מטוס עתידני יונייטד איירליינס
צילום: אתר יונייטד איירליינס
דוחות

ההכנסות חזרו לטרום קורונה, הרווחים לא, יונייטד מדווחת ויורדת 10%

עליות מחירי הדלת מכבידות על ההכנסות של חברות התעופה שמצליחות להגיע לשורה בתחתונה אך בכמות מועטת, המנכל צופה שעלויות הדלק ישארו גבוהות, אך מודע לסיכונים שאיתם מתמודדת החברה, צופה המשך גדילה בהכנסות ובמרווחים
עומר רוסו |

חברת התעופה  UNITED AIRLINES  מדווחת על תוצאות הרבעון השני של השנה, בה הכתה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות שהסתכמו בכ-12.1 מיליארד דולר לעומת קונצנזוס האנליסטים להכנסות של 12 מיליארד דולר, ההכנסות שיקפו צמיחה של מעל 100% משנה לשנה, אך בהשוואה רלוונטית, לאותו הרבעון ב-2019, צמחו הכנסות החברה בכ-6%. בשורה התחתונה החברה רשמה רווח של 1.43 דולר למניה לעומת צפי האנליסטים לרווח של 1.88 דולר למניה פספוס של כ-23%, הרווח למניה משקף רווח נקי של 329 מיליון דולר הרווח הרבעוני הראשון של החברה מאז פרוץ המגיפה, בהשוואה לרבעון ב-2021 מדובר בצמיחה של מעל 150% אז עמדה החברה בהפסד, בהשוואה ל2019, ישנה התכווצות של 68%, מה שאומר, שהכנסות חברת התעופה חזרו לטרום קורונה, בעוד שהרווחים רחוקים משם. בחברות שנפגעו באופן חזק מהקורונה נוהגים לדלג על השוואה לשנת 2021, ומשווים לשנת 2019, הרחק מכל הבאלגן.

הוצאות הדלק זינקו ב-60% משנה לשנה ל3.8 מיליארד דולר, בעוד שהחברה מצליחה להשתלט על ההוצאות המשכורות שצומצמו ל 2.8 מיליארד בהתכווצות של 7% מאותו הרבעון ב2019. שני הדברים הסתכמו לבסוף להוצאות תפעוליות בסך של 11 מיליארד דולר, בצמיחה של 13% מ2019. הורדה של ההוצאות השאירה את יונייטד איירליינד עם 878 מיליון דולר, ושולי רווח תפעוליים של כ-7%.

עיקר ההכנסות הגיעו מטיסות פנים בארצות הברית, ההכנסות מסגמנט זה הגיעו לכ-7.1 מיליארד דולר, ובצמיחה של 10%. מהרבעון המקביל בשנת 2019, מה שמוכיח את אמירותם של חברות התעופה לביקוש גדול לטיסות. 1.8 מיליארד הגיעו מטיסות אירופה, שצמחו ב-7%, אמריקה הלטינית הפתיעה כששם ההכנסות מטיסות זינקו ב-22%.

לחברה בצד הנכסים במאזן במזומן ישנה 20 מיליארד דולר, בצד השני יש חוב טווח ארוך לכ-30 מיליארד דולר. החברה שרפה 1.4 מיליארד דולר, כך יוצא מתזרים המזומנים כשתזרים המזומנים מפעילות השקעה הגיעה במינוס 4 מיליארד דולר.

בשיחת המשקיעים דיבר המנכ״ל על הקשיים שאורבים לחברת התעופה :״"זה נחמד לחזור לרווחיות - אבל אנחנו חייבים להתמודד עם שלושה סיכונים במהלך 6-18 החודשים הבאים", אתגרים תפעוליים כלל-תעשייתיים המגבילים את עולם התעופה, מחירי הדלק שפורצים שיאים והאפשרות ההולכת וגוברת של מיתון עולמי, אנחנו מנסים בכל כוחנו להתמודד ולהיות מוכנים לאתגרים אלו״.

סקטור התעופה היה אחד הסקטורים החבוטים ביותר של מגיפת הקורונה. הציבור הפסיק לטוס והחברות הציגו הפסדים עצומים. המשקיעים שהבינו לאן נושבת הרוח ברחו ממניות התעופה ואלה צללו ב-50% ואף יותר - ועד היום לא חזרו לרמות המחירים שבהן נסחרו לפני הקורונה.

גם יונייטד אירליינס UNITED AIRLINES דיווחה על תוצאותיה הכספיים, וגם היא כחלק מהדדיות הסקטור יורדת היום, ההכנסות הגיעו בתיאום לצפי שעמד על 13.4 מיליארד דולר, הרווח למניה עמד על 0.76 דולר מתחת לצפי שצפו האנליסטים שעמד על 0.79 דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

בשבוע הקודם דיווחה דלתא, חברת התעופה וחברתה של יוניטד איירליינס לסקטור  DELTA AIR LINES  דיווחה על הכנסות של 13.8 מיליארד דולר ברבעון השני (מעל צפי האנליסטים שעמד על 13.4) ובכך חזרה להכנסות טרום קורונה ממש כמו יונייטד אירליינס והסקטור כולו.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה