צים שוב עוקפת את התחזיות עם רווח עצום נוסף של 1.7 מיליארד דולר, ועולה בטרום ב-6%

הרווח זהה לרבעון הקודם - אז רשמה החברה שיא. כעת היא מדווחת על רווח למניה של 14.2 דולר על הכנסות של 3.72 מיליארד דולר ותחלק דיבידנד של 2.85 דולר למניה - אפשר היה לראות את זה מגיע כבר בדוחות של המתחרה; אבל הצפי להמשך הוא ירידה ברווחים
 | 
telegram
(8)

חברת הספנות  צים +2.96% צים 26.1 +2.96% צים סגירה:0 פתיחה:25.45 גבוה:26.24 נמוך:25.11 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  של עידן עופר ובהנהלת אלי גליקמן מדווחת על רווח למניה של 14.2 דולר על הכנסות של 3.72 מיליארד דולר, בעוד האנליסטים ציפו לרווח של 12.53 דולר למניה, על הכנסות של 3.47 מיליארד דולר. החברה רושמת גם EBITDA מתואם של 2.5 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי והעלתה את תחזית ה-EBITDA שלה ל-7.8-8.2 מיליארד דולר לעומת תחזית קודמת שלה ל-EBITDA מתואם של 7.1-7.5 מיליארד דולר בקשר ל-EBIT המתואם היא צופה 6.3-6.7 מיליארד, מעל התחזית הקודמת שלה ל-5.6-6 מיליארד דולר.
עדכון ל-16:30 : המניה נופלת ב-7%, למרות התוצאות - החשש מההמשך מרתיע את המשקיעים (ראו להלן)

החברה גם תחלק דיבידנד של 2.85 דולר למניה על תוצאות הרבעון הראשון (342 מיליון דולר בסך הכל), שהם 20% מהרווח הרבעוני, ומעריכה כי תחלק השנה דיבידנד של 35-50% מהרווח השנתי. הדיבידנד ישולם ב-8 ביוני, למחזיקים במניות החברה ב-31 במאי 2022.

מחירי התובלה - עדיין בשמיים, וצים נהנית מכך
צים מציינת כי ברבעון הראשון מחירי התובלה הממוצעים למכולה עמדו על 3,848 דולר, כלומר המשך עליה לעומת הרבעון האחרון של 2021, אז המחיר הממוצע עמד על 3,630 דולר למכולה (וזאת למרות ירידה של 12% בחודש מרץ), וזינוק של 100% לעומת הרבעון המקביל אז עמד המחיר על 1,925 דולר. לשם השוואה - ברבעון הרביעי של 2020 המחירים עמדו על 1,518 דולר. אבל המחירים הלו צפויים לרדת - ואיתם גם הרווחים של צים.
ברבעון הראשון של 2022, הובילה צים 859 אלף מכולות (TEU), לעומת 818 אלף מכולות (TEU) בתקופה המקבילה אשתקד.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

האמת שאפשר היה לראות את התוצאות הטובות כבר בתוצאות של מארסק, המתחרה של צים, שלפני חודש העלתה תחזיות לשנה הקרובה ל"נוכח תנאי שוק יוצאי דופן". מארסק צופה הכנסות של 19.3 מיליארד דולר ברבעון הראשון והעלתה את תחזית ה-EBITDA השנתית ב-25% מ-24 מיליארד דולר ל-30 מיליארד דולר.

הבעיה היא ההמשך, לאו דווקא השנה
צים היה הרבה מזל בשנה האחרונה, האם המזל יימשך גם בעתיד? לא בטוח. די ברור שהרווחים צפויים לרדת: מחירי התובלה לא יישארו בשמיים לנצח. השאלה היא מתי. בינתיים צים נהנית מאוד מהמחירים הגבוהים וצוברת מזומנים שגם בהם היא תוכל להשתמש בעתיד. על כמה כסף מדובר? הרבה. לחברה יש כעת מזומנים בהיקף של 5.1 מיליארד דולר, עליה של 1.255 ברבעון לעומת 3.85 מיליארד בסוף 2021.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-1,660 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2022, לעומת 777 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

האנליסטים כבר מתייחסים לירידה הצפויה במחירי התובלה ואמנם ברבעון הבא (השני) האנליסטים צופים לצים רווח של 11.38 דולר למניה על הכנסות של 3.42 מיליארד דולר. בשנה כולה הם צופים הכנסות של 12.16 מיליארד דולר ורווח למניה של 36.7 דולר. אבל בשנה הבאה הם צופים לחברה הכנסות נמוכות בהרבה של 8.72 מיליארד דולר ורווח למניה של 12.84 דולר.

בראיון שקיימנו עם מנכ"ל החברה אלי גליקמן הוא הציב יעד שאפתני: "שהתוצאות ב-2022 יהיו טובות לפחות כמו 2021" וציין שלפחות בתחילת השנה ביצועי החברה טובים - אז כעת מתברר שהוא צודק. התוצאות מצוינות, אבל מדובר ביעד מאד קשה להשגה, ולא הכל תלוי בגליקמן, שכן אין לו דרך להשפיע על מחירי התובלה. נראה שיש משהו בדבריו ששנת 2022 תספק תוצאות חזקות, בוודאי בהשוואה לשנים טרום הקורונה בהן מחירי התובלה היו נמוכים הרבה יותר - והחברה בכלל רשמה הפסדים במשך שנים.

נזכיר כי צים הייתה אחת המניות המוצלחות בשנתיים האחרונות עם רווחים שעולים בקצב מהיר, דיבידנדים שמנים ומחיר מניה שמזנק מ-1.5 מיליארד דולר בהנפקה ל-10 מיליארד דולר. מאז היא איבדה גובה (גם בגלל שחילקה דיבידנד עצום של 2 מיליארד דולר) ונסחרת כעת במחיר של 65 דולר למניה ושווי שוק של 7.79 מיליארד דולר. הסיבה למומנטום החיובי היה הזינוק במחירי התובלה עקב מגיפת הקורונה והקשיים בשרשרת האספקה. בדוחות הקודמים צים רשמה את התוצאות הכי טובות בהיסטוריה לחברה ישראלית. היא רשמה רווח של 1.7 מיליארד דולר ברבעון ורווח שנתי של 4.65 מיליארד דולר. אלו מספרים גבוהים בהרבה משל כל חברה ישראלית אחרת, כולל חברות רווחיות וגדולות במיוחד כמו חברות ההיי טק או הבנקים. 

בחודש פברואר האחרון, צים הארכה ועדכון של הסכם שיתוף הפעולה התפעולי שלה עם חברות ה-2M Alliance, וההסכם החל בחודש אפריל האחרון. צים ושותפי 2M Alliance יפעילו את השירותים המשותפים שלהם בקוי אסיה לחוף המזרחי של ארה"ב (USEC) ואסיה לנמלי מפרץ מקסיקו, ארה"ב (USGC), על בסיס הסכמי החלפת תאים (slot exchange) ושיתוף אוניות (vessel sharing). בהתאם לכך, צים כיום מפעילה שניים מתוך ששת הקוים המשותפים בין אסיה לחוף המזרחי של ארה"ב (ZCP ו-ZSE), וכן שלוש אוניות נוספות באחד משני הקוים המשותפים בין אסיה למפרץ מקסיקו (ZGX).

אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים אמר על רקע הדוחות הנוכחיים: "אנו מתמידים במגמה החיובית גם ברבעון הראשון של שנת 2022, תוך עמידה בהתחייבות החברה להצגת ביצועים יוצאי דופן וצמיחה רווחית. אנו ממשיכים להתמקד בזיהוי הזדמנויות רווחיות חדשות בשוק, והשקנו 10 קווי סחר חדשים מאז תחילת 2022, תוך הגדלת נפח ההובלה, בזמן שנפח ההובלה הכולל בענף ירד.

"החוזים ארוכי הטווח שנחתמו עם לקוחותינו ב-2022 עם תעריפים גבוהים משמעותית ממחירי 2021, תורמים לביטחון שלנו בתוצאות 2022 והיכולת שלנו ולהשיג רווחיות מצוינת"

תגובות לכתבה(8):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    שיקנו את המניות של עצמם (ל"ת)
    שולתתתת1 19/05/2022 09:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    התרגיל השקוף
    ש 18/05/2022 16:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    של אמריקה. ביום שפאואל נותן הצהרה מעלים את השוק ב3 אחוזים רק כדי להםיל אותו שוב למחרת
    סגור
  • 6.
    הצליח עם טאואר . בזן. צים רק כיל זה כשלון וביזיון (ל"ת)
    עידן עופר 18/05/2022 16:05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 5.
    אין עוד חברה ישראלית כזו!!!
    השקעה בטוחה 18/05/2022 15:48
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא הייטקס ולא נעליים. זו חברה לייצר כסף עד סוף 2023 לפחות
    סגור
  • 4.
    אבל חשבתי שהם העלו מחירים בגלל עליית מחירי ההובלה בעולם (ל"ת)
    תמים 18/05/2022 15:34
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • טען עוד
  • 3.
    לממש ולהתרחק (ל"ת)
    רון 18/05/2022 15:07
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 2.
    המספרים לא הגיוניים ואסביר מדוע-
    אמיר כהנובחץ 18/05/2022 15:05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    צים נסחרת בדיסקאונט עמוק והופכת ליעד מיידי לרכישה ע"י הגדולות. המזומן בקופתה יהיה בגובה שווי השוק כבר ברבעון השלישי של השנה, בעוד צים הנה מכונת מזומנים. יש פה פרמייה על השוק של פי 3.
    סגור
  • 1.
    קנייה
    לא המלצה 18/05/2022 14:16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    חזקה!
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות