מאסק לעובדי טסלה: חזרו לעבוד במשרד או מצאו עבודה אחרת

מאסק דורש מכל עובדי טסלה לחזור לעבודה של לפחות 40 שעות בשבוע במשרד, למרות שחלקם רואים בכך "קונספט מיושן" - האם מאסק יוכל לכפות את דעתו או שהאלטרנטיבות הקורצות למהנדסים מוכשרים יגברו?
 | 
telegram
(2)

תקופת הקורונה גרמה לשינויים עצומים בכל תחומי חיינו. בחלק מהמקרים היה מדובר בהאצת תהליכים קיימים כגון עבודה מרחוק. השאלה הגדולה היא האם השינויים הללו הם זמניים או שישארו איתנו בהמשך. לפחות לדעת אלון מאסק התשובה הראשונה היא הנכונה בכל הנוגע לעבודה מרחוק. 

במכתב ששלח לעובדים מנכ"ל חברת טסלה TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דרש מעובדיו לשוב לעבודה במשרדים: "עבודה מרחוק אינה מקובלת יותר" נכתב בכותרת האימייל שקיבלו העובדים:

כותרת ראשית

- כל הכותרות

גם מי שרוצה לעבוד מרחוק, קובע מאסק, יהיה מחויב לעבוד מהמשרד "לפחות 40 שעות בשבוע", שזה פחות או יותר שבוע עבודה רגיל. מאסק מציין שזה פחות ממה שדורשים מעובדי ייצור. בתגובה לציוץ של אחד מהעובדים ששאל את מאסק לגבי זה וטען שיש הרואים בכך "קונספט מיושן" ענה מאסק שאותם אנשים צריכים לחפש לעצמם מקום עבודה אחר. 

האם מאסק יצליח לכפות את דעתו? ככל הנראה במרבית המקרים כן. יחד עם זאת, יש לזכור שאנחנו עדיין ב"שוק של עובדים" במיוחד בתחום ההיטק, בו יש ביקוש אדיר למהנדסים טובים. אלו, קרוב לוודאי, יוכלו למצוא עבודה אטרקטיבית בקלות לפי התנאים שלהם בהרבה מקומות אחרים. מאסק אמר בשנה שעברה בשיחת המשקיעים שאחד החסמים שעומדים בפני האצת הצמיחה של טסלה זה מהנדסים טובים. "המצוינות של המהנדסים משנה באופן מהותי. יש משמעות עצומה לכשרון הנדסי" אמר. יחד עם זאת גם ההיטק מראה סימנים של פגיעה כשבכמה חברות מתחילים להתבצע פיטורים, כמו אצל פלייטיקה השבוע. 

בתעשיית הרכב קיימות לא מעט אלטרנטיביות לעבודה מרחוק. מנכלי"ת GM GENERAL MOTORS +5.1% GENERAL MOT 58.52 +5.1% GENERAL MOTORS סגירה:0 פתיחה:55.73 גבוה:58.9 נמוך:55.65 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  מארי בארה אמרה: "יש לנו הרבה טלנטים של תוכנה, אז אנחנו לא אומרים לכולם לבוא לדטרויט, למרות שיש רבים כאלה שרוצים לבוא לדטרויט כיון שמרבית הצוות המרכזי נמצא כאן". כיום ל-GM יש מהנדסים באוסטין, אטלנטה, אונטאריו קנדה ואפילו ישראל, זאת מלבד דטרויט כמובן. 

המקרה של טסלה הוא ייחודי לשני הכיוונים. מצד אחד, מדובר במהנדסים עם כשרון מעל הממוצע שיש להם ביקוש רב בשוק, מצד שני מדובר במקום עבודה נחשק. מה יגבר בסופו של דבר? קשה להעריך כמה זה עקרוני למהנדסים להמשיך לעבוד מהבית מצד אחד, וכמה אטרקטיבי להמשיך לעבוד בטסלה מבחינתם מצד שני. תלוי גם בכמה אטרקיביות יהיו הצעות העבודה מהמתחרות. 

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הוא צודק. אני עובד מרחוק חצי מהימים
    אור 02/06/2022 09:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומבחינתי ימים של בית זה יום חצי חופש. למזלי אני עומד בציפיות.
    סגור
  • 1.
    הדרך של מאסק לקצץ בכוח האדם - זמנים קשים
    לילי 02/06/2022 08:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ברור שחלק ימצא עבודה במקום אחר כך מבצעים קיצוץ " טיבעי "
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות