נטפליקס שוקלת הצגה של גרסה זולה יותר אשר תכלול שימוש בפרסומות
ענקית הסטרימינג NETFLIX -1.59% NETFLIX 823.96 -1.59% סגירה:0 פתיחה:832.04 גבוה:832.04 נמוך:816.49 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול: NFLX) שוקלת להציג גרסה זולה יותר של מוצריה אשר צפוי לכלול פרסומות וזאת עבור לקוחות אשר "מתקשים" לשלם סכומים גבוהים יותר, כך דווח לאחרונה על ידי מנכ"ל החברה, ריד האסטינג.
נטפליקס, שהתנגדה בעבר למוצר מסוג שכזה, שוקלת כעת להציג אמצעי מן הסוג וזאת בעקבות הדוחות המאכזבים אותם פרסמה החברה לאחרונה. מהנהלת החברה נמסר כי חרף העובדה שפסלו בעבר את הרעיון המדובר, החלו לשקול זאת בעקבות העובדה כי ספקים נוספים - לרבות HULU, HBO Max, Paramout+, Discovary+ מיישמים בהצלחה רעיון זה - בשורה הרווחית לפחות.
כזכור, החברה דיווחה על הפסד של 200 אלף משתמשים ברבעון הראשון של השנה, בעוד שהיא צופה כי תפסיד כ-2 מיליון משתמשים נוספים בתקופת הדוח הקרובה.
אנליסטים רבים בשוק תוהים כעת כיצד ישפיע שינוי שכזה על דוחותיה הכספיים של נטפליקס, והאם יתכן כי הדבר יסייע לחברה או שמא יפגע בה.
ג'ייסון באזינט, אנליסט מטעם בית ההשקעות Citi, מאמין כי שינוי מהסוג יוכל להביא לתוספת של מאות מיליוני דולרים עבור החברה מסביב לעולם, כך ציין במכתב אותו פרסם בתחילת השבוע.
אנליסט בנק ההשקעות Evercore ISI, מארק מאהניי, בחן גם הוא את האופציה והצביע על סקר שערך לאחרונה בתחום הפרסום בסקטור הסטרימינג. כחלק מן השאלה, הציג האנליסט את הסקר שנערך, אשר הצביע על כך כי שליש מהלקוחות האמריקאים מוכנים לצפות בפרסומות תמורת תשלום נמוך יותר עבור שימוש באפליקציה.
כמו כן מסביר מאהניי כיצד הצגה של פלטפורמה בה נטפליקס תציג פרסומות כחלק מהשירות שלה תמורת סכום נמוך יותר עבור המשתמשים יאפשר לה להגדיל את ההכנסות לראייתו בכ-10% וזאת עד שנת 2025.
מנגד, סקר אחר אותו ערך מאהניי הראה כי קיים סיכון במודל זה עבור משקיעיה של נטפליקס, אם כי סיכון זה משוקף היטב במחיר המניה, שירד כ-68% אשתקד.
הסקר אותו ערך האנליסט הראה כי שני שליש מתוך 1,500 אזרחים אמריקאים הם לקוחות של נטפליקס, ירידה של 3% לעומת חודש מרץ האחרון, הנתון הגבוה ביותר עליו עמד המספר בעשר השנים האחרונות בהן נערך סקר מסוג זה.
כמו כן הראה הסקר כי מקרב הנשאלים בו, 63% רשומים היו לשירותי הסטרימינג של אמזון, בעוד ש-53% רשומים היו לשירותי הסטרימינג של הולו. מחצית מהאמריקאים היו רשומים אז לשירותי הסטרימינג של Disney+, בעוד ש-39% מהם רשומים היו לשירותי ה-HBO Max ושירותי הסטרימינג של דיסקאברי.
המרוויחים הגדולים ביותר בסקר היו אלו של שירות הסטרימינג Peacock של Comcast, של שירות הסטרימינג Paramount+ של Paramount וזה של ענקית הטכנולוגיה אפל, Apple TV.
מנגד, מספר הלקוחות של נטפליקס אשר החשיבו את עצמם כ"מרוצים" או כ"מרוצים מאוד" צנח ב-7% והסתכם בכ-45%. לדברי האנליסט, הוא מאמין כי הירידה במספר משמעותית באופן יחסי, בייחוד בגלל התחרות שנטפליקס חווה כעת מצד חברות נוספות אשר מקימות שירותי סטרימינג, וכן מצד פלטפורמות סרטונים קצרים כמו אינסטגרם וטיקטוק אשר מתחילות להוות גם הן תחרות עבור החברה.
עוד הוסיף האנליסט כי לא פחות מ-20% ממשתמשיה של נטפליקס הודיעו כי סביר להניח שיבטלו את המינוי שלהם בשירות, גידול של 4% מנתון זה בסקר הקודם שנערך. כמו כן הסקר הראה כי 31% מהמשתתפים בו צפויים לבטל את המינוי במידה והחברה תגבה דולר נוסף או יותר עבור השימוש בו. לבסוף הראה הסקר כי 50% מלקוחותיה של נטפליקס "חולקים" את השירות עם השכנים שלהם, דבר אותו מתכוונת החברה לאכוף בצורה הדוקה יותר על מנת לאפשר לה להגדיל את שולי הרווח שלה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.פרטנר גםבן 28/05/2022 18:44הגב לתגובה זו0 0אני בפרטנר טלויזיה. כל מה שאני מוריד מה vod נפתח בפרסומות. לא מבין את החוצפה.סגור
-
1.נטפליקס במבוי סתוםאני 28/05/2022 10:09הגב לתגובה זו0 0שיעבדו על התכנים, פחות על המודלסגור