המתחרה הגדולה של צים מעלה תחזיות להמשך השנה; איך תגיב צים?

חברת מארסק המונפקת בבורסה הדנית היא חברת השילוח הימי הגדולה בעולם עם מחזור שילוח של 4.1 מיליון מכולות; זו החברה השנייה מסקטור השילוח הימי שמרימה תחזיות להמשך, צים הבאה בתור?
 | 
telegram
(2)

מארסק A.P. MOELLER-MAERSK A/S +0.85% A.P... 8.3 +0.85% A.P. MOELLER-MAERSK A/S סגירה:0 פתיחה:8.31 גבוה:8.33 נמוך:8.25 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: בתוצאות מקדמיות חזקות לרבעון השני וכן מעדכנת את התחזיות שלה לכיוון מעלה. בחברה צופים EBITDA שנתי של 37 מיליארד דולר - לעומת התחזית הקודמת ל-EBITDA של 30 מיליארד דולר. עלייה משמעותית בצפי. ברבעון השני החברה הציגה הכנסות של 21.7 מיליארד דולר ו-EBITDA של 10.3 מיליארד דולר.

לפני שבוע בלבד, פרסמה את דוחותיה הכספיים חברת אפאג-לויד, חברת השילוח הרביעית בגודלה בסקטור, וגם היא סיפרה את אותו הסיפור: תוצאות טובות ובנוסף הרמת תחזיות להמשך השנה. הרוח הגבית מאותן חברות מעלה את מניות הסקטור בשבוע האחרון, כשצים בשבוע האחרון עולה ב-8%.

סימן טוב ל צים +2.96% צים 26.1 +2.96% צים סגירה:0 פתיחה:25.45 גבוה:26.24 נמוך:25.11 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  הישראלית? - צים נמצאת במומנטום שלילי, ירידה של 35% מאז חודש מרץ האחרון, אז נכבש שיא כל הזמנים של המניה, במחיר 75 דולר (בנטרול הדיבידנדים) אך בכל זאת החברה הישראלית הניבה למשקיעים תשואה של כ-500% מההנפקה בינואר 2021. בתקופה האחרונה צים יורדת על רקע ההקלות בשרשרת האספקה וירידת מחירי השילוח, בנוסף הסגרים בסין ממשיכים להיפתח ואיתם פקקי הנמלים העצומים שהיו בשנה האחרונה. עם כל זה, רווחי והכנסות החברה צפויים לרדת משנה לשנה, אך עדיין להישאר גבוהים לאור מחירי השילוח שעדיין פי 3 גבוהים משנת 2019. ובאם אנחנו מסתכלים על תוצאות חברותיה לסקטור, נראה ששנת 2022 עדיין צפויה להיות טובה לחברות השילוח הימי.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

האנליסטים צופים שברבעון הנוכחי (רבעון שני) צים תמשיך להציג תוצאות טובות וההכנסות יגדלו ב-64% משנה לשנה, אך כבר מהרבעון הבא, הצמיחה תרד משמעותית. הם צופים צמיחה של 8% מרבעון לרבעון, כאשר ברבעון הרביעי צפויה ירידה בהכנסות בשיעור של 24% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בשנה הבאה הרווחים גם צפויים לרדת דרמטית. השוק מצפה (ממוצע התחזיות) ל-1.6-1.8 מיליארד דולר, זה עדיין רווח פנומנלי והרבה מעבר לממוצע ההיסטורי. מדובר עדיין מכפיל רווח של 3 בלבד, אבל זו ירידה של 65% ברווחים לעומת 2022.

מעבר לכך, הסיכון בתחזית גדול. בהינתן שורה של נעלמים ובהינתן הטווח הגדול בין האנליסטים הפסימיים לאופטימיים, נראה שאי הוודאות בקשר למחירי התובלה ובהתאמה לצפי ההכנסות והרווחים של צים, מאוד גדול. לכן, התחזית לרווחים מאוד לא מוצקה, כל שינוי בהערכה לגבי מיתון-האטה, שרשרת האספקה וגורמים נספים עלול להשפיע על התחזית בצורה דרמטית.

"צים מוערכת בחסר ביחס לחברות הספנות למרות תוצאות טובות יותר", כך אמר בראיון לביזפורטל אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים. הוא מעריך שהחברה תשלם מעל 1.5 מיליארד דולר מס בשנה הקרובה. בהינתן מס חברות של 23% מדובר ברווח לפני מס של כ-6 מיליארד דולר; לדבריו, צים סגרה בתחילת חודש מאי חוזים לשנה קדימה ל-50% מהקווים - במחיר כפול מאשר בשנה שעברה, מה ש"נותן לנו ביטחון בתוצאות להמשך".

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    והיא כבר מזמן לא הגדולה בעולם (ל"ת)
    נו מה נעשה איתכם 03/08/2022 00:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תחזיות מול תחזיות
    נו מה נעשה איתכם 02/08/2022 22:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לזה משמעות רק תוצאות מול תוצאות
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות