ספוטיפיי הכתה את התחזיות. מספר המשתמשים עלה - המניה מזנקת 15%
ספוטיפיי SPOTIFY TECHNOLOGY -4.02% SPOTIFY... 458.32 -4.02% סגירה:0 פתיחה:474 גבוה:474 נמוך:457.54 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה היום על תוצאות הרבעון השני שלה. הפלטפורמה הכפילה מספר הפודקאסטים, כאשר תחום הסטרימינג במוזיקה נעשה צפוף יותר ויותר.
ההכנסות של ספוטיפיי היו 2.91 מיליארד דולר. זאת לעומת צפי ל-2.85 מיליארד דולר. ההפסד המתואם למניה היה 0.86 דולר, לעומת צפי להפסד של 0.72 דולר למניה.
סך כל המשתמשים הפעילים החודשיים עומד על 433 מיליון, לעומת צפי ל-428 מיליון בלבד. מספר המשתמשים הפעילים החודשיים גדל ב-19% ביחס לשנה שעברה, 5 מיליון מעל לציפיות.
סך המנויים בתשלום הגיע ל-188 מיליון משתמשים, לעומת 182 מיליון ברבעון הראשון של 2021 ומעט מעל ההערכות שעמדו על 187 מיליון.
בהודעת הרווחים של החברה הביעו המנהלים את שביעות רצונם מהדו"חות. עם זאת, הם ציינו "כוונה להפחית את העליות בגיוסים המנויים במחצית השנייה של 2022 ב-25%, תוך ניטור התנאים המקרו-כלכליים".
בשיחת המשקיעים שנערכה לאחר הדו"חות, אמר המנכ"ל דניאל אק כי החברה מתכוננת למצב של שינוי לרעה, אבל היא אופטימית בהתחשב בנתונים הנוכחיים. הוא הוסיף כי להאטה לא הייתה השפעה מהותית על המשתמשים.
ספוטיפיי דיווחה על רווח גולמי של 24.6%, מעבר להערכות שעמדו על 25.2%. זאת, כיוון שהמשתמשים מוציאים סכומים גדולים על תוכן שאינו מוזיקה. החברה צופה כי שולי הרווח הגולמי יהיו אפילו גבוהים יותר ברבעון השלישי, כאשר הרווח יעמוד ככל הנראה על 25.2%.
נכון לסוף הרבעון השני היו לספוטיפיי 4.4 מיליון פודקאסטים בפלטפורמה, לעומת 4 מיליון ברבעון הראשון. מספר המנויים בפודקאסטים גדל בשיעור משמעותי ביותר השנה. גם שיעורי הצריכה של פודקאסטים למשתמש המשיכו לעלות, כאשר החברה אמרה כי היא מתכננת "להאיץ את ההתרחבות" ולכוון את המשתמשים גם לשמיעת ספרים קוליים (iobooks). אק התגאה בכך שהמאזינים יייחשפו למלוא ההיקף של ספרי האודיו ושל פורמטים אחרים, במחצית הראשונה של 2023
למרות הדו"חות האופטימיים, העלויות עדיין מדאיגות. לדברי אנליסטים, העלויות מרקיעות השחקים של הפלטפורמה עבור הפקת הפודקאסטים של ספוטיפיי (שכללו חוזה רישוי רב-שנתי של 200 מיליון דולר עם ג'ו רוגן) עלולות לעלות עוד. לדברי אנליטסטים, התשלום לג'ו רוגן, או לפיגורות מהסוג שלו הרבה כסף, היא שאחוז מסוים מבסיס המנויים של החברה מבוסס על האזנה לרוגן, ואז זה הופך להיות 'המופע של ג'ו רוגן, לדבריו, כדאי אולי להקריב את הצמיחה, על מנת להגדיל את הרווחיות.
נראה כי משקיעים רבים שותפים לחששות דומים. במהלך 2022 צנחו מניות החברה ביותר מ-50% ובכ-70% מהשיא של כל הזמנים בפברואר 2021. על פי הדיווחים, ספוטיפיי חתמה על חוזה רישוי רב-שנתי בסך 200 מיליון דולר עם ג'ו רוגן. לאחרונה החברה חשפה כי הכניסה כ-215 מיליון דולר מפודקאסטים בשנה שעברה. המנכ"ל דניאל אק הדגיש את הפוטנציאל של יחידת הפודקאסטים של הפלטפורמה והוא צופה שהיא תייצר שולי רווח של בין 40% ל-50%.
עם זאת, החברה חוותה כמה כישלונות הקשורים למאמצי הפודקאסטים שלה. אחד הכשלונות המהדהדים נרשם עם בני הזוג מישל וברק אובמה. בני הזוג, שחתמו על חוזה לשלוש שנים עם ספוטיפיי ב-2019, החליטו לאחרונה שלא לחדש את החוזה, ובחרו במקום זאת את המתחרה Audible.
בנוסף, אלכס גולדמן ועמנואל דזוצי - מנחי הפודקאסט הפופולרי "Reply All" - עזבו את התוכנית "כדי לחקור הזדמנויות" מחוץ לחברת ההפקה גימלט. הפרק האחרון של הפודקאסט שלהם שודר ב-23 ביוני.
אמנם ההערכות לעת עתה הן אופטימיות, אבל אנליסטים המצויים בתחום גם ממשיכים להיות זהירים. זאת, כיוון שמיתון אפשרי עלול לגרום לירידה בהכנסות מפרסום. סמנכ"ל הכספים של ספוטיפיי, פול ווגל, הודה גם הוא כי הוא נזהה ירידה מסוימת במגמות הפרסום, אך הוא אופטימי באופן כללי בכל מה שנוגע לרבעון השלישי.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה