על רקע ההאטה: פורד מרחיבה את ההשקעה ברכבים חשמליים ומגייסת כוח אדם

יצרנית הרכבים האמריקאית, שהצהירה בעבר על מטרתה להגיע לייצור של שני מיליון כלי רכב חשמליים מדי שנה עד 2026, מדווחת כל השקעה של 3.7 מיליארד דולר במפעליה שמישיגן, אוהיו ומיזורי, לצד העסקתם של כ-6,200 עובדים חדשים
 | 
telegram

יצרנית הרכבים האמריקאית FORD MOTOR -0.54% FORD MOTOR 11.01 -0.54% FORD MOTOR סגירה:0 פתיחה:11.04 גבוה:11.15 נמוך:10.98 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  מגבירה את מאמציה בתחום הרכבים החשמליים באמצעות הגדלת ההשקעה בתחום לצד תוספת בעובדים. החברה הודיעה היום, כי בכוונתה להעסיק כ-6,200 עובדים חדשים במערב התיכון, תוך הסבה של כ-3,000 עובדים זמניים לעובדים במשרה מלאה. כצעד משלים, החברה תשקיע 3.7 מיליארד דולר במפעליה שמישיגן, אוהיו ומיזורי.

על פי הודעת החברה, ההשקעה נועדה לתמוך במשרות החדשות ובתוכניתה האסטרטגית להגיע לייצור של שני מיליון כלי רכב חשמליים מדי שנה עד 2026. עם זאת, חלק מהסכום צפוי גם לתמוך בעסקים המסורתיים של החברה, כשכ-1.4 מיליארד דולר צפוים להיות מוקצים להמשך הייצור של דגמי מוסטנג וריינג'רס חדשים. סכום נושף של 1מיליארד דולר יוקדש, על פי תוכנית החברה, לשיפור סביבת העבודה בחמש השנים הקרובות.

פורד צפויה להוציא במהלך השנה הנוכחית (2022) 5 מיליארד דולר עבור רכבים חשמליים (EV), גידול של פי שניים לעומת ההוצאות בשנה המקבילה (2021). בסך הכל, פורד התחייבה להוצאה של 50 מיליארד דולר בהוצאות EV בין 2022 ל-2026. תוכניות ההוצאות הועלו במרץ. התוכנית הישנה של פורד קראה להוציא כ-30 מיליארד דולר בין 2020 ל-2025.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ההוצאה של 2.3 מיליארד דולר על רכבים חשמליים עליה הכריזה החברה היום היא חלק מהתוכנית של 50 מיליארד דולר. לצורך השוואה, הוצאות פורד בשנת 2021 במגזר הרכבים החשמליים הסתכמו בכ-6.2 מיליארד דולר, לצד עלויות ההנדסה, המחקר והפיתוח שהסתכמו בכ-7.6 מיליארד דולר.

"פורד היא המעסיקה מספר 1 באמריקה של עובדי רכב לפי שעה, וההשקעה הזו רק מעמיקה את המחויבות שלנו לבניית רכבים חדשים ומעולים", אמר יו"ר פורד ביל פורד בהודעת החברה. "אני גאה בכך שאנו משקיעים במערב התיכון ונוקטים בפעולה אמיתית כדי לספק הטבות ותנאי עבודה טובים יותר לעובדים שלנו במפעלים".

ההכרזה היום מגיעה לאחר שבשנת 2021 הכריזה החברה יחד עם שותפתה בתחום הסוללות EV SK Innovation, ליצור כ-11,000 מקומות עבודה חדשים בטנסי וקנטקי.  לצד תוכניות ההשקעה, החברה ביצע תהליך של ארגון מחדש במסגרתו חלקה את פעילותה לשלוש יחידות עסקיות חדשות: אחת המוקדשת לכלי רכב מסורתיים, אחת המייצרת רכבים חשמליים ואחת המשרתת את הלקוחות המסחריים של פורד.

בתגובה לדיווח, מניית פורד עולה ב-2%, כשמתחילת השנה הציגה המנייה תשואה שלילית של כ-35% בזמן שמדד הדגל  S&P 500 ירד ב-14% בלבד. ברקע, העלייה בסביבת האינפלציה ועליית הריבית שפגעו קשה במניות הרכב. בשל החשש של המשקיעים מכך שהאינפלציה הגבוהה תצמצם את שולי הרווח בעוד ששיעורי העלייה ימתנו את הביקוש למכוניות חדשות.

על רקע העיכובים בשרשרת האספקה ירידה מתונה במכירות
לצד ההודעה, דיווחה החברה שמכירותיה בארה"ב ירדו במהלך חודש מאי ב-4.5% בלבד, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בכך, הציגה החברה ירידה קטנה יותר מאשר בחודשים האחרונים, שכן היא המשיכה לראות ביקושים חזקים לרכביה על רקע אספקה ​​מוגבלת של מכוניות חדשות, משאיות, רכבי שטח.

פורד ויצרניות רכב אחרות ממשיכות להילחם בבעיות שרשרת האספקה, כולל מחסור עולמי בשבבי מוליכים למחצה, שהפריע לייצור כלי רכב חדשים ברחבי העולם במשך יותר משנה. המכירות החודשיות של פורד בארה"ב ירדו ביותר מ-10% באפריל, וביותר מ-20% בפברואר-מרץ.

גם אצל פורד שיבושים מתמשכים בייצור  פורד הובילו למלאי מוגבל אצל הסוחרים שלה. בתגובה, הציעה החברה תמריצים ללקוחות שמוכנים לבצע הזמנות לרכביהם ולחכות לעת עתה עם מסירתם. כמעט מחצית מהמכירות הקמעונאיות של פורד בחודש מאי הגיעו מהזמנות של לקוחות שהוצאו מוקדם יותר השנה, כך מסרה החברה בהודעתה.

עם אספקת השבבים עדיין מוגבלת, פורד העדיפה את הייצור של הדגמים החדשים ביותר שלה, כולל קרוסאובר מוסטנג Mach-E החשמלי. מכירות הטנדרים מסדרת ה-F של פורד, מניע חשוב של רווחי החברה, עלו במאי ב-6.9% לעומת שנה שעברה. המסירות של ה-Mustang Mach-E היו יותר מכפולות מהדגם שלפני שנה. מינואר עד מאי מכרה פורד 763,558 כלי רכב בארה"ב, ירידה של 13.3% לעומת התקופה המקבילה ב-2021.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות