תחזית נטפליקס מתעלמת מצמיחה פוטנציאלית באמצעות פרסומות

מניית נטפליקס יורדת, למרות העליות בימים האחרונים במניות הטכנולוגיה. האם השוק מפספס משהו? בבנק ההשקעות סטיפל סבורים שכן
 | 
telegram

מניית שירות הסטרימינג נטפליקס NETFLIX -1.59% NETFLIX 823.96 -1.59% NETFLIX סגירה:0 פתיחה:832.04 גבוה:832.04 נמוך:816.49 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ירדה השנה בכ-70%. זאת על רקע השילוב בין צמיחה מאכזבת במספר המנויים, תחרות גוברת והמכירה הגדולה בחודשים האחרונים, במניות הטכנולוגיה. אבל יכול להיות שהמניה ספגה ירידות משמעותיות כל כך, עד שהיא הפכה שוב למעניינת. המשקיעים לא לוקחים בחשבון את פוטנציאל הגדלת המכירות בזכות הוספת פרסומות. 

למרות הראלי בימים האחרונים במניות הטכנולוגיה, מניית נטפליקס בירידה. אנליסט בבנק ההשקעות סטיפל, סקוט דוויט אומנם מספק המלצת החזק לכאורה פושרת, אבל מחיר היעד שלו מספק פרמיה על המחיר הנוכחי - 240 דולר לעומת 171 דולר בשוק. דוויט רואה סיבה לאופטימיות. לטענתו, כאשר המניה נסחרת במכפיל רווח מוערך של פי 16 לשנת 2023, משוואת הסיכון מול הסיכוי הפכה לאטרקטיבית יותר. "במחיר המניה הנוכחי" אומר דוויט, "אנו מאמינים שהשוק מהתעלם מההזדמנות לחזרה לצמיחה רב שנתית של מנויים, עם אופציות הנובעות מתוכניות שיתוף הפרסום והפחתת שיתוף הסיסמאות".

נטפליקס מתרכזת בפיתוח שינויים ותיקונים בשני נושאים - בראש וראשונה, החברה מתכננת להשיק שכבת מנויים הנתמכת על ידי פרסומות, אולי כבר לפני סוף השנה. דוויט חושב שהמהלך יכול להיות זרז לצמיחה מחודשת במספר המנויים. מדובר על תשלום במחיר מוזל לצד פרסומות. ההכנסה הכוללת לנטפליקס בהינתן תשלום המנוי ותשלום המפרסם, עשוי להיות קרוב ואף יותר מהתשלום הנוכחי. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בנוסף, נטפליקס גם מתחילה לדחוף לצמצום שיתוף הסיסמאות. זאת בעיה גדולה במצב הנוכחי של נטפליקס. רבים יכולים להשתמש בחשבון אחד בזכות שיתוף סיסמאות, בלימה של האפשרות הזו, תביא למספר גדול של נרשמים שכעת נרשמים בחינם.

דוויט חושב שנטפליקס צריכה להתמודד עם בעיית הכדאיות הכלכלית בכמה שווקים מתעוררים, בהם נעשתה עד כה התקדמות מעטה בלבד. הוא טוען שבשווקים מסוימים, התוכנית הבסיסית של נטפליקס היא יקרה, והעלות שלה מתומחרת ביותר מ-1% מההכנסה החודשית של משפחה וזה הרבה כסף. הוא חושב ששכבת מנויים הנתמכת על ידי מודעות עשויה לפתור את בעיית הכדאיות הכלכלית, וטוען שהערכת השווי הנוכחית אינה משקפת את הזרז הפוטנציאלי שהפרסום בנטפליקס יכול לספק לצמיחה במספר  המנויים.

להערכת דוויט, נטפליקס עשויה לייצר יותר מ-7 דולר בחודש בהכנסות מפרסומות למנוי, מה שעשוי לאפשר לה להציע שירות בהנחה משמעותית לתעריף הסטנדרטי הנוכחי, העומד על 15.5 דולר בחודש, וללא אובדן הכנסות.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות