
נינטנדו עושה ספליט למניה; צפי לנפילה של 9% במכירת קונסולות
נינטנדו NINTENDO CO LTD ADR , חברת הגיימינג היפנית, הודיעה היום על פיצול מניות (ספליט) של 10 ל-1, כאשר כל מניה תחולק ל-10 מניות. המהלך צפוי להיכנס לתוקף ב-1 באוקטובר, כאשר המטרה של נינטנדו במהלך היא להפוך את המניות שלה לאטרקטיביות יותר למשקיעים-מהמרים הצעירים (משקיעי הריטייל). ענקית הגיימינג מסרה שמכירות קונסולת סוויץ' הסתכמו בשנה האחרונה ב-23.06 מיליון יחידות, לעומת 28.83 מיליון ב-12 החודשים הקודמים. הירידה במכירות נובעת מהמחסור העולמי במוליכים למחצה. לנינטנדו יש צבר משמעותי של משחקים בקנה, כולל "נינטנדו סוויץ' ספורט".
חברת נינטנדו, שבסיסה בקיוטו, הודיעה גם על כוונתה לבצע מחר (רביעי) רכישה חוזרת של מניות, בשווי 56.36 מיליארד ין יפני (432.9 מיליון דולר).
הלחץ בשרשרת האספקה פגע במכירות ההודעה על פיצול המניות של נינטנדו הגיעה לאחר שהחברה דיווחה על התוצאות לשנת הכספים שלה, שהסתיימה ב-31 במרץ. ההכנסות הסתכמו ב-1.69 טריליון ין יפני, ירידה של 3.6% משנה לשנה. הרווח הנקי ירד ב-0.6% ל-477.6 מיליארד ין.
חלק מחולשה זו נובע מירידה במכירות סוויץ'. המכירות בתחום הקונסולות הסתכמו ב-23.06 מיליון יחידות, ירידה לעומת 28.83 מיליון ב-12 החודשים הקודמים. נינטנדו אמרה שמכירות סוויץ' "הושפעו ממחסור במוליכים למחצה ובחלקים אחרים". הענקית היפנית צופה מכירות של 21 מיליון יחידות של הסוויץ' בשנת הכספים הנוכחית שמסתיימת במרץ 2023. בראייה כוללת, מדובר בנפילה של 9% משנה לשנה.
נינטנדו הזהירה כי אם הגבלות הקורונה יפריעו לייצור או לתחבורה, הדבר עלול להשפיע על אספקת המוצרים, שממילא עלול להיות מושפע מקושי ברכישת שבבים.
מכירות המשחקים נשארות חזקות למרות ירידה במכירות סוויץ', לא חלה ירידה במכירת המשחקים של נינטנדו. מכירות התוכנה עלו ב-1.8% בשנת הכספים האחרונה, כאשר את העלייה מוביל הביקוש למשחקים פופולריים כולל "אגדות פוקימון: ארקיאוס" ו"מריו קארט 8 דלוקס".
- כ-150 דולר בחודש על גיימינג - ההוצאה של המכורים מטפסת
- פלייטיקה תרכוש את סופרפליי הישראלית תמורת 700 מיליון דולר
בחברה אומרים כי לנינטנדו יש כעת 100 מיליון משתמשי משחק שנתיים ופורטפוליו של דמויות ומשחקים מוכרים שהיא הצליחה לנצל ולהטמיע בקרב המשתמשים. המתחרות שלה, סוני SONY GROUP CORPORATION AMERICAN ומיקרוסופט, כמובן לא נשארות מאחור. החברות הללו מנסות לבנות חלופה מקבילה הולמת על ידי רכישת חברות הפקת משחקים או הקמת אולפנים משלהן. רק בחודש ינואר האחרון הודיעה מיקרוסופט MICROSOFT על כוונתה לרכוש את ACTIVISION BLIZZARD תמורת 68.7 מיליארד דולר, בעוד המתחרה האחרת, סוני, הסכימה לרכוש את יצרנית משחקי הווידאו Bungie תמורת 3.6 מיליארד דולר.
לנינטנדו יש בקנה צבר גדול של משחקים עתידיים, כולל "נינטנדו סוויץ' ספורט". עם זאת, החברה מסרה כי היא מצפה למכירה של 210 מיליון יחידות תוכנה בשנת הכספים הנוכחית, ירידה של 10.7% מהשנה הקודמת.