
מיתון? טסלה מביסה שוב את הציפיות ומטפסת 4% במסחר המאוחר
ענקית הרכב החשמלית טסלה TESLA INC מפרסמת את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של שנת 2022. החברה היכתה את הצפי בשורה האחרונה ומטפסת ב-4% במסחר המאוחר.
על פי הדוחות ההכנסות הגיעו ל-16.9 מיליארד דולר לעומת צפי האנליסטים להכנסות של 16.88 מיליארד דולר ברבעון. ההכנסות משקפות צמיחה של 41% לעומת הרבעון המקביל.
צפי הצמיחה במסירות נותר על 50% בשיעור שנתי לשנת 2022, כפי שצפה מאסק לפני מספר חודשי. למרות הקשיים השונים במהלך הרבעון, המפעל בסין כמו גם זה שבפרמונט יצרו מספר שיא של מכוניות ברבעון, ומצפים לשבור את השיא שוב במחצית השניה של השנה. הייצור במפעל בברלין עמד על 1000 מכוניות בשבוע. מוקדם יותר החודש דווחה החברה כי סרה 254,695 מכוניות ברבעון, גידול של 27% לעומת הרבעון המקביל אך ירידה של 18% לעומת הרבעון הראשון השנה.
הרווח הנקי הסתכם ב-2.27 דולר למניה בעוד האנליסטים ציפו לרוח נקי של 1.82 דולר למניה בלבד. בידי החברה מזומנים ושווי מזומנים בגובה 18.3 מיליארד דולר, גידול של 13% לעומת השנה שעברה. תזרים המזומנים החופשי היה 621 מיליון דולר לעומת 2.23 מיליארד ברבעון המקביל. שיעור הרווחיות הגולמית הצטמצם מעט לעומת השנה שעברה ועמד על 27.9% לעומת 28.4% אשתקד ו-32.9% ברבעון הקודם.
עוד מסרה החברה כי המירה 75% מהביטוקין שברשותה למטבעות פיאט, ובכך הקטינה מאד את החשיפה לשוק התנודתי. ייתכן שהמכירה הלא צפויה הביאה להפתעה ברווח הנקי ברבעון.
- טסלה נגד טראמפ? מכתב לא חתום מטעם החברה: מלחמת הסחר פוגעת בנו
- מאסק מזעזע את הסוכנויות הפדרליות; רעשי רקע או שינוי אמיתי בשוק?
עוד ידיעה חשובה בדוחות טסלה היא הגדלת יכולת הייצור במפעליה השונים באופן משמעותי במפעלים בקליפורניה ובשנחאי. מגבלת המכירות של טסלה כעת היא אך ורק יכולת הייצור שלה, כשהביקוש עדיין גבוה בהרבה על ההיצע, וזאת ללא השקעה של דולר אחד בשיווק. הגדלת יכולת הייצור באופן משמעותי צפויה להקפיץ בצורה משמעותית את הכנסות ורווחי החברה.
במהלך הרבעון התמודדה טסלה עם אתגרים לא פשוטים, בעיקר הסגר בסין, אך גם הסגירה הזמנית של המפעל בברלין שפועל עדיין בקצב איטי יחסית וסובל ממספר קשיים, וכן מה שמאסק כינה "שריפת מזומנים" במפעלים בברלין ובטקסס. בנוסף טסלה הודיעה על פיטורי עובדים, סבלה מהורדת המלצות ומהשקת תעודת שורט על המניה, אך גם הצליחה להעלות מחירים ללקוחות ולפעול לחלוקת מניות הטבה. כעת נראה שהחברה התמודדה עם האתגרים לא רע.
בדוחות הרבעון הראשון של השנה דווחה החברה על הכנסות של 18.8 מיליארד דולר לעומת צפי האנליסטים להכנסות של 17.8 מיליארד דולר בלבד. הרווח הנקי הסתכם ב-3.3 מיליארד דולר או 3.22 דולר למניה, זינוק של 657% בשנה. המרווח התפעולי עמד על 19.25.
- 10.כל רכב שמייצר נמכר בשניה (ל"ת)בן 21/07/2022 14:40הגב לתגובה זו
- 9.יודע דבר 21/07/2022 10:39הגב לתגובה זואחרי שיצא מטוויטר מאסק יתרכז בטסלה כשהצהיר שכבר לא מוכר יותר ממה שמכר והוא כהרגלו תמיד נהנה לעשות נא בעיין לכל המספידים עושה בית ספר לכל המייללים
- 8.אבנר 21/07/2022 10:10הגב לתגובה זומכירות יורדות במכפיל כזה?
- 7.מעניינת ב350$ עם רווח של 2 וחצי דולר לרבעון למניה (ל"ת)אוהד 21/07/2022 10:02הגב לתגובה זו
- 6.גורביץ אמר עד 4200 אח''כ יגיד 4400 ו 4600 (ל"ת)צחי 21/07/2022 08:49הגב לתגובה זו
- 5.אסלה בדרך ל 1000 .השוק יטוס הוא שורי (ל"ת)פנחס שלו 21/07/2022 08:48הגב לתגובה זו
- 4.אנחנו לא במיתון ויהיו שיאים חדשים (ל"ת)טומר 21/07/2022 08:48הגב לתגובה זו
- 3.לרון 21/07/2022 06:45הגב לתגובה זווברור שאינכם שואלים,אצלי מאסק "מוקצה" כמו קריפטו,ויכולים לספר לי מה שרוצים
- 2.לרון 21/07/2022 06:43הגב לתגובה זובין מנייה וחברה?כל מנכ"ל יאמר "אין לי קשר למנייה" הוא לא "מתעסק" במנייה לפחות פומבית,טסלה עולה או יורדת כי זה "טרנד אלון מאסק" שלילי או חיובי
- 1.גגג 20/07/2022 23:18הגב לתגובה זומרווח הרווח על כל רכב ירד סייברטראק מתרחק