אילון מאסק טסלה
צילום: צ'ארלי דיטס, unsplash, יוטיוב

אחרי מורגן סטנלי: גם בקרדיט סוויס מורידים את מחיר היעד של טסלה

בבנק ההשקעות השוויצרי מצטרפים לחשש מפני העלייה בשיעורי ההיוון, ומורידים את מחיר היעד שלהם על המנייה לכ-1,000 דולר; החברה תפרסם בתחילת חודש יולי את נתוני המסירות ולאחר מכן את תוצאותיה לרבעון השני

ענקית הרכבים החשמליים TESLA INC (סימול: TSLA) צפויה לפרסם את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2022 בעוד מספר שבועות. תוצאות הרבעון, לא צפויות להשפיע באופן דרמטי על מחיר המניה בטווח הארוך, שכן ההערכה היא שהקיצוצים בסין שנגרמו כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה במדינה והבעיות שרשרת האספקה, אשר העיבו על התוצאות צפויות להתפוגג בעתיד. ובכל זאת, אנליסטים מובילים בשוק בוחרים לחתוך את התחזיות הפיננסיות שלהם עבור החברה.

ביום שישי, פרסם אנליסט קרדיט סוויס CREDIT SUISSE GROUP ​ דן לוי הוריד את האומדן שלו לרווחי הרבעון השני של החברה ל-1.10 דולר למניה מ-2.06 דולר, נמוך משמעותית מהקונצנזוס בוול סטריט. זאת בין היתר בשל העובדה שהאנליסט של קרדיט סוויס כלל הפחתה צפויה באופן שבו טסלה מעריכה את האחזקות שלה בביטקוין. ברקע, העובדה שחברה מחזיקה במטבעות ביטקוין רבים במאזנה, ומחירי המטבע נמצאים מתחת למקום בו החברה רכשה אותם. יתר האנליסטים וודאי מכירים בעובדה זו, אך לא כולם כוללים הפחתות חד-פעמיות שאינן קשורות לעסקי הליבה של החברה, במספרים הרבעוניים שלו.

לוי גם בחר להוריד את מחיר היעד שלו ל-1,000 דולר למניה מ-1,125 דולר למניה, תוך שהוא מציין "שיעור היוון גבוה יותר" - נושא משמעותי יותר עבור המשקיעים מאשר נתון המסירות החלש הצפוי ברבעון. מה שנבע מהעלאות הריבית  המשפיעות על התשואות הפוטנציאליות של המשקיעים. בעיקר בשל העובדה שהעלייה בתשואות האג"ח, מפעילה לחץ כלפי מטה על הערכות המניות, ובכך  משפיעה על מחירי היעד של האנליסטים.

מנגד, לוי בחר להעלות את התחזית שלו עבור מספר המשלוחים שביצעה החברה במהלך הרבעון. לפיו, החברה תדווח על מסירת 295,000 מכוניות חדשות גבוה מההערכה הקודמת שלו למסירה של 242,000 מכוניות. הקונצנזוס בוול סטריט לגבי משלוחים נע רבות בימים אלה, וירד לכ-270,000 מכוניות, משיא של כ-350,000 מכוניות.

הפרסום של לוי מגיע לאחר שבשבוע שעבר, אנליסט בנק ההשקעותMORGAN STANLEY (סימול: MS), אדם ג'ונאס, חתך את מחיר היעד שלו למניית חברת הרכב החשמלי  ב-100 דולר, והעמיד אותו על כ-1,200 דולר. ג'ונאס עדיין שמר אמנם על המלצת הקנייה, אך הביע חשש מהגדלת עלויות ההון של החברה - כלומר כמה היא משלמת על מנת לממן את המשך קיום העסק שלה, ואין לו שום קשר לכמה רכבים תמסור או לא תמסור החברה.

בסך הכל, מחיר היעד הממוצע של האנליסטים עבור מניית טסלה ירד לכ-907 דולר משיא של קצת פחות מ-1,000 דולר למניה, לאחר שהחברה דיווחה על רווחים טובים בהרבה מהצפוי ברבעון הראשון של 2022. גם לוי וגם ג'ונאס נותרים שוורים על המנייה, כשבסך הכל, קצת יותר מ-50% מהאנליסטים המכסים את המנייה מחזיקים בהמלצת קניה.

בתוך כך, החברה צפויה לדווח על נתון המסירות של הרבעון השני בסביבות ה-2 ביולי, ועל תוצאותיה כשלושה שבועות לאחר מכן. ההערכות בשוק הן שהדוחות יושפעו מגורמים שונים, החל מהפחתת הייצור וכלה בירידה בערכו של הביטקוין ועלויות הקשורות לפתיחת מפעלים חדשים.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    לרון 01/07/2022 19:01
    הגב לתגובה זו
    המצב אצל עידן עופר אחר מכירותיו,וזה לא היי טק
  • 7.
    לרון 01/07/2022 19:01
    הגב לתגובה זו
    ביציאה ממנו מקסימום 900$,מאסק לא מכר סתם
  • 6.
    לרון 01/07/2022 18:59
    הגב לתגובה זו
    ביציאה ממנו מקסימום 900$,מאסק לא מכר סתם
  • 5.
    אבי 26/06/2022 18:09
    הגב לתגובה זו
    של אנליזה בשקל הכל שקרים קנויים בשביל להוריד את המניה , לא חדש לנו .
  • 4.
    גורו 26/06/2022 17:59
    הגב לתגובה זו
    מקסימום 300 דולר
  • רציונאלי 08/07/2022 09:05
    הגב לתגובה זו
    מניין לך החוצפה לכתוב את זה? קשקשן
  • 3.
    בועתי 26/06/2022 14:44
    הגב לתגובה זו
    מחיר יעד 1000, במקרה הטוב, 50 $
  • 2.
    שבתאי 26/06/2022 12:02
    הגב לתגובה זו
    אין שום קשר בין מחיר המניה למציאות.
  • 1.
    רציונאלי 26/06/2022 10:27
    הגב לתגובה זו
    אז מורידים מחיר יעד ל1000 דולר זה עדיין נותן אפסיי של 35 אחוז למעלה מישהו כאן איבד כיוון וכמו שרק מאסק יודע לעשות המחיר עוד יגיע ל1500 ראו טסלה בשנתיים האחרונות בקיצו ר כתבה לא רצינית
  • אנונימי 26/06/2022 12:34
    הגב לתגובה זו
    המלצה לא רלוונטית כרגע לשער המניהאפסיי של 35%למרות ההמלצההמלצה שלי תגיע ל1500 דולרתוך שנה