GM – הרווחים חשובים, אבל יש דברים חשובים יותר

חברת ג'נרל מוטורס מדווחת היום על הרווחים ברבעון השני של 2022. למרות הדו"חות, ההכרזה בנושא שרשרת האספקה של החומרים הקתודיים, הנדרשים בין השאר לייצור סוללות הליתיום, היא ככל הנראה החדשה היותר חשובה והעסקה המשמעותית יותר עבור החברה. בטווח הארוך, מדובר בעסקה שחשובה לחברה הרבה יותר מהדו"חות הרבעוניים
 | 
telegram

בראש וראשונה, נודע על סיכום בין ג'נרל מוטורס  GENERAL MOTORS -1.06% GENERAL MOT 57.01 -1.06% GENERAL MOTORS סגירה:0 פתיחה:57.53 גבוה:57.83 נמוך:56.95 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: לבין החברה הקוריאנית LG Chem. החברות חתמו על הסכם אספקה ל-950,000 טונות של חומר קתודי. מדובר בכמות של חומר שאמורה להספיק לייצור רכיבים עבור כ-5 מיליון כלי רכב חשמליים. ההסכם הזה עשוי לסייע לחברת לעמוד ביעד שקבעה לעצמה, שהוא ייצור של מיליון כלי רכב חשמליים בצפון אמריקה ב-2025.

שתי החברות, LG Chem ו-GM, יבדקו גם את האפשרות לייצור מקומי של  סוללות מחומרים אלה (בין השאר – סוללות ליתיום יון) בצפון אמריקה. רוב החומרים הקתודיים המשמשים לייצור סוללות, מיוצרים כיום באסיה.

חברות שונות כורות ומעבדות את הליתיום. היום הודיעה חברת GM גם על עסקה עם חברת לייבנט, לאספקת ליתיום הידרוקסיד.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מה משמעות ההודעה
הקתודות בסוללות ליתיום יון הן תרכובות המיוצרות על ידי חברות כגון LG Chem, המעבדות חומרי גלם לרכיבים שמהם מורכבות הסוללות. המשקיעים מכירים בדרך כלל את החומרים ליתיום-קובלט-מנגן או ליתיום-ברזל-פוספט. הליתיום בסוללות ליתיום יון מכיל ליתיום קרבונט או ליתיום הידרוקסיד כחומרי גלם. משני החומרים, ליתיום הידרוקסיד מייצר הספק טוב יותר. במילים אחרות – הוא מייצר יותר אנרגיה עבור כל סוללה.

החומרים ליתיום קרבונט והידרוקסיד מזוקקים מתרכובות ליתיום שחברת לייבנט או כורי ליתיום אחרים מייצרים. חברת ליבנט שואפת לעבד באופן עצמאי את תרכובות הליתיום שלה והמטרה שלה היא לספק ליתיום הידרוקסיד לחברת GM ממכרות בצפון אמריקה.

נכון להיום, רוב הליתיום מעובד באסיה, ולעובדה הזאת יש לא מעט השלכות. יצרניות רכב אמריקאיות כמו GM מעוניינות באספקה מקומית של ליתיום, בדיוק באותה המידה שהן מעוניינות באספקה מקומית של חומרים קתודיים וחומרי גלם אחרים.

ג'ף מוריסום, סגן נשיא לנושאי שרשרת רכש ואספקה גלובלית בחברת  GM, אמר בהודעה לעיתונות כי "אנו בונים שרשרת אספקה חזקה, בת קיימא, ניתנת להרחבה ומאובטחת, כדי לענות על צרכי ייצור הרכב החשמלי שלנו, הגדלים במהירות". הוא הוסיף ואמר כי "אנו נמשיך לפתח את שרשרת האספקה של ליתיום בצפון אמריקה במהלך ההסכם".
התוכנית לייצור רכבים חשמליים של חברת GM

שתי העסקאות שנחתמו, ממחישות עד כמה רצינית חברת GM לגבי ייצור כלי רכב חשמליים,  שיתחרו בטסלה (TSLA) וביצרניות רכב חשמלי אחרות. GM מתכננת להשיק 30 דגמי רכבים חדשים מהסוג הזה ברחבי העולם עד 2025.

על מנת להוציא את התוכניות שלה מהכוח אל הפועל, חברת GM התחייבה להוצאה של עשרות מיליארדי דולרים. ההתחייבות כוללת גם בניית מערך לייצור סוללות בארה"ב עם LG Chem. ההסכם שנחתם בין שתי החברות אמור להבטיח את קיומו של חומר הגלם  בכמות שתסיק לחברה לפעול ביעילות.

מתחילת השנה, מניית GM נפלה ב-41%. זאת בעוד שמדד S&P 500SPX ומדד דאו ג'ונס ירדו בכ-17% ו-12% בלבד, בהתאמה. נכון לעכשיו, המשקיעים פחות מודאגים מהמרווחים עבור הרכבים החשמליים. כרגע הם מודאגים הרבה יותר ממיתון, שעלול לפגוע הן בביקוש והן ברווחים

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות