צמיחת המסחר האלקטרוני הואטה – מה אמזון עדיין יכולה לעשות?
מגיפת הקורונה פגעה קשות בקניונים, זו תופעה שהתרחשה גם בארץ וגם בעולם כמובן. גם התופעה ההפוכה - של חזרה לרכוש בקניונים לאחר הסרת המגבלות - בולטת בארץ ובעולם, כאשר הקניונים חזרו לרמות שיא של התוצאות שלהם מלפני הקורונה. הצד השני הוא הפגיעה שעשויות לחוות חברות המסחר האלקטרוני.
נכון, ההכנסות של הענקית אמזון AMAZON -4.19% AMAZON 202.61 -4.19% סגירה:0 פתיחה:206.77 גבוה:207.3 נמוך:199.62 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: בכלל לא נפגעו וגם ברבעון האחרון היא המשיכה לרשום הכנסות מדהימות של 116.4 מיליארד דולר - ברבעון אחד (לא רחוק מכל התקציב השנתי של מדינת ישראל) והיא המשיכה להגדיל את היתרון שלה ביחס למתחרות, אבל בכל זאת היא התרסקה ב-14% לאחר פרסום הדוחות. הטריגר הרשמי היה ההפסד שהחברה רשמה בעקבות הנפילה במניה של חברת הרכבים ריוויאן, שבה היא מחזיקה נתח משמעותי, אבל הסיפור רחב יותר - אם בשנה שעברה הענקיות החזיקו את הנאסד"ק והובילו אותו להמשך עליות, למרות חולשה במניות הקטנות, כאשר בלי ה-BIG5 הנאסד"ק בכלל היה מאבד 25%, אז השנה הסיפור הוא כבר אחר: גם הענקיות מתקשות להתמודד עם העלייה באינפלציה, לצד השיבושים בשרשרת האספקה העולמית - ונופלות אחת אחרי השניה. זה קרה למטא (פייסבוק), לנטפליקס, אמזון וגוגל.
על רקע נתוני האינפלציה החדשים שפורסמו ביום שישי, לפיהם מדד המחירים לצרכן עלה ב-8.6% בשנה האחרונה בארה"ב, איבדה אמזון 5.6%, תוך שהיא משלימה ירידה של 34% מתחילת שנת 2022, לעומת ירידה של כ-18% במדד ה-S&P500 (בדרך הספיקה אמזון גם לתקן 18% למעלה ב-5 ימים בגלל ספליט במניה).
"הצמיחה במסחר האלקטרוני תימשך - אבל בקצב איטי יותר"
על רקע הירידה, האנליסטים של ג'יי פי מורגן מצביעים על כך שמכירות המסחר האלקטרוני בארה"ב היוו 13.2% מסך כל המכירות הקמעונאיות בארה"ב בשנת 2021, לעומת 13.6% ב-2020. הכותבים ציינו שמכירות המסחר האלקטרוני צמחו ב-15% ב-2021, לעומת צמיחה של 20% בשנת 2020, על רקע הסגרים.
"הטענה שהקורונה הכניסה קבוצה חדשה לגמרי של צרכנים לעולם הקניות המקוונות, עם אימוץ כפוי של קניות מקוונות לקטגוריות כמו מצרכים והלבשה בזמן הסגר פשוט לא החזיקה מעמד, כיוון שהצרכנים מסוגלים לחזור לחנויות" כתבו בבנק, אבל האנליסטים צופים שהצמיחה במכירות המקוונות עדיין תעלה על צמיחת הליבה הכוללת במכירות הקמעונאיות, אך בקצב איטי יותר מאשר לפני המגפה. עוד הם מציינים, שחלקה של אמזון בממסחר האלקטרוני בארה"ב צמח ל-40% ב-2021, והם מאמינים שהיא הקמעונאית הצומחת ביותר בארה"ב כיום.
"אמזון נהנתה מהמעבר לכלכלה דיגיטלית יותר, שנדחפה קדימה במהלך המגפה", הם כותבים. על פי התחזיות, נפח הסחורה ברוטו של אמזון יגיע ל-428 מיליארד דולר ב-2022, עלייה של 6% בהשוואה לשנה שעברה. עוד כותבים האנליסטים של ג'יי פי מורגן "אנו ממשיכים להאמין שהזדמנויות הצמיחה הגדולות ביותר של אמזון טמונות במוצרים ארוזים - מוצרי צריכה (כולל מכולת), ביגוד ואביזרים, וכן ריהוט ומכשירי חשמל".
שלוש הקטגוריות הללו מייצגות כ-64% מהמכירות הקמעונאיות המתואמות בארה"ב, והחדירה המקוונת הנוכחית לקטגוריות אלה עומדת על כ-13%. הפער הזה, לדברי המומחים, הוא הבסיס וההזדמנות העתידית לצמיחה של אמזון.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.אמזון יכולה ללא המלצתילרון 12/06/2022 21:08הגב לתגובה זו0 0למשל למכור חיסוני מודרנה כי הרי ההתפרצות הבאה כבר כאן.....וההיסטריה תיגברסגור
-
1.טארגט וולמרט לא מוכיחות את זה. (ל"ת)שישקו 12/06/2022 20:22הגב לתגובה זו0 0סגור