נטפליקס צונחת ב-5% לאחר המלצה שלילית מגולדמן זאקס

בית ההשקעות שינה את דירוג המניה מ-"neutral" ל-"sell" והוריד את מחיר היעד מ-265 דולר ל-186 דולר, דאונסייד של 4% על מחיר הנעילה שעמד אתמול על 192.77 דולר למניה.
 | 
telegram

ענקית הסטרימינג  NETFLIX +0.03% NETFLIX 897.79 +0.03% NETFLIX סגירה:0 פתיחה:895.55 גבוה:906 נמוך:893 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  (סימול: NFLX) צונחת בשעה זו 5% כאשר אחת מהסיבות לירידות היא העובדה כי בית ההשקעות  GOLDMAN SACHS +1.11% GOLDMAN SACHS 602.75 +1.11% GOLDMAN SACHS סגירה:0 פתיחה:596.33 גבוה:603.94 נמוך:594.65 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול: GS) שינה את דירוג מניית החברה מ-"neutral" ל-"sell". כמו כן, הוריד בנק ההשקעות את מחיר היעד מ-265 דולר ל-186 דולר למניה, דאונסייד של 4% על מחיר הנעילה אתמול שעמד על 192.77 דולר. 

"אנחנו חוששים בעיקר מהמיתון הצרכני והגידול בתחרות - הן במספר הלקוחות החדשים והן בקצב עזיבת הלקוחות. כמו כן אנחנו חוששים מהקיטון בשולי הרווח וכמות הכסף שתשקיע החברה בהפקת תכנים חדשים", מוסר אנליסט הבנק, אריק שרידן. 

קשה לומר שמניית החברה ראתה ימים טובים. בחודש אפריל דיווחה החברה על רווח של 3.53 דולר למניה והכנסות בסך 7.868 מיליארד דולר. בשוק ציפו כי תרוויח 2.89 דולר למניה אך תכניס סכום גבוה יותר, של 7.93 מיליארד דולר. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אך לא שם נחו בעיותיה של נטפליקס, אלא בתחום המשתמשים החדשים. החברה דיווחה על קיטון במספר המנויים של כ-200 אלף איש בעוד תחזית החברה המעודכנת הייתה בכלל לתוספת של 2.8 מיליון מנויים. זהו הקיטון הראשון במנויים מזה עשור.

כך, לעומת 221.84 מיליון מנויים משלמים בכל העולם בסוף הרבעון הרביעי של 2021, הפעם סגרה החברה את הרבעון עם מצבת מנויים של 221.64 מיליון איש. עקב הקיטון הזה - אין גם משמעות לגידול לעומת שנה שעברה, שכן כבר ברבעון הקודם הנתון היה גבוה יותר. כמו כן, צופה החברה כי מצבת הלקוחות תמשיך לרדת ברבעון השני של השנה, כאשר נטפליקס צופה אובדן של 2 מיליון לקוחות. 

מאז תחילת השנה, איבדה החברה קרוב ל-70% כאשר מחירה צנח מ-597.7 דולר למניה למחיר הנעילה המצויין לעיל. 

קרוב לחודש לאחר מכן, וכתגובה לדוחות הגרועים - שהובילו לאובדן של 36% ביום אחד - הודיעה החברה כי תפטר קרוב ל-150 עובדים. חשוב לזכור כי מדובר ב-1.4% מעובדי החברה. 

לקראת סוף חודש מאי הודיעה נטפליקס כי היא שוקלת להציג גרסה זולה יותר למוצריה אשר צפוי לכלול פרסומות וזאת עבור לקוחות אשר "מתקשים" לשלם סכומים גבוהים יותר.

נטפליקס, שהתנגדה בעבר למוצר מסוג שכזה, החלה לשקול את הפצת המוצר, הן בעקבות הדוחות הגרועים והן בעקבות העובדה כי ספקים נוספים - לרבות HULU, HBO Max, Paramout+, Discovary+ מיישמים בהצלחה רעיון זה - בשורה הרווחית לפחות. 

מיותר לציין שמרבית האנליסטים צפו שנטפליקס תוסיף קרוב ל-2.4 מיליון לקוחות ברבעון השני טרם פרסמה החברה את דוחותיה לרבעון הראשון.

"אנחנו מורידים את יעד ההכנסות של נטפליקס לשנה הקרובה על מנת להתאים אותה לסביבת המאקרו החלשה יותר", ציין שרידן. "ליתר דיוק, אנחנו מקטינים את תשלומי הסטרימינג בכל איזור אך משלבים הכנסה גבוהה יותר עבור כל משתמש. נשקול את ביצועי החברה שוב בעתיד הקרוב לאחר שהחברה תשלב את התמיכה בפרסומות ואת מדיניות הסיסמאות החדשה שלה", חתם.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות