טאבולה נופלת באפטר ב-7% אחרי הורדת תחזיות

אחרי התחזית הגרועה של אאוטבריין, שהפילה אותה היום ב-20%, גם טאבולה עם תחזית רעה לרבעון הקרוב ולשנה כולה (בנוסף לתוצאות לא טובות ברבעון הנוכחי). האם היא תיפול כמו אאוטבריין? בכל מקרה, שתי החברות התרסקו ב-67% מאז ההנפקה שלהן לפני שנה
 | 
telegram

חברת  טאבולה -1.88% טאבולה 3.14 -1.88% טאבולה סגירה:0 פתיחה:3.18 גבוה:3.18 נמוך:3.1 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  (סימול: TBLA) שנותנת המלצות תוכן לגולשים נופלת ב-7% באפטר מרקט לאחר שהחברה פרסמה תחזית לא טובה לרבעון השני וגם לשנה כולה. גם תוצאות הרבעון הראשון של 2022 הן לא טובות.

טאבולה מדווחת שהכנסות ברבעון הראשון גדלו ב-17% ל-354.7 מיליון דולר, אלא שזה מתחת לצפי האנליסטים להכנסות של 357 מיליון דולר. השורה התחתונה דווקא הייתה בסדר והחברה דיווחה על רווח מתואם של כ-8.5 סנט למניה, מעל תחזיות האנליסטים לרווח של 5 סנט למניה.

הורדת תחזיות וכמובן - מתחת לצפי האנליסטים
אבל אם על תוצאות הרבעון הראשון המשקיעים עוד יכולים לסלוח לה - הם כנראה לא יסלחו לה על התחזיות לרבעון השני ולשנה כולה. טאבולה צופה ברבעון השני הכנסות בטווח של 325-345 מיליון דולר. בתחזית לשנה כולה צופה החברה 1.499-1.539 מיליארד דולר. אם היא תצליח בכך יהיה מדובר אמנם בעליה של 9-12% בהכנסות לעומת השנה הקודמת. אבל: מדובר כאן בהורדת תחזית משמעותית של החברה לעומת הצפי הקודם שלה עצמה שהיה ל1.666-1.678 מיליארד דולר, וכמובן משמעותית מתחת לקונצנזוס האנליסטים שצפו לה הכנסה שנתית עם אמצע טווח של 1.64 מיליארד דולר.
הנה הנתונים המלאים:

כותרת ראשית

- כל הכותרות

טאבולה שנכנסה לבורסה ב"דלת האחורית" באמצעות מיזוג עם חברת SPAC - חברה עם מוזמנים ללא פעילות שמחפשת חברה אחרת, אמיתית, להתמזג אליה - החלה להיסחר בסוף חודש יוני 2021 בשווי של 2.6 מיליארד דולר. היא גייסה מאות מיליוני דולרים בהנפקה, כמו חברות רבות אחרות, כך שיש לה מספיק מזומנים כדי לשרוד את השנים הקרובות. אבל מאז ההנפקה המניה בכיוון אחד: מטה. המניה צללה ב-67% מאז ההנפקה, והחברה נסחרת לפי שווי של 847 מיליון דולר בלבד.

אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה, אמר בראיון לביזפורטל עם ביצוע מיזוג הספאק, והתחלת המסחר בוול סטריט, ש"לנצח פרסום יהיה דבר חשוב כדי לתמוך בעיתונות חופשית וחינמית". הוא דיבר גם על התוכניות להמשך כמו: המלצות תוכן באי-קומרס, טלוויזיות ורכבים וכן על המלחמה של החברה בפייק ניוז ודיבור שנאה. בראיון הוא הסביר שאינו מתחרט שנגנז המיזוג עם אאוטבריין וטען שגם עם חומות התשלום ומימון ההמונים ליוצרי התוכן - את טאבולה עדיין יצטרכו.

אפרופו אאוטבריין -0.79% אאוטבריין 5.04 -0.79% אאוטבריין סגירה:0 פתיחה:5.11 גבוה:5.11 נמוך:5 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , היא הקדימה את טאבולה בפרסום הדוחות. החברה התרסקה ב-20% למרות שבכלל עקפה את צפי האנליסטים בשורה העליונה ועמדה בו בשורה התחתונה בתוצאות הרבעון הראשון של 2022. אך המעבר להפסד נקי של 1.9 מיליון דולר לצד התחזיות המאכזבות להמשך השנה שלחו את המניה לירידות שערים חדות של 20%. 

אאוטבריין הונפקה בשווי מקוצץ של 1.1 מיליארד דולר, אחרי שכבר נאלצה להוריד את השווי ל-1.4 מיליארד דולר, וזאת לאחר שמראש היא תכננה להיכנס לבורסה לפי שווי של 2 מיליארד דולר. היא נסחרת כעת לפי שווי של 362 מיליון דולר, וכמו טאבולה - איבדה גם היא 67% מההנפקה - ההנפקה של טאבולה פגעה למעשה בהנפקה של אאוטבריין.


אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה אמר היום עם פרסום הדוחות: "הרבעון הראשון של שנת 2022 היה רבעון חזק עבורנו. עברנו את היעדים שלנו עבור רווח גולמי Ex-TAC ו-EBITDA מותאם, הראינו גידול של 31% ב-Ex-TAC, ועמדנו בתחזיות לרמת ההכנסות. חתמנו על עסקאות חדשות, הרחבנו קשרים עם לקוחות קיימים, השקנו מוצרים חדשים וייצרנו תזרים מזומנים תפעולי חיובי, על אף האקלים העסקי המאתגר. אנו משנים את התחזיות שלנו בהתבסס על ראייה שמרנית יותר לעתיד, תוך התחשבות בשני גורמים. הגורם הראשון והמרכזי הוא המלחמה באוקראינה. רבים מהמפרסמים האירופאים שלנו בעלי פעילות גלובלית וכ-30% מההכנסות של טאבולה, מקורן באירופה. הגורם השני הוא מוצר הבידינג החדש שלנו, שעל אף ההתחלה הטובה עדיין עומד קצת מאחור. יש לנו תשתית חזקה, אנחנו רווחיים, מייצרים תזרים ואנו ממשיכים לייצר שותפויות גלובליות משמעותיות

"הצוות שלנו חדור אנרגיה עם יכולת פיתוח חזקה. אנחנו ממשיכים להגדיל באופן משמעותי את הנתח שלנו בשוק הפרסום ברשת הפתוחה, שוק של $64B, מחליפים את הבאנרים עם המלצות תוכן פרסונליות. אנחנו מתמקדים בלאפשר למפרסמים שלנו להגיע להצלחות בקנה מידה גדול הרבה יותר, שלפי דעתי הם חוו עד עכשיו רק בגנים הסגורים (כמו אמאזון, גוגל, סנאפ, פייסבוק). שדות חדשים לחלוטין נפרשים בפנינו עם ההתרחבות שלנו לעולם האיקומרס, באמצעות רכישת Connexity, השקעה ב-AI והעמקת הקשר עם שותפי מפתח, כולל כמה מיצרני הסמארטפונים הגדולים בעולם" אמר סינגולדה.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות