טיקטוק יצרה שוק חדש, ענקיות הרשתות החברתיות יגזלו אותו?
טיק טוק, הרשת החברתית המתמקדת בסרטונים קצרים זינקה בסערה אל חיינו. באפריל 2020 היא הציגה זינוק של 225% בצמיחת המשתמשים משנה קודם לכן, כך על פי נתוני חברת המחקר העצמאית SensorTower. הרשתות החברתיות הוותיקות יותר, בעיקר אלו של חברת מטא META PLATFORMS -4% META PLATFO 554.08 -4% סגירה:0 פתיחה:572.19 גבוה:572.57 נמוך:551.5 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: כמו פייסבוק ואינסטגרם, אך גם אפליקציות כמו סנאפצ'אט SNAP INC -1.49% SNAP INC 10.6 -1.49% סגירה:0 פתיחה:10.71 גבוה:10.71 נמוך:10.49 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ויוטיוב של גוגל GOOGLE -1.95% GOOGLE 173.89 -1.95% סגירה:0 פתיחה:175.86 גבוה:175.86 נמוך:172.75 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , לא הגיבו מהר מספיק כשטיק טוק כבשה את המקומות הראשונים בהורדות בחנויות האפליקציות' ושינתה ללא הכר את שוק בעזרת הנישה החדשה שיצרה.
ג'סטין פוסט וניטין בנסאל, אנליסטים בבנק אוף אמריקה פרסמו סקירה על שוק הפרסום במדיה החברתית וטוענים ששיבוש השוק של החברה הצעירה טרם הסתיים. לדברי האנליסטים: "בשלוש השנים האחרונות טיק טוק זעזעה את פני המדיה החברתית הגלובלית וסרטי וידאו אישיים קצרים הפכו להיות מנוע המעורבות המוביל ברשתות החברתיות".
לאחרונה השיקו כל האפליקציות המתחרות שרות שמתחרה בנישת הסרטונים האישיים הקצרים אותה יצרה טיק טוק. למטא יש את Reels באינסטגרם, לגוגל יש את YouTube Shorts, ולסנאפצ'אט יש את Spotlight, אך בתור מתחרות צעירות יחסית בתחום בו שולטת כמעט לחלוטין טיק טוק הן טרם צברו נתח שוק משמעותי. מטא עצמה אמרה כי יקח עוד זמן עד שתצליח לבצע מונטיזציה (יצירת הכנסות) של רילס שלה ברמה שהיא רגילה בשאר השרותים שהיא מציעה.
"אנו רואים את כוח המשיכה של טיק טוק כמאתגר ביותר עבור סנאפצ'אט, אינסטגרם ויוטיוב, כשהחברות מתחרות ראש בראש על המשתמשים הצעירים ועל הדולרים של הפרסומות, אך גם פייסבוק, פינטרסט PINTEREST -3.85% PINTEREST 28.24 -3.85% סגירה:0 פתיחה:29.1 גבוה:29.11 נמוך:28.04 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: וחברות הסטרימינג עלולות להיות מושפעות" כתבו האנליסטים.
לפי הערכות האנליסטים שרות רילס יכול לעלות למטא ב-2% מההכנסות בשנת 2022 לפני שיעלה את הכנסותיה ב-1.3% בשנת 2024 כאשר המונטיזציה תשתפר. יוטיוב שורטס עלול לפגוע בהכנסות יוטיוב בהיקף של 1.3 מיליארד דולר אך עשוי לייצר הכנסות של 9 מיליארד בשנת 2024. סנאפ נכון לעכשיו לא מנסה לייצר הכנסות משרות ספוטלייט שלה, אך זה עשוי להשתנות בהמשך. להערכת האנליסטים החברה תוכל להעלות את הכנסותיה בעד 4% בשנת 2023.
למרות התחזית הפסימית לטווח הקצר, בטווח הארוך נראה שהמתחרות הוותיקות יתאוששו, ויתכן שאף ירוויחו מהסגמנט החדש. בינתיים הצמיחה של טיק טוק נחלשת. לעומת צמיחה של 225% באפריל 2020, כאמור, הצמיחה בחודש מרץ לעומת שנה קודמת הייתה רק 16%. בעוד טיק טוק מכירה בינתיים רק "טריק" אחד, לאינסטגרם סנאפצ'אט ויוטיוב יש בסיס משתמשים רחב ומגוון פיצ'רים, והמעבר לשימוש בשרות הנוסף הוא קל ואינטואטיבי. הכנסות טיק טוק אמנם יצמחו ב-170% בשנת 2022 לפי הערכות האנליסטים, אך עדיין מדובר ב-2% בלבד מהשוק הכללי. מה שעשוי לקרות בסבירות גבוהה הוא שהענקיות ישתלטו בקרוב על השוק שיצרה טיק טוק, ויתכן שאף ידחקו אותה משם, אם לא תשכיל למנף את ההצלחה הפנומנלית שהציגה להתרחבות לתחומים נוספים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה