טסלה - תעמוד ביעד השאפתני שהציב מאסק?
טסלה TESLA INC +3.07% TESLA INC 320.72 +3.07% סגירה:0 פתיחה:310.52 גבוה:324.68 נמוך:309.22 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: חברת הרכבים החשמליים המובילה תפרסם את תוצאותיה הכספיים ברבעון השני של השנה ביום רביעי הקרוב לאחר המסחר.
על פי תחזיות האנליסטים צפויה צמיחה מתונה ביחס למה שאנחנו רגילים מחברת הרכבים החשמליים, דבר אשר אולי יגרום לאכזבה בקרב המשקיעים, אך אחרי ירידה של 42% ברבעון, אולי הרע כבר מגולם במחיר המניה. בנוסף, יהיה מעניין לראות האם מאסק יעדכן את תחזיות המשך השנה שלו, לאור הקשיים איתם החברה מתמודדת בסין ובמפעל החדש בגרמניה.
הדוח האחרון של טסלה לאחר הרבעון הראשון של שנת 2022 הקפיץ את המניה ב10%. אז הכתה החברה את צפי האנליסטים עם רווח של 3.2 דולר למנייה, או רווח נקי של 3.3 מיליארד דולר, ששיקף זינוק של 657% ברווחים משנה לשנה. ההכנסות של טסלה עמדו על 18.8 מיליארד דולר, הרבה מעל הצפי שעמד על 17.8 מיליארד דולר בצמיחה של 81% משנה לשנה. כמו כן שיא במרווח התפעולי בטסלה, אשר עמד ברבעון הראשון על 19.2%.
״אנחנו כנראה נמסור 1.5 מיליון רכבים השנה״, זה המשפט שאילון אמר בשיחת המשקיעים לאחר הדוחות, האומנם? עד כה, לאחר שעברה כמחצית משנת 2022 אנחנו עומדים על 564,743 מסירות של רכבי טסלה. האם טסלה במחצית השנייה הולכת למסור 900,000 רכבים ולעמוד ביעד? יש לקחת בחשבון את מפעל אוסטין שמתחיל לצבור תאוצה, ואת המפעל בשנחאי שנפתח וחוזר לעבודה (בנתיים), אז יהיה מעניין לראות האם אילון יעדכן את תחזית מסירות הרכבים שלו או יעמוד מאחורי התחזית השאפתנית שמסר קודם לכן.
בחזרה להווה, אנליסטים צופים רווח למניה של 1.83 דולר, גידול של כ-26% ביחס לרבעון המקביל, והתכווצות של כ-43% מרבעון לרבעון. בשורה העליונה טסלה צפויה לרשום הכנסות בסך של כ-17 מיליארד דולר, המהווים צמיחה של 42% ביחס לרבעון המקביל, וירידה של 10% ביחס לרבעון הקודם. במידה ויתממשו, מדובר בנתונים מאכזבים לחברה הנסחרת במכפיל רווח נוכחי של 97, אך באות בהתאמה עם אמירת מאסק ביוני האחרון : ״הרבעון השני היה קשה עבור טסלה״, בהצהרה התייחס גם אל סגירת המפעל בשחנאי לזמן לא מבוטל.
כמה דברים לשים אליהם לב -
1. התמודדות טסלה בסין - הסגרים, המדיניות וקצב הייצור: המפעל המהותי בשנחאי, שמייצר כמעט 40,000 רכבים בחודש, נסגר ונפתח לסירוגין ונתון למדיניות המחמירה של ממשלת סין, איך אילון יתייחס לקשיי הייצור שם?
2. התמודדות המפעל החדש בברלין - בעיות כוח אדם ושרשרת בעיות אספקה : בחודש יוני התייצב קצב הייצור על כ-1000 מכוניות בשבוע, כעשירית מכושר הייצור של המפעל בתפוקה מלאה. החברה נתקלת בקשיים בהשגת כוח אדם בעל כישורים מתאימים, במערכת בקרת האיכות ובקצב הייצור, היא מקווה שלאחר החזרת הייצור הקצב יוגבר פי שתיים לפחות, האם נראה זאת במספרים?
3. צפי להמשך שנת 2022 במסירות הרכבים : כאמור, אילון הציג צפי ומטרת צמיחה של כ-50% למסירות השנתיות משנת 2021. מה שמציב לטסלה יעד של כ-1.5 מיליון רכבים למסירה, לפי החציון הראשון נראה שהקשיים יעיבו על הצפי, האם אילון ישנה את הצפי?
4. שולי הרווח התפעוליים והגולמיים : היתרון הגדול של טסלה על המתחרות, שגורם לה להיות חברה רווחית ויעילה הוא שולי הרווח. העובדה שטסלה מצליחה להגיע לשולי רווח של 32.9% על כל רכב שנמכר, הופך אותה לחברה שונה ויעילה מהמתחרות, לצורך השוואה, שולי הרווח על רכב בפורד עומדים על 10%. במידה ונתון זה ייפגע בדוחות הקרובים, זה עלול לשמש כנורת אזהרה למשקיעים.
בנוסף, לא לשכוח את הפסדי הקריפטו שצפויים להירשם בדוח הקרוב. טסלה מחזיקה 42,000 מטבעות ביטקוין, וירידת הערך של המטבע ברבעון האחרון, על פי הציפיות תגרום לטסלה להפסד לא ממומש של 600 מיליון דולר.
טסלה, נסחרת כעת על פי שווי של 723 מיליארד דולר, במכפיל מכירות של 11.6 ומכפיל מזומנים חופשי של 52.3, ונסקרת בצורה רחבה אצל אנליסטים בעולם, כשמתוך 31 אנליסטים, 17 ממליצים על ״קנה״, 8 ממליצים על ״החזק״ ואילו 6 ממליצים על ״מכירה״.
מחיר היעד נע בין 1,580 דולר של ״ניו סטריט״, לבין 385 דולר למניה של ״ג׳יי פי מורגן״.
כל דוח של טסלה הוא חגיגה, ולא רק בגלל התוצאות שמגיעות לכאן או לכאן, הסיקור הגבוה, אלא ששונאים טסלה ואלה שאוהבים טסלה, הפיטורים, עסקת טוויטר שהעיבה ולא העיבה על המניה, התאונות שהתרחשו בגלל או לא בגלל הנהג האוטונומי, הספליט שייצא לפועל באוגוסט הקרוב ומכירת המניות של החברה על ידי המנכ״ל עצמו, הכל מתנקז לדוח אחד שיספר איך כל הדברים האלה השפיעו ״בתכלס״ על המספרים של טסלה, והסנטימנט, צפוי לחוות שינוי לטובה/לרעה? נדע ברביעי בלילה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5..יופי של כתבה, מעניינת מאוד. 20/07/2022 16:32הגב לתגובה זו0 0יופי של כתבה, מעניינת מאוד.סגור
-
4.טסלה מנופחת פי עשר לפחותשרון 19/07/2022 17:03הגב לתגובה זו4 1היא משווקת פחות מ 10% מהמכוניות הנמכרות. מוכרת ביוקר. והבטריה שלה היא מחצית מערך המכונית. משומשת היא שווה מעט מאוד. כל חברות הרכב ייצרו והתחרות תוריד אוצה יותר.סגור
-
מה אתה מבין בחיים שלך??ב.ז.ה 19/07/2022 17:55הגב לתגובה זו1 2מה זה משנה מה נתח השוק שלה באחוזים? היא הרי מרוויחה מליארדים בכל רבעון!! ולגבי המתחרות שמתחרות בעיקר בעצמן- למה לוקח להן כל כך הרבה זמן? אנחנו שומעים ש״התחרות באה״ מ-2009סגור
-
ומה אתה מבין??שלומי 20/07/2022 10:56הגב לתגובה זו0 0זה לא משנה כמה מיליארדים היא מרוויחה זה משנה מה השווי שוק ביחס לרווחסגור
-
לשלומי שלא מבין כלום בחיים שלוב.ז.ה 20/07/2022 17:32הגב לתגובה זו0 0מכפיל רווח 60 לחברת שצומחת 50% בכל שנה....נו ו....?סגור
- טען עוד
-
3.וסתם כך למה פירמידה?לרון 19/07/2022 13:15הגב לתגובה זו2 2יופי קניתי טסלה ,אחרי זמן ברצוני למכרה,מי יהיה זה שיקנה ממני טסלה משומשת???ואפילו "במצב טוב" יד אשונה כנהוג במקומותינוסגור
-
בניגוד לכל רכב אחר כנראה תצא ברווחבן כנען 19/07/2022 14:30הגב לתגובה זו4 1תבדוק מי שמכר בחול או בארץסגור
-
2.אופטימי על טסלהיודע דבר 19/07/2022 13:14הגב לתגובה זו5 1כפי שהספקתי להכיר את אלון מסק המניה תמריאסגור
-
1.טסלהלרון 19/07/2022 13:13הגב לתגובה זו1 2קנאביס קריפטו,הכל בא מאותה משפחה כלכלית חדשנית ומשבשת בעיקר את עצמה,זו הרי פירמידה!!!סגור