שותפה מפתיעה לנטפליקס לשרות מבוסס הפרסומות שלה
בחודש אפריל, הפתיעה חברת נטפליקס NETFLIX -1.59% NETFLIX 823.96 -1.59% סגירה:0 פתיחה:832.04 גבוה:832.04 נמוך:816.49 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: את המשקיעים' כשהודיעה שבקרוב תוצע האפשרות לרכישת מנוי הנתמך בפרסומות. הרציונל היה שהמנויים בתשלום כבר לא מספקים את הצמיחה הנדרשת בהכנסות והחברה צריכה לחפש מנועי צמיחה חדשים. נטפליקס היא לא שחקנית בתחום הפרסומות ולכן אך טבעי היה שהיא תחפש שותפים שיתאימו לפעילות החדשה שהיא רוצה לפתוח.
המועמדת הטבעית הייתה גוגל המתמחית בתחום הפרסום, או חברות וותיקות אחרות מן התחום. ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כבר בחודש שעבר כי חברת אלפבית, החברה האם של גוגל GOOGLE -1.95% GOOGLE 173.89 -1.95% סגירה:0 פתיחה:175.86 גבוה:175.86 נמוך:172.75 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: כמו גם Comcast NBCUniversal (CMCSA), היו המתמודדות המובילות לעבוד עם נטפליקס על השקת אסטרטגיית הפרסום החדשה, אולם למרבה ההפתעה אך אף אחת מהן לא זכתה לבסוף.
כעת נודע כי החברה בחרה דווקא בחברת מיקרוסופט MICROSOFT -2.79% MICROSOFT 415 -2.79% סגירה:0 פתיחה:420.34 גבוה:422.8 נמוך:413.64 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: בדרך להשקת שכבת המנויים החדשה. סמנכ"ל התפעול של נטפליקס, גרג פיטרס, כתב אמש כי למיקרוסופט יש יכולת מוכחת בתחום, ושתי החברות יפעלו יחד כדי לבנות הצעה חדשה המבוססת על מודעות.
כאשר דיווח על התוצאות הכספיות של הרבעון הראשון באפריל, חשף המנכ"ל המשותף של נטפליקס, ריד הייסטינגס, את העובדה שהחברה תלך בעקבות חברות יריבות שכבר פועלות בשיטה הזאת, ותציע אפשרות לרכישת מנוי המבוסס על פרסומות. הפרסום היה מפתיע, משום שהייסטינגס נקט בעבר עמדה נחרצת נגד פרסום בפלטפורמה. ואולם צמיחת המנויים החלשה שהגיעה אפילו לכדי ירידה במספר המנויים ברבעון האחרון, הניעה אותו, ככל הנראה, לשנות את אורח החשיבה שלו. נטפליקס איבדה 200 אלף מנויים נטו ברבעון הראשון, והתחזית שלה לרבעון השני, שהדו"חות שלו ייחשפו בשבוע הבא, היתה אובדן של שני מיליון מנויים נוספים.
גם חברת מיקרוסופט פרסמה פוסט על העסקה
במקביל לפרסומים של נטפליקס, פרסמה גם חברת מיקרוסופט פוסט המתייחס לעסקה. בפוסט נכתב כי משווקים המעוניינים להסתייע במיקרוסופט לצרכי הפרסום שלהם, יקבלו גישה לקהל הלקוחות של נטפליקס. עם זאת, מיקרוסופט חזרה והדגישה את המחויבות שלה לשמירה על הפרטיות ועל המידע של הלקוחות.
בחודש שעבר השלימה מיקרוסופט את רכישת Xandr, פלטפורמת טכנולוגיית פרסום, מחברת AT&T. בהכרזה שלה בשנה שעברה, אמרה חברת מיקרוסופט כי "ככל שהנוף הדיגיטלי מתפתח בעולם שלאחר קובצי Cookie, מיקרוסופט ו-Xandr יחד יעזרו לעצב את שוק הפרסומות הדיגיטליות של העתיד". עוד נכתב בהכרזה כי מייקרוסופט מכבדת את העדפות הפרטיות של הצרכנים, מבינה את מערכות היחסים של בעלי אתרים עם הצרכנים ועוזרת למפרסמים לעמוד ביעדים שלהם.
למרות שאינה שחקנית משמעותית בשוק הפרסום ביחס לאלפבית, מטא META PLATFORMS -4% META PLATFO 554.08 -4% סגירה:0 פתיחה:572.19 גבוה:572.57 נמוך:551.5 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: או אמזון AMAZON -4.19% AMAZON 202.61 -4.19% סגירה:0 פתיחה:206.77 גבוה:207.3 נמוך:199.62 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , למיקרוסופט יש עסק פרסום צומח. ברבעון הראשון דיווחה החברה על הכנסות של 2.9 מיליארד דולר בתחום החיפוש והחדשות, עלייה של 23% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
פרסום באינטרנט – איך זה עובד
לכאורה, הקונספט של הפרסום באינטרנט הוא פשוט: החברה המפרסמת שותלת מודעות שלה באתר, לרוב על סמך הרגלי הגלישה של המשתמש והאופן שבו היא מצליחה לאפיין אותו ואת ענייניו,, ומקבלת תשלום מהמפרסם עבור כל כניסה של לקוח פוטנציאלי, או עבור כל רכישה, תלוי במודל שנבחר. כיוון שקהל הלקוחות הפוטנציאלי של נטפליקס הוא גדול, וזמן הגלישה שלהם הוא לא מבוטל, החשיפה שניתן לקבל דרך הפלטפורמה היא עצומה, ולכן הקונספט הזה עשוי בהחלט לעבוד גם במקרה הזה. מבחינת הלקוחות – הם יחליפו את התשלום התקופתי או חלק ממנו, בחשיפה שלהם לפרסומות. לקוח שלא מעוניין, יוכל פשוט לשלם את מלוא התשלום עבור השירות. מבחינת המפרסמים - הם נחשפים לקהל לקוחות גדול, מה שעשוי לשרת היטב את המטרה שלהם - הגדלת המכירות. הקונספט הזה משרת היטב את גוגל ומטא, ואין סיבה שלא יצליח בנטפליקס.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.מעניין. (ל"ת)הקורא 15/07/2022 10:29הגב לתגובה זו0 0סגור