ענקית הטבק והסיגריות מכה את התחזיות; נמכרו 157 מיליארד סיגריות

יצרנית הסיגריות ששולטת על מותגים מוכרים בעולם הסיגריות כמו מרלבורו ופרלמנט מדווחת על עליה קלה גם בתחום הווייפים, ומתכננת שיתפסו נתח מכירות של מעל 50% מהכנסות החברה עד שנת 2025 - המניה עולה ב-3% בטרום
 | 
telegram
(2)

פיליפ מוריס מכה את תחזיות האנליסטים ועולה 3% במסחר המוקדם בוול סטריט, החברה רשמה רווח מתואם למניה של 1.48 דולר, מעל צפי האנליסטים שעמד על 1.2 דולר למניה. ההכנסות עמדו על 7.8 מיליארד דולר, מעל צפי האנליסטים שעמד על 6.7 מיליארד דולר, המשקפים צמיחה קלה של 3% מהרבעון המקביל.

עם זאת, החברה מורידה את צפי הרווח למניה לשנת 22 לבין 5.23-5.34 דולר, נמוך מהצפי שעמד בתחילת שנה על בין 5.35-5.46 דולר למניה, החברה מייחסת חשיבות להתחזקות הדולר מול שאר המטבעות, דבר שפוגע בפיליפ מוריס במיוחד לאור היקף הפעילות הנרחב שלה מחוץ לארה״ב.

בפן הסיגריות, אירופה הקלאסית הייתה האזור החם של פיליפ מוריס, נמכרו 41 מיליארד סיגריות, ללא שינוי מהותי מהרבעון אשתקד, האזור הצומח היה המזרח התיכון ואפריקה, ששם המכירות צמחו ב-14% והגיעו ל-34 מיליארד דולר, לעומת זאת, מזרח אירופה היה החלק החלש במכירות הסיגריות, כשהתכווץ ב-9% מאותו רבעון אשתקד, סך הכל, מכירות הסיגריות אצל פיליפ מוריס הסתכמו ב-157 מיליארד סיגריות, צמיחה של 1% משנה לשנה.
הוויפים, הם מוצרי אדי הטבק המחוממים, והם המטרה מספר אחת של המנכ״ל, למרות שהדבר פוגע בהכנסות החברה, הוא מכוון את פיליפ מוריס שעד שנת 2025, יותר מ50% מהכנסותיה יגיעו ממוצרים Smoke Free (וייפים), ולא רק זה, מנכ״ל פיליפ מוריס קורא לאסור בתוך עשור את מכירת הסיגריות. הוא גם מבין את מגמת העישון בעולם, מידי שנה מספר המעשנים בעולם פחות, צריך למצוא דרך לחידוש החברה, וזה באמצעות הוויפים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ההכנסות מהוויפים הגיעו  בצמיחה של 2% מהרבעון השני ב-2021, כשבאפריקה, המזרח התיכון ודרום אסיה הכפילו המכירות את עצמן, מ-551 מיליון מכירות, ל1.1 מיליארד. האזור החלש היה מזרח אסיה ואוסטרליה ששם נחלשו המכירות ב-17%. סך הכל, מכירות מוצרי החברה הכוללים סיגריות ווייפים, הסתכמו ב-182 מיליארד סיגריות ווייפים שנמכרו, בצמיחה של 2% משנה קודם.

בסוג הסיגריות, כמובן שהוביל מותג הדגל של החברה מלבורו, שרק הוא לבדו נמכר בכמות של כ-62 מיליארד ומהווה כ-40% ממכירות הסיגריות של פיליפ מוריס, ובצמיחה מרשימה של 7%. לאחר מכן מותג L&M שרשם מכירות של 21 מיליארד, בצמיחה של 5% מרבעון מקביל. מותג הפרלמנט, רשם מכירות של 10 מיליארד סיגריות, בצמיחה נאה של 10%. 

הרווח התפעולי עמד על 3.2 מיליארד דולר, מעל צפי האנליסטים, ובירידה קלה של 2% מהרבעון המקביל, שולי הרווח התפעוליים עמדו על 41.2%. החברה מחזיקה 5 מיליארד במזומנים בקופת החברה, ומשלמת איתם דיבידנד גבוהה למשקיעים. החברה מחלקת דיבידנד שנתי של 5$ למנייה, המשקף באחוזים דיבידנד של 5.5%, ונתפסת כחברה המחלקת דיבידנד מהגבוהים בשוק.

מתחילת השנה מניית החברה מכה את השוק ויורדת רק ב-3%, חלק מהקרדיט ניתן לסקטור שבו היא נמצאת, שידוע כסקטור שנפגע פחות בהאטה כלכלית, ולא רק זה, נהנה מאוד בתקופת אינפלציה גבוהה. מכפיל הרווח עומד על 15, בעוד שמכפיל המכירות עומד על 4. מחיר יעד אנליסטים ממוצע עומד על 110$, המשקף פוטנציאל עלייה של כ-23%

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    צריך לשרוף את כל החרא הזה
    יצחק 22/07/2022 01:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שישלמו גם לכל האנשים שמתו מי זה למשפחות שכולות הרוויחו הרבה כסף על חשבון מוות של אנשים
    סגור
  • 1.
    גלוברנדס
    משקיע 21/07/2022 17:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם בדרך לדוחות טובים ?
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות