המרוקאית הראשונה בנאסד"ק: פוראפיק - תייצר תחרות בשוק התבואות?

פוראפיק העוסקת בתחום ייצור הקמח, קוסקוס, פסטות וייבואנית סחורות במרוקו גייסה 44.8 מיליון דולר הנפיקה לפי שווי של 250 מיליון דולר
 | 
telegram

המלחמה בין רוסיה לאוקרינה, שתי ספקיות התבואה הגדולות בעולם, מטלטלת את השווקים והובילה לזינוק חד במחירי הסחורות בעולם, בדגש על חיטה, תירס וסויה. במדינות אפריקה והמזרח התיכון, הלחם למוצריו, הוא המרכיב הבסיסי ביותר והמרכזי בסך הקלוריות היומי של האזרחים.

תכירו את השחקן החדש בשוק, חברת פוראפריק (סימול: AFRI) העוסקת בתחום ייצור הקמח, קוסקוס, פסטות וייבואנית סחורות במרוקו, ובעוד כ-3 שנים תחגוג 100 להקמתה, החברה מפעילה נמל גרעינים במרוקו שנמצא בבעלותה, היא מחזיקה ב-8 מפעלים במרוקו, ופעילה במדינות רבות באפריקה, בין השאר, מאלי, בורקינה פאסו, ניג׳ר, אנגולה ועוד.

כעת, החברה מונפקת בנאסד"ק והופכת לחברה המרוקאית הראשונה בהיסטוריה אשר נסחרת בבורסה האמריקאית. במסגרת ההנפקה גייסה החברה 44.8 מיליון דולר לפי שווי של 250 מיליון דולר. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

החברה, שנחשבת כיום לחברה מובילה באפריקה בתחום הגרעינים והתבואות, רואה בטלטלה בשווקי התבואה הזדמנות. פעילותה של פוראפריק, בבעלותו של איש העסקים היהודי מרוקאי יריב אלבז חולשת על כל המגרש בתחום המזון. החברה פועלת משלב איתור מקורות הגידול של התבואות בצפון אמריקה, מזרח אירופה, אפריקה והמזה״ת, ייעול השרשרת הלוגיסטית, פריקה וטעינה בנמלי גרעינים ייעודיים, ייצור קמח בטחנות מהמובילות במרוקו וייצוא ל -45 מדינות באפריקה.

לדברי החברה, הגיוס יאפשר לה להמשיך ולייעל את פעילות החברה והשרשרת הלוגיסטית על מנת להוריד את עלויות המוצרים הסופיים. החברה דיווחה לפני שבועיים על הסכם עם חברת ALAPALA שדרכו היא מקווה להכפיל את יכולת ייצור הקמח שלה ב-2,370 טון ליום, במטרה להגיע בעתיד לכושר ייצור של 5,000 טון ביום, רק לשוק המקומי במרוקו. הצדדים סיכמו על השקעה של כ-100 מיליון דולר במהלך 30 החודשים הבאים, בהם הן ירחיבו את פעילותן של שלוש טחנות ייצור קיימות ויבנו שלוש טחנות חדשות.  

יו״ר חברת פוראפריק סעד בן דידי מסר: ״זהו מהלך לא טריוויאלי ולא ברור מאליו שחברה מרוקאית מגייסת הון מהציבור האמריקאי לטובת פיתוח וגידול הפעילות בתחום הביטחון התזונתי למשבר קיומי שהולך ומתפתח באפריקה ובמזרח התיכון. זהו סיכון גדול אך ההזדמנות בצידה. החלטנו להתמקד בתחום הבסיסי ביותר שבו יש לנו יתרון יחסי מובהק באזור גאוגרפי שאנו מכירים היטב, ולהבטיח ביטחון תזונתי לתושבי אפריקה והמזרח התיכון. יצאנו להנפקה עם תוכניות גדולות להרחבת הפעילות הקיימת וכניסה לתחומים נוספים שהם בהלימה וסינרגיה לפעילויות הקיימות, וציבור המשקיעים מאמין בחברה ובתוכניות הפיתוח שלה״.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות