הסיכוי למהפך חיובי עולה על האפשרות שהמצב יתדרדר למשבר אמיתי

נבואות הזעם היו חריפות בתקופת הקורונה. אבל, השוק התאושש תוך חודשיים. אז כמו היום - מדברים על משבר ומיתון, האם גם עכשיו מגזימים בחששות? וגם - האם הפרדיגמה של העליות השתבשה ומה הפד' מנסה לעשות בחודשים האחרונים?

 | 

איך הגיעו המניות למצבן הנוכחי? באפריל 2013 הגיע מדד ה-S&P 500 ל-1,588, בכך שבר את שיא כול הזמנים שקדם לו, 1,576, שהושג באוקטובר 2007, ערב משבר 2008. את דרכו לשיא החדש התחיל המדד בהתדרדרות של 57%, ל-667, שנמשכה עד פברואר 2009. משם, בתוך 11 שנה עד לתחילת פברואר 2020, עלה המדד ב-622% ל-4,818, שיא כול הזמנים האחרון. במהלך 11 שנות הגאות היו 6 תיקוני ערך דו-ספרתיים ועוד 8 תיקונים חד ספרתיים.

בתוך כחודשיים לאחר שנקבע השיא האחרון הצליח ווירוס סיני, שנשלח מבייג'ין למסע הופעות גלובלי, להפיל את המדד ב-32%. למי שיטרח ויגולל לאותה תקופה יגלה דמיון מפתיע בין קונצנזוס הדעות על ההתפתחויות העתידיות הצפויות (בתקשורת) אז, לקונצנזוס הדעות הנוכחי. המומחים, אז בדיוק כמו היום, בתמיכה נלהבת של התקשורת והרשתות, צפו "משבר נוסח 2008 וכנראה גדול יותר שהרי אין ספק שהמצב שנוצר מבטיח אינפלציה ומיתון כבד שנמצאים ממש מעבר לפינה" ואז, תזכרו, לא כללו באיומי החורבן את פוטין, צ'י או את שרשרת האספקה והשבבים.

מדוע חזר אז המדד, לאחר כחודשיים בלבד, באמצע מרץ 2020, לעלות ובעצמה ומדוע המשיך בעליות במשך כשנתיים, עד תחילת אפריל השנה ושבר שוב (בפעם האחרונה בינתיים) את שיא כול הזמנים, ל-4,818? שימו נא לב שבדרכו לשבירת השיא לא רק שהתעלם המדד לחלוטין מאפקט הקורונה ומהסגרים, ולא רק השאיר מאחור את כול החששות הכבדים מהערכות המניות המטורפות, אלא שבמהלך שתי שנות הגאות המתחדשת, מרץ 2020 לאפריל 2022, עלה המדד גם בהתעלמות מוחלטת למרות האירועים שהתפתחו באוקראינה, למרות האיומים שהלכו והתרבו על טאיוואן, למרות מלחמות הסחר שהחריפו והמשבר הכלכלי בסין ולא לשכוח את ההתפתחויות במחירי הסחורות וחומרי הגלם, בהובלת מחיר הנפט, שהרקיעו שחקים, שהיכו את שרשראות האספקה והעלו האינפלציה מה שהבטיח העלאות ריבית שלא להזכיר האתגרים מאירן וצפון קוריאה שהתעצמו ועוד.
 
לאורך כול תקופת העליות ניסינו להבין מה מריץ את השוק?
מדוע, למרות כול ענני הסערה שמצטברים, ממשיכות המניות לעלות? בכתבת ינואר השנה (מאמר מה-13.1.22), עוד לפני  שפרצו הרוסים לאוקרינה (ב-24.2.22), פתחנו הכתבה כדלקמן, "לרגע חשבנו שהנה, סוף סוף, מגיע תיקון ערכים משמעותי שהרי איך זה אפשרי שהמניות ימשיכו לשבור שיאים בסביבה כ"כ עוינת מבחינתן ולא רק בשל מחירי השיא...."  אבל זה כמובן לא קרה. למעשה, ערב תחילת הנפילות ב 29.3 יצאה CNBC בכתבה שבחנה והסבירה העליות על סמך מה שנראה להם כשינויים לטובה במצב, יום לפני תחילת סבוב הירידות הנוכחי, מאז ה-30.3 מתדרדרים המדדים כאשר בשבוע שעבר התעצמו הירידות וההרגשה הנוכחית, לבטח בתקשורת, שכרגע לא רואים מזור למצב.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ביום ד' העלה הבנק המרכזי את הריבית ב-0.75%, העלאה החזקה ביותר מאז 1994 ובדיוק כפי שקרה  לאחר ההעלאה אז כך גם ביום ד' הגיב שוק המניות בעליות מרשימות. הניסיון מלמד אמנם שאסור בתכלית האיסור, כשמדובר בענייני השקעות, להגיע למסקנות על סמך "מצבים דומים בעבר" כי אין "מצבים דומים בעבר". אבל נזכיר רק שלאחר העלאת הריבית החריגה ב-1994 עלו מדדי המניות 6 שנים רצופות, עד "בועת 2000".

מדוע המשיכו המניות להציג עוצמה כפי שהציגו בשנתיים מאז החודשיים שלאחר הגעת הקורונה ועד אפריל השנה וזאת למרות שכול "גורמי התיקון המתבקש", הכלכליים כמו החברתיים והפוליטיים,  היו ידועים וברורים. אם נבין מה גרם להתנהלות הבלתי הגיונית כביכול עד לתיקון הנוכחי נוכל, אולי, להבין טוב יותר לאן הולכים מכאן.

הסיבה האמיתית לדעתנו להתנהלות עד אפריל 2022 היא הפרדיגמה רבותי, הפרדיגמה, שאומצה ע"י המשקיעים מאז 2009, שטוענת שכלכלת העולם נמצאת במצב של שיבוש ועוברת, בהובלה טכנולוגית, למצב חדש של צמיחה ארוכת טווח באינפלציה נמוכה, זה בגדול ולכן הקריטריונים להערכה של המאה ה-20 פחות חשובים וכול תיקון מהווה הזדמנות קניה. הקורונה דווקא חיזקה פרדיגמה זו כי הוכח שלמרות הסגרים והציפיות למיתון אפשרה מהפכת הטכנולוגיה התאמה למצב והביקושים הצרכניים אפילו התחזקו והתוצאות העסקיות של החברות ב-2021 פלוס הרבעון הראשון של 2022 שכרגיל, מאז 2009, היכו הקונצנזוס ובגדול, המשיכו בכך. אלא שהפרדיגמה הזו מתערערת בלחץ שלל אירועים שליליים (שכמעט כולם נוצרו מסיבות שאינן כלכליות) ולכן התיקון החזק.

אבל הפרדיגמה לא מתה כי חלק גדול מהמשקיעים מבינים שלאחר הירידות נוצר מצב שערכי החלל של המניות, שלאור הגורמים השליליים שהצטברו, פחות חשובים כרגע להמשך המגמות ומה שיקבע את ההתפתחויות עובר למגרש של הבנק המרכזי האמריקאי מחד ולמגרש הפוליטי מאידך ובם עדיין אופטימיים. אנחנו לא טוענים שהירידות אינן יכולות להוביל למשבר כלכלי רציני. אבל להבדיל ממשברים קודמים ולמרות מבול ההפחדות מצד התקשורת, הרשתות וכמובן גורמים אינטרסנטים, הסיכוי למהפך חיובי מבחינת המניות אינו קטן מהאפשרות שהמצב יתדרדר למשבר אמיתי. מדוע? כי כול גורמי המשבר, מלבד ההערכות המטורפות של המניות, פתירים במגרש הפוליטי וכעת, משבעיית ההערכות נעלמת ובמהירות, יכולים הפוליטיקאים להחזיר את המצב לקדמותו ובמהירות!!

האינפלציה, שהיא הגורם המרכזי למצב המתדרדר, נוצרה מצד ההיצע, לא הביקוש, שהגורמים המרכזיים בהצתתה הם מחירי הנפט, הגז, וחומרי גלם ומזון מרכזיים, הכול כתוצאה מבעיות פוליטיות שניתנות לפתרון ופתרון כזה יגיע במהירות רק אם החשש מאינפלציה ומיתון יכפו זאת על הפוליטיקאים ומי שמאמין שפוטין או צ'י חסונים בפני כך שיאמין. בעלי המניות אגב אינם היחידים שנפגעים, משקיעי אגרות החוב במצב גרוע לא פחות. הירידות באגרות חוב באיחוד האירופי מאז תחילת השנה הן הגדולות ביותר בהשוואה לאותה תקופה אי פעם ומחריפות בעקבות החלטת ה ECB, להפסיק לחלוטין את הרכישות ולהיות אגרסיביים בהעלאות הריבית.

בסוף השבוע שעבר רואיין, ברשת CNBC, הפרופסור ג'רמי סיגל מאוניברסיטת וורטון, ללא ספק מהכלכלנים המובילים בעולם ומן הסתם ה"מייבין" המוביל בכול הקשור לשוק ההון האמריקאי. לדעתו מחירי המניות כבר לוקחים בחשבון האטה כלכלית כיוון שגורם הפחד הוביל לכך. אין לו כרגע דעה לגבי התחתית "אבל", מסכם סיגל, "אם תתחילו להפעיל את כספכם כעת (להשקיע), לא תצטערו על כך בעוד שנה". זה נאמר לפני הירידות ביום ב' האחרון לפני העלאת הריבית אבל שווה לכול משקיע לראות הריאיון במלואו. אגב, גם בגולדמן סאקס חושבים כך. יש לא מעט משקיעים ואפילו גורואים שרואים היווצרות של מה שמכונה בטנת כסף (silver linings), תחתית, שתשנה את האווירה והשאלה היא מה הבסיס לאופטימיות הזו.

נכון לרגע זה לפד מחד ולבית הלבן מאידך תפקיד מכריע בהרגעת המצב ובהורדת רמת הפחד שככול שהיא גדלה כך גם הסכנה למשבר, האינפלציה והזמן שייקח לרסן אותה הם 2 הנושאים שיקבעו את המשך המגמות בשוק ההון.

מה (לדעתנו) מנסה הפד לבצע? הפד עומד בפני דילמה שבמרכזה השאלה, "כיצד לפעול על מנת להגיע לנחיתה כלכלית רכה מבלי שהמהלכים יובילו למיתון". הם מבינים שהחמרת התנאים הפיננסיים (העלאות ריבית בעיקר) בזמן שהנכסים הנזילים של הצרכנים (מניות ואגרות חוב) מצטמקים במהירות וכאשר מדד הפחד עולה הסיכוי להצליח במשימה הזו נמוך ביותר ובמיוחד כאשר לפד אין היכולות לעצור את הגורמים להעלאות המחירים (ברובם מחוץ לארה"ב) וגם לא את הבעיות הפוליטיות שאחראיות להתפתחויות האינפלציוניות. בפד גם מודעים לעובדה שמצבו של הצרכן האמריקאי למול שלל הבעיות מולן הוא מתמודד, תוך מבול של הפחדות, קשה ביותר ועלול להחמיר. כבר לפני שנה כתבנו שהעובדה שהמניות בכלל קיימות באווירה כזו היא פלא מדהים.

אנחנו חושבים שהמטרה של הפד, כתוצאה מהמצב ובגלל גורם הזמן, היא להגיע ל"נחיתה רכה" בעזרת הציבור, לשכנע אותו לשתף פעולה עם הבנק. מה שקורה בפועל הוא שהציבור מקטין צריכה ומוכר נכסים ובכך עושה למעשה את מלאכת הבנק המרכזי (ממתן את הכלכלה). לאור נתוני אינפלציה הכ"כ חזקים צריך היה הבנק "לזרוק פצצה" של % 0.75 ולהזהיר שימשיך בכך על מנת לדרבן הציבור להמשיך ולמתן הצריכה. יש כלכלנים רבים שמאמינים שדווקא המדיניות הזו של הפד, לייצר אווירה שתוביל הציבור להאט צריכה והשקעות, היא כרגע בטנת כסף (silver linings) שתשנה את האווירה, שתייצר "תחתית" למניות ובשטח זה נראה כעובד. קמעונאים כמו Walmart, Target וה-Gap מדווחים על גידול משמעותי במלאים כתוצאה מהתנהגות הצרכנים.

בפד רואים את המגמה וכנראה, לפני שיממשו צעדים אגרסיביים חדשים, יבחנו ההתפתחויות. אם מגמת הצריכה אכן מתהפכת כתוצאה מהחששות ומפעילות הפד זה בהחלט אור בקצה המנהרה, בטח לשוורים בוול סטריט שיראו בכך איתות לתחתית במניות. נכון, הפד הולך על חבל דק, אפילו מסוכן משהו כי הצלחת האסטרטגיה שלפיה הציבור יוביל את מהלך הבלימה של האינפלציה קשורה פחות בהיגיון של הצרכנים ויותר ברמות הפחד שלהם שכרגע מלובות בעצמה ע"י התקשורת. אם רמות הפחד ימשיכו לעלות עלולים הצרכנים להפוך את מגמת ההתמתנות הנוכחית ל"בריחת עדר" שתייצר משבר במקום נחיתה רכה.

החוליה החלשה בספור היא בבית הלבן. ביידן חייב לשכנע את פוטין וצ'י להרגיע, המפתחות לעליות המחירים אצלם. אפילו הודעה שלו שהוא מחדש את צנרת הקיסטון הייתה חותכת משמעותית במחיר הנפט. חבל, אצל רונאלד ריגן לא היינו בכלל מגיעים למצב כזה. כרגע וככול שהזמן עובר הולך ועולה משקלו של המיתון בשיקולי המשקיעים וזה לא טוב.

* אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. העושה במידע הנ"ל שימוש - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. הכותבים עשוי להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(143):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 77.
    הדפסה וריבית אפס
    איציק 08/10/2022 18:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסיבה העיקרית בכתבה על העליות בבורסות בעולם היא הטכנולוגיה המואצת בשנים האחרונות זה כנראה נכון ,אך מה עם הסיבות הנוספות כגון הדפסה של טריליונים דולרים וריבית אפס במשך שנים אלה סיבות מספיק טובות לעליות עד כה, ועכשיו מגיע יום התשלום לכמה זמן?מי ידע?!
    סגור
  • 76.
    למה לאכול להם את הלב אין דרך מוצא
    eluz 30/09/2022 15:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היו כאן 100 דעות וניתוחים וקולם קרסו,והעמיקו ההפסדים בגלל תקוות שווא . המשכיל בעת הזאת יידום
    סגור
  • 75.
    מה ההשלכה המעשית של הטור הזה?
    מסעוד 23/06/2022 15:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקנות sp500?
    סגור
  • 74.
    איך ניתן לקנות את מדד s&p500 (ל"ת)
    טל 21/06/2022 16:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אפשר דרך קרן נאמנות מחקה, ואפשר דרך תעודת סל. (ל"ת)
    כגן 22/06/2022 15:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • טען עוד
  • 73.
    בחירות חמישיות ב-3.5 שנים, רק BB יכול!
    דחיל ראבי 21/06/2022 14:22
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אם היה מפנה כסאו לאחר, תוך שבוע היתה לנו ממשלה יציבה...אבל האגו...והאינטרסים...
    סגור
  • קשקוש שאין לו ולו טיפת קשר למציאות.
    כגן 22/06/2022 15:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    2.5 מליון בני אדם שבחרו ליכוד במישרין או בעקיפין רוצים לראות שם את ישראל כץ?
    סגור
  • 72.
    גאונות ריבית בורסה
    רהדהד 20/06/2022 15:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין שריבית גבוהה תפגע בבורסה. נכון שקשה לנבא כי יש לא מעט מרכיבים שעשויים להשפיע אבל ברור לגמרי שריבית גבוהה גוררת מעבר כסף של משקיעים מהבורסה לפקדונות בבנקים וזה קרוב לוודאי, יגרום לירידות או לדשדוש ארוך והשאלה למה להיות בזמנים כאלה בבורסה אם אפשר בכמעט אפס סיכון לשמור פחות או יותר על הכסף.
    סגור
  • אכן, לא צריך להיות גאון גדול
    שלמה גרינברג 21/06/2022 12:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אבל אם תטרח לבדוק היסטורית לא רק גובה הריבית קובע. ההשפעה על המניות קשורה לסביבה הכלכלית שבה הועלתה הריבית ולציפיות שמתפתחות לעתיד
    סגור
  • 71.
    העלאת הריבית כדי להוריד את האינפלציה יש לה תופעת לוואי
    אור 20/06/2022 11:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שנקראת מיתון, ודאי שגם הנגיד האמריקני יודע זאת אבל המטרה לפניו היא הורדת האינפלציה. ברור שהיא לא תרד אחרי העלאה אחת והעלאות נוספות בדרך. מי שנושם לרווחה במרווחי הזמן שבין עליות הריבית יצטרך משאף צמוד.
    סגור
  • 70.
    ראדא
    נחום 19/06/2022 23:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום מר גרינברג, בשיחת הוועידה האחרונה נאמר המושג CR בהקשר להעברת התקציב האמריקאי בדיחוי. שתי שאלות בבקשה: מה זה CR? נאמר שם שיכול להיות שיהיה עוד פעם CR לקראת סוף השנה.האם זה אומר שיכול להיות עוד דיחוי בהעברת תקציב אמריקאי? תודה מראש
    סגור
  • CR, זה Credit record
    שלמה גרינברג 20/06/2022 09:36
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זה דרך של מימון בתנאים נוחים למקבל
    סגור
  • תודה רבה (ל"ת)
    נחום 20/06/2022 15:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 69.
    מאין לנו שאנחנו לא במשבר אמיתי? החששות מהקורונה היתה
    אור 19/06/2022 12:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להן אחיזה במציאות שקטלה מיליונים וההתאוששות לא קרתה כי השוק מאס בירידות אלא המצאת החיסון למחלה
    סגור
  • ראשית איש לא אמר/כתב שאין משבר
    שלמה גרינברג 19/06/2022 17:56
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אבל לא "בסגנון" שכמה מהמגיבים טוענים. איש גם לא אמר שההתאוששות לאחר פריצת הקורונה "כי השוק האט בירידות", זה פשוט לא עובדתי. לא המצאת החיסון היא שהובילה להתאוששות אלא הצריכה שעלתה בזכות הפיצוחים הטכנולוגיים
    סגור
  • בלי חיסון הכלכלה הייתה מתרסקת לחלוטין
    לא החיסון 19/06/2022 20:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאיפה תבוא צריכה אם אנשים לא עובדים כי הם בסגר? על מה אתה מדבר ?
    סגור
  • הצריכה באה מהיכולות
    שלמה גרינברג 20/06/2022 09:38
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לפעול מהבית למרות הסגרים וזה לא רק צריכה אלא עבודה בכלל. מהפכת הטכנולוגיה אפשרה זאת (גם בהצלחת החיסון)
    סגור
  • 68.
    מאיפה אתה מביא גרינברג
    מתניה 19/06/2022 10:39
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הערכות שווא ,השד יודע,הכל ימשיך לרדת כשהריבית תעלה גם הלאה
    סגור
  • אני מאמין שהוא משתף פעולה עם לארום והם מקבלים החלטות
    ז'ורבין 20/06/2022 21:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגיבוי ועידודו של באפט
    סגור
  • 67.
    הbuy back
    סוחר נוסטרו 19/06/2022 07:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרכישות העצמיות של החברות שמו רצפה בכל התיקונים הגדולים בעשור האחרון.הנפיקו חוב בריבית הנמוכה מהדיבידנד שהן משלמות. כעת אין שוק חוב שמאפשר את זה.זוכר את מדד הניקיי? שנות ה90? מישהו זוכר? לא נהיה ברמות הנוכחיות יותר לעולם
    סגור
  • וואו,
    שלמה גרינברג 19/06/2022 09:59
    הגב לתגובה זו
    3 1
    "לא נהיה ברמות הנוכחיות יותר לעולם"
    סגור
  • 66.
    לא קראתי את הכתבה הכותרת הספיקה כדי להבין
    המומחה 18/06/2022 23:51
    הגב לתגובה זו
    3 2
    שלקחת על עצמך משקל יתר כדי לכתוב שטויות
    סגור
  • לא הייתי מטריח עצמי לענות אלא
    שלמה גרינברג 19/06/2022 11:44
    הגב לתגובה זו
    4 2
    שכיוון שהמומחה מסיק על סמך הכותרת, שזה הדבר היחיד במאמר שאין לי אליו קשר, אז חשבתי שכדאי שתדע
    סגור
  • אכן כי כן, אכן שלמה גרינברג צודק, ובכל זאת לא לקנות....
    Sassi6 20/06/2022 06:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא לקנות בירידות, עדיף לחכות ולהמתין עד שיתקבל המינימום של התיקון הזה, ושם לקלוט היצעים בתחתית המינימום של התיקון הזה, תודה
    סגור
  • 65.
    פשוט לא נכון
    יובל 18/06/2022 21:26
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ניתוח שטחי. לא מתייחס לכך שהפעילות הכלכלית העולמית בהאטה . המשק של ארה"ב התכווצה ברבעון האחרון. מפטרים המוני עובדים. התהפכות לצד החיובי לא יקרה עם ריבית של 4 5 אחוז. ניתוח לא ענייני ולא מקצועי.
    סגור
  • יובל אתה מבולבל וחובבן (ל"ת)
    יוס 19/06/2022 11:33
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 64.
    BB כשר אוצר עצר קצבאות הילדים לחרדים, ונחשב להישג כלכלי
    ישראל 18/06/2022 20:26
    הגב לתגובה זו
    2 4
    ב-2009 עשה סבוב פרסה, וכך הוצאות הממשלה גדלו פי כמה, והמגזר החרדי (=והבדואי) חזר ל"עסקי הפרו ורבו"...
    סגור
  • 63.
    גם שעון תקוע ..
    צודק פעמיים ביממה 18/06/2022 19:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ההר הירוק לעולם לא !!!
    סגור
  • 62.
    שורה תחתונה ???
    נדב 18/06/2022 17:10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מה תעשה מחר בבוקר....תקנה או תמכור??? מספיק עם זי....השכל
    סגור
  • קונה קונה קונה (ל"ת)
    חיים 20/06/2022 06:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • נדב להאכיל אותך בכפית ? (ל"ת)
    יוס 19/06/2022 11:34
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 61.
    ומה עם הניסוי המונטרי הגדול?
    א. 18/06/2022 13:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הי שלמה, אני קורא די קבוע של הכתבות שלך ומאוד מכבד את דעתך גם אם חושב בהרבה מקרים באופן מנוגד. אבל להתייחס לסיבות שהקפיצו את השווקים (לא רק מניות, זה בכל שוק - אג"ח, נדל"ן בדיוק באותו מצב) בלי להזכיר את הניסוי המונטרי האדיר ששיבש את שיקול דעת של המשקיעים לחלוטין ולקח מהם את מנגנון אולי הכי חשוב בהערכת כדאיות השקעה, מה שנקרא באנגלית PRICE DISCOVERY, זאת נראת לי גישה לא נכונה. לתוכניות של הבנקים המרכזיים בכל העולם היתה השפעה מכרעת ומה שקורה עכשיו זאת התאמה של התמחורים למצב החדש כאשר ההזרמות כבר לא אפשריות בגלל האינפלציה. וכמו שמכור עובד תהליך מאוד כואב של התפכחות, כך השווקים עצבניים ומבקשים "מנה" חדשה, רק שהכאב ייפסק. אני אישית מקווה שזה באמת ייפסק גם אם המחיר הוא כואב - גם ירידה משמעותית במחיר הנכסים שעלו לסטרטוספרה, גם צמצומים ממשלתיים (אי אפשר למחזר חוב חינם) וגם כריסה באינספור חברות זומבי שאין להם שום זכות קיום כלכלי שבמשך יותר מעשור חיים רק על גלגול חוב). שיהיה בהצלחה לכולם.
    סגור
  • 60.
    לגרינברג
    שלמה 18/06/2022 10:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עפ"י הגדרתך זה איננו משבר "אמיתי" כלומר עוד 30% מטה זה כן "אמיתי"?
    סגור
  • עוד שלושים אחוז ירידה וכל החכמים יגידו לך שיש משבר
    נהג 18/06/2022 18:12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ויספרו לך שהם יודעים מה הסיבות לכך, הם ראו אבל כניראה שלא הבינו או שחששו לומר עוד 30 אחוז ירידה והמדדים יגיעו לשפל כמו במשברים הקודמים
    סגור
  • אתה לבטח מתכוון למשבר בבורסה
    שלמה גרינברג 18/06/2022 15:37
    הגב לתגובה זו
    5 3
    איני עוסק בדברים כאלו
    סגור
  • הבנתם?
    יוני 19/06/2022 08:20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    יושב באתר ביזפורטל כתב ראשי הנקרא "הר ירוק" ואצלו ההר תמיד ירוק כי "איננו מתעסק בבורסה" איננו מתעסק בבורסה???? כנראה קונה מניות בשוק הכרמל,או שוק מחנה יהודה,רוכל שאינו עוסק ברוכלות,מאוד משונה
    סגור
  • עד 25% - תיקון. לא משבר. (ל"ת)
    כגן 18/06/2022 14:37
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 59.
    שאלה בלוגיקה
    יוסי 17/06/2022 23:51
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תחליטו השוק ביהדבוה מידי או לא אם היה גבוב מידי אז התיקון הוא כאן כדי להישאר
    סגור
  • השאלה המבולבלת גם בכיתוב לצערי ..אינה בהחלט תחת ההגדרה
    ליוסי 18/06/2022 12:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המדעית או אפילו פילוסופית או כלכלית מה היא לוגיקה.
    סגור
  • ליוסי,השוק
    יוסי 19/06/2022 10:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היה גבוה,דבריך כפי שכתבת גבוב
    סגור
  • 58.
    שוק שירד 50% חייב לעלות 100% כדי להחזיר את ההשקעה (ל"ת)
    פשוט וקל 17/06/2022 22:50
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • אבל האם זה באמת מה שיקרה הפעם? (ל"ת)
    שגיא 20/06/2022 18:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מה שאמרת לא בהכרח נכון. ומה קורה עם בעת המכירה נניח
    לפשוט 18/06/2022 12:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ושער השקל היה נמוך מאד ובעת הקנייה שערו גבוה מאד??ועוד שיקולים.
    סגור
  • 57.
    ברגע שBB יעזוב הפוליטיקה, הבורסה תתאושש ובגדול
    ישראל 17/06/2022 21:29
    הגב לתגובה זו
    13 29
    ההסבר הוא מסובך, אבל חד משמעי
    סגור
  • 56.
    לא יודעים עד מתי, כמו שלא ידעו מתי יגיע החיסון לקורונה
    היושב במרומים 17/06/2022 21:27
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אבל מי שחושב לטווח ארוך ויש לו כסף פנוי להשקעה, אז נראה שיש לפניו הרבה הזדמנויות...גם אם לא יתפוס ממש את התחתית
    סגור
  • צודק 100%. לטווח ארוך של שנים - מיד לקנות מניות. (ל"ת)
    צודק 18/06/2022 17:43
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • "היושב במרומים"
    נתי 18/06/2022 10:22
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אמר איינשטיין "היקום והטיפשות האנושית אינם סופיים,רק עוד לא החלטתי מי יותר"
    סגור
  • 55.
    לארי פינק מנכ"ל בלקרוק טוען שהמניות רק ימשיכו לרדת
    לידיעת שלמה 17/06/2022 21:21
    הגב לתגובה זו
    4 4
    והוא מצטרף לדעתו של ריו דליו מברידג'ווטר. לטענת האינפלציה לא תיעצר, והפד ייאלץ להעלות את הריבית עוד ועוד
    סגור
  • לא שזה משנה אבל שלמה קרא בעיון
    שלמה גרינברג 18/06/2022 10:20
    הגב לתגובה זו
    5 1
    את מה שאמרו השניים וכדאי שתקרא גם בעיון
    סגור
  • ריי דליו
    קושקוש 18/06/2022 08:18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הם מהמרים באמצעות מכשירים פיננסים על המשך ירידות בשווקים לכן זו אינה הפתעה שהם מפחידים ? אין לראות באמור המלצה
    סגור
  • 54.
    שוק דובי מרגע שהחל ירד בממוצע 36%, הייתה שנה אחת של
    אלי 17/06/2022 20:20
    הגב לתגובה זו
    9 0
    ירידת 21% אבל יתר הארועים הסתיימו בירידות גבוהות יותר, בדרך לסיום השוק הדובי יהיו תיקונים שיפילו חללים נוספים.
    סגור
  • 53.
    אני עומד על זה שתפרסם ...חדל קשקשת ברשת (ל"ת)
    גרינברג 17/06/2022 20:00
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • אני לא יודע מה איתך אבל אני מפסיד ב70 אחוז מהזמן...אבל.
    לשלמה 18/06/2022 12:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ב30 אחוז מהזמן אני מרוויח באחוזים גדולים בהרבה ועל קרן גדולה פי 7. ככה זה בקבוע ואני מטפח את ה 70 אחוז הפסד בכוונהכדי לייצצר את המצה המתואר כאן...מה דעתך אדוני הנכבד?
    סגור
  • 52.
    יריגות,עליות,יריגות עליות
    אזרח_אזרח 17/06/2022 18:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אין שום גורואים שיודעים מה יהיה.מה שבטוח שלאחר הירידות יבואו העליות ....
    סגור
  • 51.
    מכירה - קנייה
    רואה נולד 17/06/2022 17:16
    הגב לתגובה זו
    14 8
    בלי הרבה מילים , תמכרו עכשיו , תקנו בעוד חודש ב- 20% פחות . הרווח לפחות 20% .
    סגור
  • דבר ראשון יירד עוד 80 אחוז....דבר שני
    לרואה 17/06/2022 19:57
    הגב לתגובה זו
    4 1
    גם מה שאתה מוכר עכשיו אתה כבר טחון עליו 50 %.
    סגור
  • זה נכון, רק בתנאי שהתחתית אינה קרובה, וזה איש אינו יודע (ל"ת)
    קצת מילים 17/06/2022 18:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 50.
    מאמר מצויין
    דניאל 17/06/2022 16:46
    הגב לתגובה זו
    13 8
    אתם בין היחידים שמובילים קו שפוי ואחראי
    סגור
  • 49.
    תמשיך באותה שיטה
    הזיקית 17/06/2022 16:42
    הגב לתגובה זו
    7 3
    משנה את הדעות כמו הרוח
    סגור
  • 48.
    פלנטייר על פניו יש לה יתרון תחרותי למרות
    רמי 17/06/2022 16:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התחרות המטורפת בתחום. נמצאת במחיר כלכלי טוב מה דעתך שלמה ? על החברה לא המניה. תודה
    סגור
  • 47.
    אדובי, crm, isrg אפלייד מטיריאל ירדו המון
    גילי 17/06/2022 16:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלמה כעוקב אחר החברות הנל. האם משהו פונדמנטלי מהותי השתנה אצלן ? תודה
    סגור
  • לא (ל"ת)
    שלמה גרינברג 18/06/2022 10:21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 46.
    תהוונו לפי 10% ריבית את המניות והמחיר יורד ב50%
    לילי 17/06/2022 16:34
    הגב לתגובה זו
    5 0
    האינפלציה לא תרד לפני שהריבית הריאלית תעמוד על 3% לפחות כלומר 8.7+3 => 10
    סגור
  • 45.
    הירידות בשוק המניות בגלל הבועה
    נהג 17/06/2022 16:27
    הגב לתגובה זו
    10 2
    הסיבה היחידה לירידות היא ניפוח הערכים בשוק המניות  לרמה של כשליש עד חצי  יותר משויו האמיתי, (כמו המשברים הקודמים) , ולא הריבית , הסחורות , הטכנולגיות או סיפורי הסבתא . הירידות בשוק ההון יסתיימו כשהמניות יירדו  לרמה נמוכה בכשליש מערכו הריאלי של השוק בדיוק כמו המשברים קודמים.  וזה יש עוד זמן
    סגור
  • 44.
    שיש להם נשיא סנילי זקן שלא מעניין
    הבעיה של האמריקאים 17/06/2022 16:26
    הגב לתגובה זו
    4 5
    אותו שוק ההון
    סגור
  • 43.
    רק פראייר יקשיב לך בימים של ירידות שסוף הירידות רק 2024 (ל"ת)
    צרנוחה 17/06/2022 16:06
    הגב לתגובה זו
    9 4
    סגור
  • קדימה בית"ר ...צ'רנוחה (ל"ת)
    צודק 17/06/2022 18:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 42.
    מתחיל להווצר הרושם
    לרון 17/06/2022 15:59
    הגב לתגובה זו
    9 1
    שפאוול שלח את פרופ' סגל ואחרים להרגיע כי כנראה חושבים שיש חלק פסיכולוגי לא קטן במשוואה
    סגור
  • חדל עם הפילוסופיות הרדודות (ל"ת)
    ללירון 17/06/2022 19:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 41.
    מה עם הגז לאירופה בחורף הקרוב?
    משקיע 17/06/2022 15:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שלמה סומך על הפוליטיקאים שיפתרו את הבעיות. זה נכון. אבל בצד השני זה פוטין...אז על מה בדיוק לסמוך? עדיין, שיתוף פעולה עולמי ללא רוסיה עשוי להוריד את המחירים. זו עבודה של ביידן, האירופאים, הסעודים והסינים.
    סגור
  • 40.
    להציל את הקרן השתלמות וקרנות הפנסיה - לעבור למסלול השקל
    יורם 17/06/2022 15:52
    הגב לתגובה זו
    1 8
    המסלול השקלי הוא המסלול הבטוח, המניות עוד יתרסקו בשנה הקרובה.
    סגור
  • 39.
    אתה חי במציאות מדומה ?
    אופטימי על חשבונינו 17/06/2022 15:47
    הגב לתגובה זו
    13 3
    כבר חודש שאתה בניגוד לשוק. מי שהקשיב לך התרסק.
    סגור
  • 38.
    רונאלד ריגן, העשיר יותר את המיליארדרים
    שמעת על משבר האקלים? 17/06/2022 15:44
    הגב לתגובה זו
    4 2
    ביידן היה יכול להרוויח הון פוליטי מהגברת הפקת הנפט והרס הסביבה אבל הוא דואג לעתיד כדור הארץ. לעומתו, בימין אין חשיבות לעתיד. רק לצאת טוב בסקר הבא.
    סגור
  • 37.
    הפד לא ייתן לבורסה לעלות! צריך להוריד את האנפלציה (ל"ת)
    מאיר 17/06/2022 15:22
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 36.
    כתבה מצויינת (ל"ת)
    דניאל 17/06/2022 15:01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • כתבה אופטימית ושגויה. הפרדיגמה שלו מתאימה לריבית אפס. (ל"ת)
    בני 17/06/2022 18:24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 35.
    הדבר היחיד שיחזיר את העולם לשפיות
    חיסול פוטין 17/06/2022 14:54
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מחירי הנפט ירדו, מחירי המוצרים יתייצבו, הכלכלות יתאוששו לאט לאט, והעולם יחזור לצמיחה נורמלית
    סגור
  • נאמר שילך
    יהושע 18/06/2022 10:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אזי ברור שיש עוד כמה מעמדים לפחות לתפוס את מקומו כ"צורר" העולמי
    סגור
  • 34.
    יש שני דברים
    שרון 17/06/2022 14:48
    הגב לתגובה זו
    13 2
    שאין להם גבול ליקום וטיפשות המאמר המלומד צריך להיכתב על נייר טואלט הדפסת הכסף המטורפת מאז 2009 של הפושעים הכלכליים באמריקה היא הסיבה היחידה למה השווקים עלו מאז כל עוד לא היתה אינפלציה יכלו להמשיך עוד כמה שנים כל זה הביא אותם לחוב מטורף עכשיו הגיע יום הדין והמיתון יהיה לכמה שנים טובות
    סגור
  • 33.
    לא מסכים בכלל עם הנאמר
    משקיע 17/06/2022 14:29
    הגב לתגובה זו
    39 3
    בקורונה היינו אמורים להתגלגל למשבר אמיתי אבל "ניצלנו" בגלל ההדפסות של הפד. כיום הסיכוי לריבאונד כמו שהיה הרבה יותר נמוך בגלל האינפלציה, הפד כבר לא יכול להוריד ריבית.
    סגור
  • ולמה האינפלציה גבוה?
    אוהד 18/06/2022 13:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כי השכר עלה? אם תבין מה גורם לאינפלציה תבין גם למה היא תעצר
    סגור
  • זכותך לא להסכים (ל"ת)
    יוס 17/06/2022 16:21
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • ת'אמת..כמה אכלת עד היום (ל"ת)
    ליוס 18/06/2022 12:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא רק ניצלנו אלא מדד הנסדק הכפיל את עצמו (ל"ת)
    רון 17/06/2022 15:43
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • שהנכתב פה הוא אופטימי ושגוי. לא מתאים לריבית עולה. (ל"ת)
    מסכים איתך 17/06/2022 14:57
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 32.
    משבר האקלים
    שמש67 17/06/2022 14:16
    הגב לתגובה זו
    9 3
    הכותב מתעלם מדבר אחד... משבר האקלים בתיאוריה גם אירופה גם סין וגם ארהב יכלו בשניה וחצי למוטט את מחירי הנפט.... הנקודה היר שלאור משבר האקלים ... כולם מעדיפים פתרונות ירוקים איטיים יותר מאשר לשחרר שוב את הרסן על תעשיית הנפט...ולכן כל עוד זו תהיה המנטרה (ובצדק לדעתי) המחירים ישארו גבוהים
    סגור
  • 31.
    מרוב שהאמיינו בשיבוש זרקו כסף טוב לניפוח
    שיבוש משובט 17/06/2022 14:14
    הגב לתגובה זו
    11 1
    ראו קאטי ווד חחחההה.איזה מחיקה וקריפטו כל הכסף השחור של הגזלנים
    סגור
  • 30.
    ריבית, לא מהפכה מה שהביא לעליות
    רן 17/06/2022 13:56
    הגב לתגובה זו
    16 0
    לפני 30 שנה היית מחלק את התיק בין אג"ח לבין מניות, ופקודנות קצרי מועד.... מאז שהריבית אפס, כולם נדחקו לשוק ההון, עכשיו הריבית עולה וזה ימתן את הצמיחה. האם המכפילים שנוצרו לחלק מן החברות היו מחוברים למשהו ?! השוק התנפח ועכשיו הוא יורד
    סגור
  • נכון. צודק. אבל גם הטכנולוגיה (ל"ת)
    יוס 17/06/2022 16:23
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 29.
    מאזן הפד
    אורי 17/06/2022 13:50
    הגב לתגובה זו
    22 0
    מעניין גם אתה וגם פאוול לא מזכירים את מאזן הפד. ב2008 מאזן הפד היה יחסית קטן כ2 טריליון דולר בעיקבות משבר 2008 המאזן הגיע ל4.5 טריליון דולר ב2017 פאוול הבין את הבעיה והתחיל לצמצם.עד שטראמפ איים לפטר אותו.מאותו רגע פאוול טעה לאורך כל הדרך היום המאזן 9 טריליון דולר.כל העליות בשוק בשנים האחרונות באו ביגלל הדפסה מסיבית של כסף שליבתה את השוקים.היום מתחילים שוב לצמצם את המאזן.ארהב הגדולה שקועה בחובות עתק.וחובות צריך לשלם. מומלץ לך להסתכל בסך המאזן וכמה הוא מהתוצר הגולמי של ארהב.הגיע זמן תשלום.והגיע הזמן להבדיל בין חברות מצויינות וטובות.לבין הרבה זבל בשוק.לכן לדעתי יקח עוד זמן עד היפוך מגמה.
    סגור
  • 28.
    סגר בשנגחאי שמונע ממפעל לייצר זה הכי כלכלי שיש
    מבין2 17/06/2022 13:43
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כך גם מלחמה שיוצרת ייצור ברוסיה אוקראינה וכו' וחוץ מזה אם הריבית הנמוכה היוותה את הדלק לעליות אז ריבית גבוהה תוריד את הדלק הזה.
    סגור
  • 27.
    לצערנו לא נראה שינוי עד לבחירות בעוד שנתיים שלוש
    Bill Hwang 17/06/2022 13:35
    הגב לתגובה זו
    3 4
    רק החזרת המקל לרפובליקאים תשחרר את צד ההיצע מכבלי הפרוגרסיביים והנשיא בובה.
    סגור
  • 26.
    קריפטו
    ביטקוין 17/06/2022 13:26
    הגב לתגובה זו
    6 7
    עזבו אותכם ממניות, כשחוזרים להדפיס תקנו ביטקוין..תעשו כפול 4 על הכסף. הרגע שהבורסה תחזור לעלות אז הקריפטו יחזור פי 10.
    סגור
  • או ירד לאפס... (ל"ת)
    שולתתתת1 17/06/2022 16:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • תן לנו איתות שניה לפני.. עשה טובה (ל"ת)
    גוזלי 17/06/2022 16:24
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 25.
    50/50
    הנביא 17/06/2022 13:01
    הגב לתגובה זו
    16 0
    הסיכוי למהפך חיובי 50% והאפשרות שהמצב יתדרדר למשבר אמיתי גם היא 50%. או שכן או שלא. ולא צריך את כל ההשוואות והניתוחים כדי לשכנע אותנו שמישהו באמת יודע מה יקרה...
    סגור
  • אף אחד כיום, כולל גרינברג, לא יודע טוב יותר מכל אחד אחר (ל"ת)
    נכון 17/06/2022 14:58
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 24.
    במרץ 20
    יוני 17/06/2022 12:51
    הגב לתגובה זו
    9 0
    הורידו את הריבית לאפס ושפכו טריליונים על הכלכלה גם הדפסות וגם כסף ממשלתי שהעלה את החוב, איך אפשר להשוות, הסיטואציה עכשיו הפוכה
    סגור
  • 23.
    מעניין
    אריק 17/06/2022 12:43
    הגב לתגובה זו
    2 1
    רק איפה התחתית?
    סגור
  • מי יודע יא אריק מי יודע ? (ל"ת)
    וירי 17/06/2022 16:24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 22.
    שלמה מה יהיה עם השבבים
    הגר 17/06/2022 12:40
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מחזקת לתוך הירידות, אבל כל פעם צולל עוד ועוד.יעלה ב5 שנים הקרובות חזרה למה שהיה ? soxx כבר 37% למטה השנה
    סגור
  • ברור שכל תיק רציני צריך להכיל שבבים
    דגן 18/06/2022 14:45
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הבעיה היא שהשבבים הולכים ליפול כ"קרבן" של מלחמות שליטה בין ארה"ב לסין וזה יכול להשפיע על השערים. בניגוד לסייבר , למשל.
    סגור
  • אם יש לך כסף פנוי, שים ב-SOXX או בסל דומה, ולך לישון (ל"ת)
    אין עתיד בלי השבבים 17/06/2022 21:30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • יכול לדחוף אותם, יחד עם כל שאר המניות...יודע לאן.
    אתה 17/06/2022 15:00
    הגב לתגובה זו
    2 2
    עוד 50% ירידות. שוק אכזרי היום. אין מקום לאופטימיות
    סגור
  • 21.
    תודה שלמה. מעניין מאוד (ל"ת)
    עמית 17/06/2022 12:39
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 20.
    הבעיה המרכזית של אזרחי ארה"ב זה החוב העצום והצריכה...
    תש 17/06/2022 12:09
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מחירי הנכסים עלו מהמפולת של הסאב פריים ב-500% ומעלה ואז יש מספיק בשר לחתוך זה לא רק נדל"ן למגורים הבעיה היא בנכסים המסחריים שמשפיעים על עלות המוצרים לצרכן הסופי לכן לא יקרה שום דבר אם הם יחתכו ב-50%
    סגור
  • 19.
    מה לא ברור לך? הסיבה היחידה ל 12 שנות עליה
    יובל 17/06/2022 12:05
    הגב לתגובה זו
    17 2
    בכל נכסי הסיכון(מניות.נדלן. קריפטו...)היא טריליונים שנזרקו חינם ונאספו על ידיי קומץ אנשים בעולם. עכשיו הגיע עת התשלום על חטא ענק זה
    סגור
  • ולכן האופטימיות של גרינברג שמתאימה לריבית אפס - שגויה (ל"ת)
    נכון 17/06/2022 14:56
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 18.
    המצב כבר - משבר (ל"ת)
    אין שאלה 17/06/2022 12:04
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 17.
    שלמה לראשות האוצר!!!,אני מתחיל ברכישת שקליות(אחלה תשואה
    ירון 17/06/2022 12:00
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מניות ימשיכו לרדת עוד כ-10-15 אחוז ,לכן אני מחכה עוד קצת,ואח"כ נותן מכה על הממונפות.
    סגור
  • יקרא שימך ירון הגאון לא רק ירון (ל"ת)
    יוס 17/06/2022 16:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מה פירוש נותן מכה על הממונפות?
    החביב 17/06/2022 14:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תסביר בבקשה
    סגור
  • נכנס לTQQQ, שזו תעודה ממונפת על S&P פי שלוש, בירידות,
    דגן 18/06/2022 14:46
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ומחכה שתעלה.
    סגור
  • לא להתלהב ממה שכתב שלמה. שוגה חזק. זה כבר לא ריבית אפס. (ל"ת)
    מציע לך 17/06/2022 14:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • מציע לך לקרוא בריכוז כי שלמה טוען שהריבית היא לא הפקטור
    דגן 18/06/2022 14:47
    הגב לתגובה זו
    4 0
    היחיד במשחק כאן.
    סגור
  • 16.
    אני לא מוכר, לא בודק את התיק ומחכה שתתהפך המגמה
    לחיי האופטימיות 17/06/2022 11:43
    הגב לתגובה זו
    24 2
    מאחר ואנחנו בני האדם תאבי בצע (מי יותר מי פחות ) , במוקדם או מאוחר המגמה תתהפך והשוק יחזור לעלות. כרגע ספגתי הפסדים אדירים ובמצב הנוכחי ברור שאין לי טעם למכור רק להמתין שפוטין יחטוף מפלה הרסנית.
    סגור
  • טוב מאוד ידידי, גם אני בדיוק כמוך.
    דגן 18/06/2022 14:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא מפחד מהדברים האלה. התיק שלי הוא לעשרות שנים קדימה וזו רק הזדמנות לקנות ב"SALE".
    סגור
  • אתה עלול להמתין גם 10 שנים כדי לפגוש את הכסף (ל"ת)
    ואפילו זה לא בטוח 17/06/2022 20:27
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • 15.
    הנסדק ירד 30% ועשוי לפול עוד 30%
    אותה המוזיקה 17/06/2022 11:36
    הגב לתגובה זו
    15 1
    או רק 3%. אבל שלמה לא משנה את המוזיקה. כי הוא מדבר על כלכלה. לא על בורסה. מהפכה טכנולוגית וכלכלית שתמשך מאה שנה. אז נפילות של 50% לא מעניינות כי עוד 50 המדדים יהיו הרבה הרבה יותר גבוהים. אני מתחיל לאסוף עכשיו אבל לאט כי אין לי מושג איפה התחתית. אבל אני משוכנע שהוא צודק ועד שאצא לפנסיה המדדים ישברו שיאים חדשים.
    סגור
  • חד משמעית צודק. (ל"ת)
    דגן 18/06/2022 14:54
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • אתה עושה בשכל. (ל"ת)
    יוס 17/06/2022 16:26
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • שתשמור לפחות על התחתונים שלך, כי כל השאר אתה תאבד. (ל"ת)
    כדאי 17/06/2022 14:55
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 14.
    אין משבר בכלל (ל"ת)
    פנחס 17/06/2022 11:36
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 13.
    המשך העלאת ריבית תביא לסוף האנושות (ל"ת)
    דני 17/06/2022 11:28
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • צודק, הרגע ראיתי מטאור מגיע לפוצץ אותי . (ל"ת)
    דגן 18/06/2022 14:54
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 12.
    היום עליות חדות ראו החוזים בארהב (ל"ת)
    מנסור 17/06/2022 11:20
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 11.
    עליות בכל העולם (ל"ת)
    מנסור 17/06/2022 11:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 10.
    הרחבות כמותיות
    החביב 17/06/2022 11:19
    הגב לתגובה זו
    8 0
    שלמה היקר, איך אתה נותן סקירה על המצב ולא מתייחס להרחבות הכמותיות האסטרונומיות שתדלקו את הנסיקה של הבורסה? בבקשה ממך. אנחנו מעריכים אותך מאד. אבל בלי התייחסות לכך זה לא רציני. אשמח לשמוע את דעתך. תודה
    סגור
  • הוא מתייחס לכך כל הזמן. (ל"ת)
    דגן 18/06/2022 14:54
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 9.
    המשבר האמיתי כבר כאן ובגדול (ל"ת)
    אוי שלמה 17/06/2022 11:13
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 8.
    המערב בקריסה
    פעם הדור 17/06/2022 11:09
    הגב לתגובה זו
    3 4
    בעוד המזרח צומח. כל בני ברית המערב שזה גם ישראל הולכים למיתון. מגה מעצמה עולה ומגה מעצמה יורדת.
    סגור
  • 7.
    חושבת שהגענו לתיצתית (ל"ת)
    אניסה 17/06/2022 11:09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 6.
    כתבה מעניינת ולדעתי נכונה מאוד תודה (ל"ת)
    רוני 17/06/2022 10:35
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 5.
    שלמה אתה בטח רואה את ההערכות של בלקרוק וברידג'ווטר
    יוסי 17/06/2022 10:31
    הגב לתגובה זו
    7 0
    על כך שיש לשוק המניות עוד 15 עד 20% לרדת לפחות בגלל שהשוק עדיין לא מתמחר נכון את העלייה בריבית שתהיה חדה ממה שציפו עד עכשיו ואת העלייה בהוצאות שכר וכמובן בהוצאות אנרגיה של החברות. וחברות עם שולי רווח נמוכים זה בכלל היה דרמטי. כשחלק גדול מהחברות עדיין לא עדכנו את החזיות. אם תוסיף לזה את הסיכון של הקרנות הון סיכון ממונפות שעלולות לקרוס וגלי ההדף שזה ייצר ופאניקה ציבורית של חוסכים לטווח ארוך שלפי מדד הויקס עדיין לא ממש התחילו למכור ככל הנראה אתה יכול לקבל את הסופה המושלמת. מה דעתך על זה? והאם לדעתך בבלקרוק וברידג'ווטר טועים חזק בהערכה או שמא לא מאמינים בה באמת?
    סגור
  • מסכים בהחלט שהירידות יכולות להמשיך
    שלמה גרינברג 18/06/2022 10:29
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אין בכך שום קונפליקט עם מה שאני כותב מזה שנתיים ורק הערה, כדאי שתקרא שוב מה חושבים בשני החברות, לא אותו דבר בכלל
    סגור
  • 4.
    גיבוי לכתבה
    שלמנ גרינברג 17/06/2022 10:25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הוול סטריט ג'ורנל הוציא הכתבה המצורפת הבוקר. מי שיקרא בעיון יראה שהדברים תומכים במה שנכתב בכתבה https://www.wsj.com/articles/u-s-jobless-claims-remained-low-last-week-11655384242
    סגור
  • למה זה תומך? הם טוענים שהמיתון כבר כאן ויתגבר... לא? (ל"ת)
    יואב 18/06/2022 10:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    הפד נכשל וההתמוטטות בלתי נמנעת
    הירידות רק התחילו עכשיו. צפו לירידה של 30-40% נוספ 17/06/2022 10:19
    הגב לתגובה זו
    10 2
    הירידות רק התחילו עכשיו. צפו לירידה של 30-40% נוספת.העולם עובר לריבית על פקדונות
    סגור
  • נכון מאוד. ירידות קשות בהמשך. (ל"ת)
    עמי 17/06/2022 15:02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    הקלפים כבר אחרים
    רון 17/06/2022 10:13
    הגב לתגובה זו
    10 0
    באין ריבית אפסית ובאין הדפסות כסף מסיביות ומתן כסף ממשלתי לאזרחים הסיפור כיום שונה ולא דומה למשבר הקורונה,אנחנו נמצאים בעולם של מינוף מטורף ושחיקה בכוח הכסף של הציבור,מה עוד שהמשבר הזה תפס את הבורסות בסוג של בועה מנותקת מהמציאות,יש עוד לאן לרדת והתפתחות של משבר יותר חריף עם מחנק אשראי וחברות פיננסיות ממונפות שתקרוסנה לא תסריט בידיוני
    סגור
  • כעצה, תבדוק "המינוף" של 500 חברות ה S&P (ל"ת)
    שלמה גרינברג 18/06/2022 10:30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • צודק 100%. גרינברג טועה ומטעה.
    נכון 17/06/2022 14:52
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ה"פרדיגמה" שלו לא מתאימה כלל לתקופת ריבית עולה.
    סגור
  • 1.
    אני מקווה שיהיה מיתון עמוק
    אופיר 17/06/2022 10:12
    הגב לתגובה זו
    11 9
    שיקטין צריכה באופן דרמטי, ויחד אתה גם את הזיהום הנורא שמקורו בתובלה, אריזה וזריקה של רוב הזבל שצורכת אוכלוסיית העולם. ואולי, תיפסק גם ההשרצה המטורפת, בישראל בעיקר, ונתחיל בתהליך מבורך של צמצום האנושות
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות