מחוברים רשת תקשורת פלאפון סלולר
צילום: Istock

מוטרדים ממחיר הגז, לחצי לא אכפת מהמטאוורס, כולם עם אייפון, נייקי הפייבוריטית וקניות זה אמזון - סקר דור ה-Z של פייפר סנדלר

ל-87% יש אייפון וזה יהיה גם המכשיר הבא שלהם; פחות מוכנים להתנסות בתחליפי בשר צמחיים; טיקטוק מובילה ועוקפת לראשונה את סנאפצ'ט; פייפאל מובילה על Afterpay ב-BNPL; אמזון מאבדת נתח שוק - בעיקר אצל הנערות שמשתכרות יותר
איתי פת-יה | (2)

7,100 בני נוער אמריקאיים בגיל ממוצע של 16.2 שנים שהשיבו לסקר של פירמת ההשקעות פייפר סנדלר ככל הנראה מעניינים מאד היום כמה מהחברות הגדולות בוול סטריט מסקטורים שונים: אפנה, פינטק, פרסום דיגיטלי ורשתות חברתיות, אי-קומרס ועוד. כמה כסף הם מוציאים, איך בדיוק הם מוציאים אותו ועל מה? על כל זאת ועוד השיבו במפורט. בין המסקנות: לחצי מהם לא אכפת מהמטאוורס, כולם עם אייפון (ולרוב בטיקטוק); נייקי היא פייבוריטית וקניות זה אמזון.

ל-39% מהנסקרים הייתה עבודה במשרה חלקית, בדומה לנתון בסקר הקודם שבוצע בסתיו. ההוצאות שלהם עלו בחצי השנה החולפת ב-4% ל-2,367 דולר בממוצע (גבוה ב-9% מלפני שנה), ומתוך הסכום 60% מומן על ידי ההורים (לא מדובר בהוצאות מחיה).

71% אמרו שלדעתם הכלכלה האמריקאית מדרדרת – בסקר הקודם רק 56% השיבו ככה, ובזה שלפני שנה 46%. הסוגיה הפוליטית הכי בוערת לפי המשתתפים הייתה המלחמה באוקראינה (13% דירגו אותה במקום הראשון), 11% אמרו שמשבר האקלים והסביבה הם הראשונים במעלה, 10% אמרו שזהו המתח הבין-גזעי באמריקה; 10% מהנשאלים חושבים שהכי מטרידים הם מחירי הגז, ול-4% הכי הרבה הפריעה האינפלציה. כלומר, 14% הוטרדו משני האחרונים – יותר מאלו שדירגו את המלחמה במקום הראשון.

באופן לא מפתיע בהתחשב בגיל המשתתפים מזומן היה שיטת התשלום הפופולרית – 89% השתמשו בו בחודש האחרון להשתתפותם בסקר. אפליקציית התשלום המועדפת עליהם היא אפל פיי – וזאת תולדה של המצב בו ל-87% מהם יש את האייפון של  APPLE (AAPL). במקום השני הייתה אפליקציית ה-Venmo מבית  PAYPAL (PYPL), במקום השלישית נמצאת אפליקציית Cash של בלוק (לשעבר  SQUARE - סימול: SQ).

האפליקציה המועדפת לתשלום בשיטת BNPL (קיצור של Buy Now Pay Later, חלוקה לתשלומים ללא ריבית) היא No. 4 גם כן של פייפאל, ואחריה Afterpay של המתחרה בלוק. יוזכר כי ברשות להגנת הצרכן בארה"ב ביקשו משתיהן וממתחרות נוספות מידע לגבי הקלות בה הן מעמידות אשראי ללקוחות בנקודת המכירה והאופן בו הן מגינות על המידע שלהם.

ועתה לשאלה מה קונים? אם כן הנתח הגדול ביותר מהוצאות המשתתפים היה על מזון – 22%, בדומה לשיעור בסתיו, אך נמוך בנקודה מלפני שנה. ואגב מזון, 43% מהנשאלים אמרו שהם מוכנים לנסות תחליפי בשר צמחיים – ירידה מ-49% בסקר מלפני שנה.

7% מהזמן שהמשתתפים בילו בקניות מוקדש לכאלה מיד שניה – 46% מהנשאלים רכשו מוצר משומש ו-56% מכרו כזה. ההוצאות של הנערות עלו ב-9% בשנה החולפת – 15% יותר על ביגוד ו-16% על הנעלה. הוצאות הליבה בתחום הביוטי (איפור, מוצרי טיפוח לעור, בשמים) הסתכמו ב-264 דולר בממוצע בבשנה – גידול של 10% בשנה (על בשמים – עלייה של 33%). מוצרי טיפוח העור היו אצלם בעדיפות עליונה, ועליהם הוציאו 107 דולר. על איפור ההוצאות הסתכמו ב-94 דולר ועל מוצרים לשיער 90 דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

60 מהנסקרות אמרו שקראו את המרכיבים של מוצרי הביוטי ו-88% מהמשתתפות אמרו שישלמו עוד עבור מוצרים "נקיים". 58% מוכנות לשלם יותר על מוצרים שמבוססים על פיתוח ש"מגובה במדע".

53% השיבו ש-  AMAZON (AMZN) היא הרשת המועדפת עליהם ברכישות מקוונות – ירידה של 3 נקודות משיעור המשיבים לפני שנה. בקרב הנערות בעלות השכר הגבוה יותר מבין הנשאלים, שיעורן של אלה שהציבו את אמזון במקום הראשון ירד ל-35% מ-47% שנה קודם לכן. Shein הסינית במקום השני.

המותג  NIKE (NIKE) הוא עדיין האהוב ביותר על בני דור ה-Z האמריקאיים לפי הסקר, שיעור המשיבים שאמרו שמבחינתם זו  LULULEMON ATHLTCA INC (LULU) עלה ב-3 נקודות תוך שנה. נייקי היא גם מספר אחד אצלם בתחום ההנעלה, כשהפעם שיעור המשיבים כך היה גדול ב-4 נקודות מזה לפני שנה. שיעורם של אלה שבתשובה לשאלה זו הזכירו מותג מתחום אפנת הספורט/הנוחות היה 44% - הגבוה ביותר בסקר של פייפר סנדלר.

חברת הנעליים  CROCS INC (CROX) עלתה בדירוג מותגי ההנעלה ממקום 8 בפופולריות ל-6. Hey Dude נשארת בעשירייה הפותח זה 10 סקרים ברצף. שיעורם של אלה שאמרו שואנס היא מותג הנעליים האהוב עליהם ביותר ירב ב-4 נקודות, ובקרב אלה עם ההכנסה הגבוה יותר, ב-6 נקודות.

ובגזרת הטכנולוגיה, באפל ישמחו לדעת מעבר לדומיננטיות המובהקת של משתמשי האייפון בקרב פלח האוכלוסיה הזה, שכל אלה גם אמרו שהם חושבים שהמכשיר הבא שיקנו יהיה גם כן של אייפון. ל-72% מהם יש גם את האזניות האלחוטיות איירפודס.

בסטרימינג, 30% מהזמן בו המשתתפים צופים בוידאו ביממה נעשה מול תכנים של  NETFLIX (NFLX) ויוטיוב. צוין כי HBO Max העלתה את נתח השוק שלה. ברשתות החברתיות, במקום הראשון אצל הנסקרים מדורגת טיקטוק (33% מהמשיבים) – שלראשונה עקפה את  SNAP INC (SNAP). אינסטגרם של  FACEBOOK (FB) במקום השלישי פעם נוספת (22%). למרות של-26% מבני הנוער שנשאלו היה בבית מכשיר מציאות מדומה – רק 5% באמת עושים בו שימוש יומי. 48% אמרו שאו שאינם בטוחים כיצד להשיב – או שהמטאוורס פשוט לא מעניין אותם.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מעניין. (ל"ת)
    הקורא 08/04/2022 03:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עוד סקר מטומטם ומהנדס תודעה (ל"ת)
    הנוכל בנט 07/04/2022 15:55
    הגב לתגובה זו