אמזון רוכשת חברת שירותי בריאות תמורת 4 מיליארד דולר

אמזון ממשיכה להעמיק את הכניסה לשוק שירותי הבריאות, באמצעות חברת One Medical, אותה היא רוכשת תמורת 18 דולר למניה; החברה מפעילה רשת של מרכזי טיפול ראשוני,  ודיווחה על הכנסות של 254.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2022.
 | 
telegram

ענקית הקמעונאות אמזון  AMAZON -0.41% AMAZON 201.79 -0.41% AMAZON סגירה:0 פתיחה:204.17 גבוה:204.67 נמוך:201.58 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: רוכשת את חברת שירותי הבריאות One Medical תמורת 18 דולר למניה, ולפי שווי כולל של 3.9 מיליארד דולר, כך על פי הדיווחים של שתי החברות. העסקה, מעמיקה את הנוכחות של אמזון בתחום הבריאות, אליו מנסה החברה לחדור בשנים האחרונות.

בהודעה לתקשורת אמר ניל לינדזי, סגן נשיא בכיר של שירותי הבריאות של אמזון, כי בכוונתם לשפר את האופן שבו אנשים מזמינים תורים ואת חוויית הביקור אצל הרופאים. "אנחנו אוהבים להמציא כדי להקל על מה שאמור להיות קל ואנחנו רוצים להיות אחת החברות שעוזרות לשפר באופן דרמטי את חווית הבריאות במהלך השנים הקרובות", נכתב.

One Medical, שהונפקה בשנת 2020, מפעילה רשת של מרכזי טיפול ראשוני, ומציעה גם מגוון שירותי רפואה טלפונית. היא מחזיקה ב-188 משרדים רפואיים ב-25 שווקים, ומונה 767,000 חברים, על פי התוצאות הרבעוניות האחרונות שלה. החברה דיווחה על הפסד נקי של 90.9 מיליון דולר על הכנסות של 254.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2022.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"יש הזדמנות עצומה להפוך את חוויית הבריאות לנגישה, משתלמת ואפילו מהנה יותר עבור מטופלים, ספקים ומשלמים", אמר מנכ"ל One Medical, אמיר דן רובין, בהצהרה.

אמזון גילתה עניין רב בתחום הבריאות כאשר רכשה ב-2018 את PillPack תמורת 750 מיליון דולר, תוך שימוש ברכישה כדי להשיק בית מרקחת מקוון משלה מספר שנים מאוחר יותר. החברה גם הגבירה את שירות הבריאות הטלפוני שלה, הנקרא Amazon Care, תוך שהיא מבקשת לפתח אבחון רפואי בבית.

בשבוע שעבר, דווח כי מספר לקוחות 'אמזון פריים' בארה"ב נתקע במחצית הראשונה של השנה ולא המשיך לצמוח. לאמזון היו בסוף הרבעון השני של השנה (30 ביוני) כ-172 מיליון לקוחות, רמה דומה לתחילת השנה, כך על פי הדיווח באתר בלומברג. ייתכן כי הסיבה לבלימת הצמיחה היא שאמזון העלתה את המחירים בחודש פברואר ב-20 דולר.

ההכנסות של אמזון כלל לא נפגעו וגם ברבעון האחרון היא המשיכה לרשום הכנסות מדהימות של 116.4 מיליארד דולר, מה שלא הפריע למניה שלה להתרסק ב-14% לאחר פרסום הדוחות. הטריגר הרשמי היה ההפסד שהחברה רשמה בעקבות הנפילה במניה של חברת הרכבים ריוויאן, שבה היא מחזיקה נתח משמעותי, אבל הסיפור רחב יותר - אם בשנה שעברה הענקיות החזיקו את הנאסד"ק והובילו אותו להמשך עליות, למרות חולשה במניות הקטנות, כאשר בלי ה-BIG5 הנאסד"ק בכלל היה מאבד 25%, אז השנה הסיפור הוא כבר אחר: גם הענקיות מתקשות להתמודד עם העלייה באינפלציה, לצד השיבושים בשרשרת האספקה העולמית - ונופלות אחת אחרי השניה. זה קרה למטא (פייסבוק), לנטפליקס, אמזון וגוגל.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות