החזק שמוביל אותה הוא סגן היו"ר, הדוקטור לכלכלה, Alexey Miller שהוא גם חברו הקרוב של פוטין.
האם כדאי להשקיע במניה? קונצנזוס האנליסטים ממליץ לאלו שמחזיקים במניה להמשיך ולהחזיק (לפני המלחמה 12 אנליסטים היו בהמלצת BUY), לא לברוח ומה הפלא? לאור מצבה של החברה (שממשיכה לעמוד בכל התחייבויותיה) אפשר להניח בביטחון יחסי שמחיר המניה לא יישאר 1.1 דולר כאשר זו תפתח למסחר, המחיר יעלה משמעותית. המניה נסחרת במכפיל 2 לערך ובהערכה מגוחכת.
כאשר בוחנים הנתונים הפונדמנטליים מול כל הבעיות הגיאופוליטיות אין ספק שעולה הכדאיות להשקיע אבל עד לאיזה מחיר? מצד אחד הביקוש לגז שמספקת החברה ולמוצרי הלוואי לא ירד, למרות המאמצים שייעשו האירופאים להפחית התלות, בטווח הנראה לעין אבל מהצד השני מחירי הגז והנפט ירדו בצורה משמעותית כשהמשבר יסתיים. כיוון שהמניה עלתה לשיא של קרוב ל-11 דולר בסוף 2021 בעקבות העלייה הדרמטית במחיר הגז במהלך 2021, אפשר להניח שלטווח הבינוני ובטח לארוך תתקשה המניה לחזור על ביצועיה ב 2021. דעתי היא שהמניה, כאשר תחזור להיסחר, תיפתח במחיר גבוה בהרבה מ-1.1 דולרים ולכן עדיף לחפש מציאות בין חברות הטכנולוגיה האמריקאיות המובילות (אלא אם אתם מכירים בעל מניות OGZPY בצרות).
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
18.מעדיף יהלומי דמים מאפריקה. תודהחסר מצפון ובושה 23/03/2022 19:53הגב לתגובה זו2 0אין לך בושה על הפנים?גרידיות גרדיות גרידיות. בטח היית משקיע בגז אם היית חי בתחילת המאה ה20.אין ברכה בכספי דמיםסגור
-
17.קסם רוסיהdw 23/03/2022 11:13הגב לתגובה זו0 0למשקיעים המקומיים כדאי לשים לב לתעודת הסל קסם רוסיה. המסחר בה כמובן הופסק אחרי שהופסק המסחר במסחר בניירות הרוסיים בלונדון. אחרי שהמלחמה באוקראינה תסתיים זה יכול להיות מעניין. התעודה חשופה לכל החברות הרוסיות הגדולות: גזפרום, רוזנפט, לוקאויל, סברבנק וכו וכמובן ירדה בעשרות אחוזים בתקופה האחרונה. לכן זה מעניין.סגור
-
לא מעניין בכלל...רוסיה תימחק קצת לפני אירופה וארצותהאלו בודי 23/03/2022 16:43הגב לתגובה זו1 0הברית..סגור
-
לגיטימיdw 24/03/2022 14:44הגב לתגובה זו0 0אבל למי שחושב שעוד שנה שנתיים לא יזכרו בעולם שהיתה מלחמה (בדומה למלחמות כאן בישראל) אז חשיפה לתעודת סל של מדינה שכרגע קורסת יכול להתברר כטרייד לא רע. בטווח הקצר גזפרום וקסם רוסיה יכולות להמשיך ולרדת. בטווח הארוך זה נראה מעניין יותר לדעתי.סגור
-
16.לשלמה -ASMLאבי טננבוים 22/03/2022 16:03הגב לתגובה זו2 0האם מעניינת? בכלל ובעת זו בפרט?, והאם הינך מוצא הגיון וחכמה להחזקתה באופן ישיר ולא דרך הסלים למיניהם - האם אחוז ההחזקה שלהם בחברה משקף נכון את פוטנציאל השוק שלה? ומימלא נשאלת השאלה האם יש לה ערך מוסף ובלעדי וייחודי? אשמח מאוד לחוו"ד המקצועית והמחכימה.סגור
- טען עוד
-
ASMLשלמה גרינברג 24/03/2022 18:16הגב לתגובה זו1 0חברה הולנדית, אחת מחברות הטכנולוגיה היותר מעניינות בתחום המוליכים למחצה. ייחודה ביכולות הפתוח והייצור של ליתוגרפיה ומייצרת את מכונות ה- extreme ultraviolet lithography שבהן משתמשים בתהליכי הגימור של המעגלים. מדובר במכונות יקרות מאוד שיש רק להם, לטאיוואן סמי קונדקטורים ואולי לעוד חברה או 2 שהם היצרנים הבלעדיים. השתתפתי בהנפקה פרטית של הם עוד לפני שהונפקו, בשנות ה 80, משהו באמת מדהים. לכול השאר נא להחליט לבד. אגב, גולדמן סאקס נתן לה, בשבוע שעבר, המלצה חמה שראיתיסגור
-
מר גרינברג, תודה רבה (ל"ת)אבי טננבוים 25/03/2022 13:08הגב לתגובה זו0 0סגור
-
15.פרוטליקסנחום 19/03/2022 20:33הגב לתגובה זו1 1שלום מר גרינברג מה דעתך על החברה לאחר אישור התרופה לפברי? תודה ושבוע טובסגור
-
לא ראיתי אישורשלמה גרינברג 20/03/2022 10:02הגב לתגובה זו4 0ההודעה מדברת על התוצאות שהושגו בשלב השלישיסגור
-
אה. אוקיי טעיתי. תודה רבה (ל"ת)נחום 20/03/2022 20:02הגב לתגובה זו0 0סגור
-
14.מה דעתך ולא המלצה על Lukoil ? (ל"ת)הלוחש לגזיות 19/03/2022 14:51הגב לתגובה זו0 0סגור
-
13.גם דלק קידוחים המעפיל 2? (ל"ת)מיכה 19/03/2022 08:39הגב לתגובה זו2 0סגור
-
12.כגודל הסיכון גודל ההצלחה - הסיכון גדול יותר מההצלחה (ל"ת)לילי 19/03/2022 07:03הגב לתגובה זו0 0סגור
-
11.תודה (ל"ת)איתן 19/03/2022 01:30הגב לתגובה זו4 0סגור
-
10.סו"ס כתבהלרון 18/03/2022 17:23הגב לתגובה זו2 2עם הזדמנות המחץ בצידה,כל הכבוד!!סגור
-
כוונתך עד היום היה בולשיט? (ל"ת)יענו סוף סוף 18/03/2022 20:08הגב לתגובה זו3 1סגור
-
ובדרך אגבלרון 19/03/2022 10:39הגב לתגובה זו0 0אינני משתמש במילות נאצה אמריקאיותסגור
-
סו"סלרון 19/03/2022 10:31הגב לתגובה זו0 0הכוונה שלרוב הכותב מתייחס למניות ג ב ו ה ו ת בשערן והפעם לא כךסגור
-
לצערנו אתה מתעקש לא להצהיר לנו ולעדכן אותנו מה השכלתךללרון 21/03/2022 16:39הגב לתגובה זו0 0והבנתך וידיעותך במרחב... אני מניח שאינך מבין שפה זרה כמו אנגלית או אידיש ובטח ובטח לא מבין מה משמעות Bullshit......צר לי שאתה נימעך על ידי שלמה ואתה צריך לחזק אותו בצורה עלובה שהבאת כאן...כנראה ניבהלת מזה שהוא מועך ומדרדס אותך....והוא דווקא כן קצת חכם ומבין.סגור
-
סליחהלרון 22/03/2022 09:15הגב לתגובה זו0 0אך לקונית אומר שעם IQ ברמה שהינך מפגין אינני עוסק או בלשונך "מתעסק"סגור
-
IQ199 אמיתי ובדוק ב7 מקומות במקביל שהביאו בין 196 ל 200. 23/03/2022 14:39הגב לתגובה זו1 0וחוץ מזה לקונית לא אומר דבר וכלום ושום דבר...וחוץ...למה אתה נותן לשלמה לקרוע אותך בלי להשיב מלחמה..וחוץ...ובכל זאת ספר לנו על השכלתך הפורמלית...תודה.סגור
-
9.גאזפרוםחופי 18/03/2022 16:15הגב לתגובה זו6 0תמכרו לי מניות של החברה הזאת וגם רובליםסגור
-
8.חברת ומניית דיגיטל טורבייןקרא לי ג'ק 18/03/2022 14:41הגב לתגובה זו0 0שלמה מה דעתך על החברה ? הפוטנציאל ? התחרות ?גם אחרי 50% ירידה בשנה האחרונה היא מעט יקרה, אבל כבר מתחילה לעניין. אשמח אם אתה מכיר, כמה מילים עליה. טיקר appsתודה רבהסגור
-
APPSשלמה גרינברג 18/03/2022 15:37הגב לתגובה זו3 0מכיר אבל לא עוקב מקרוב כי תחום הפעילות, אפליקציות תכנה צומח לכול הכיוונים והתחרות גדלה במהירות. צריך, לדעתי, הבנה עמוקה בתוכנה על מנת להבין מה ההתמקדות של כול חברה. אני לומד את החברות CTSX ואת CGNX שהן מתחרות שלה ואפילו איירון סורס הישראלית משחקת בתחום. דבר אחד ברור, APPS צומחת במהירותסגור
-
7.אז אם לא ניתן לקנות, כי אין מסחר, ממילא אין משמעות לציטוט ערב הפסקת המסחר (ל"ת)יואב 18/03/2022 14:10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.דמיוןלמה להרבות על מוצר שלא ניתן ניתן להשגה 18/03/2022 14:08הגב לתגובה זו1 0למה להרבות על מוצר שלא ניתן ניתן להשגהסגור
-
לא ניתן להשגה? תיקרא בעיון (ל"ת)שלמה גרינברג 18/03/2022 15:38הגב לתגובה זו5 0סגור
-
לפי מה שרשמת שלמה לא ניתנת להשגה למי שאינו חבר של פוטיןצבי 18/03/2022 19:52הגב לתגובה זו1 0אלא שהמסחר במניות החברה, שנפלו ב-90%, מוקפא עד להודעה חדשה ורק אנשים כמו ארמנד האמר ז"ל או כל אותם אוליגרכים שיצרו פוטין וילצין יודעים איך קונים משהו ששווה 10 דולר בדולר. האמת היא שבתי ההשקעה הגדולים בארה"ב, מהסוג שממנו קבלנו המחקר על גזפרום, יכולים לספק מניות ב-1.1 דולרים "מעבר לדלפק" אבל מסיבות מובנות אינם עושים זאת.סגור
-
התשובה בחלק האחרון של שאלתך (ל"ת)שלמה גרינברג 19/03/2022 10:26הגב לתגובה זו6 0סגור
-
5.אין ולא תהיה ברכה למי שישקיע בניירות האלהאמיל 18/03/2022 14:00הגב לתגובה זו5 7שממילא המסחר בהם מוקפא.סגור
-
4.האם אקטיוויזן בליזארד (ATVI) נרכשה ע"י מייקרוסופט, או עשאלה לשלמה 18/03/2022 12:55הגב לתגובה זו1 0או עדיין העסקה לא נסגרה? אני מבין שהיא תישאר חברה שפועלת עצמאית ולא תהפוך לחלק ממיקרוסופטסגור
-
עדיין לא נסגרהשלמה גרינברג 18/03/2022 15:45הגב לתגובה זו3 0כיוון שהעסקה בהחלפת מניות החברה תהפוך לחטיבה במייקרוסופטסגור
-
קראתי שהעסקה תהיה במזומןלשלמה 20/03/2022 12:05הגב לתגובה זו1 0כך כתוב באתר investingסגור
-
צודק, החלפתי עם רכישה קודמת (ל"ת)שלמה גרינברג 21/03/2022 17:18הגב לתגובה זו3 0סגור
-
3.BABA ואחרות נקצצו בעשרות אחוזים, אז למה הן לא הזדמנות? (ל"ת)ולמה לא הסיניות? 18/03/2022 12:52הגב לתגובה זו1 1סגור
-
קומוניסטים זה לא הזדמנות. זה פשוט לא הזדמנות.דגן 21/03/2022 11:23הגב לתגובה זו2 0.סגור
-
2.מגזר השבבים מוליכים למחצה יתאושששימי 18/03/2022 12:41הגב לתגובה זו2 0שלמה תודה על המאמרהאם לדעתך סקטור המוליכים למחצה יחזור למגמה חיובית בשנים הקרובות ?הצורך בשבבים יגדל עם השנים ?תודהסגור
-
ברור (ל"ת)שלמה גרינברג 18/03/2022 15:46הגב לתגובה זו6 0סגור
-
1.תודה רבה שלמה מעניין מאוד.. (ל"ת)עמית 18/03/2022 12:40הגב לתגובה זו6 2סגור
-
נכון..מעניין..אבל לא לעניין. (ל"ת)לעמית 18/03/2022 18:42הגב לתגובה זו3 2סגור