האם המיני ראלי של יולי אוגוסט הוא מלכודת שוורים?

חצי שנה קשה מאד בשוק המניות התחלפה בעליות פתאומיות החל מאמצע יוני ובעיקר מסוף יולי, למרות סביבה מאקרו כלכלית מאתגרת - מה צריך לקחת בחשבון כמבצעים הערכה האם העליות הן ברות קיימא או אשליה זמנית?
 | 

שנת 2022 נפתחה כאשר המניות בשיא של כל הזמנים. המדדים נגעו ב"שיא כל הזמנים" לא פחות מ-70 פעם בשנת 2021 ועשו זאת שוב ביום המסחר הראשון של שנת 2022. מאותו יום והלאה הסיפור השתנה לחלוטין. השוק החל במהלך ירידות חריף שהלך והתחזק והגיע בשיאו למעל 30% בנאסד"ק ומעל 20% ב-S&P 500. שוק "דובי" לפי כל ההגדרות. 

תחזית פסימית רדפה תחזית פסימית יותר, והתחושה הייתה שאנו הולכים לקראת מהלך ארוך של שוק בדיכאון מתקדם, כשלא נראו סימנים לשינוי כלשהו באופק. סין בסגרים חוזרים ונשנים עם האטה חריפה בצמיחה עד כדי קיפאון. האינפלציה משתוללת ושוברת שיאים, ולא מסיבות טובות, והתוצר יורד. הנוסחה המושלמת למשבר כלכלי ופיננסי. 

גורם נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא עונת הדוחות שבעיצומה. הדוחות בינתיים נראים טובים עם הרבה חברות שמכות את התחזיות. אולם זה נכון רק אם נתעלם מהעובדה שהאנליסטים פשוט מורידים את התחזיות כל הזמן. כמו כיסא שמוצב ליד הקיר בבוחן מסלול העיקר שהחייל (או החיילת) יצליחו לעבור את הקיר, האנליסטים מנמיכים את הרף ללא הרף ואז מוחאים כפיים בהתלהבות כשהחברה "מביסה" את התחזיות. גם התחזיות להמשך מונמכות על ידי החברות או על ידי האליסטים כשמחיר חומרי הגלם ועליית המשכורות, יחד עם העלות הגבוהה יותר של החוב לוחצת את רווחי החברות, שכבר מתקשות לגלגל הכל על הצרכנים. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

שינוי כיוון - אמיתי?
בכל זאת, ללא התראה מוקדמת, משהו השתנה. החל מאמצע יוני השוק החל לטפס, בהתחלה בהססנות מסוימת אך לאחר מכן יותר בהחלטיות. מאז השפל שנרשם באמצע יוני, הסנופי כבר תיקן 14.3%, ומאז ה-26 ביולי, אז החל מהלך התיקון האחרון, הוא טיפס ב-6%. הנאסד"ק זינק מאז סוף יולי בכ-10% - תיקון משמעותי מאד כשמדובר במדד ולא במניה בודדת, ובזמן כה קצר. 

הבעיה הגדולה עם המיני ראלי הזה הוא ששום דבר לא באמת השתנה בשווקים. המצב הכלכלי בסין עדיין קשה, האינפלציה עדיין בשיאים של 40 שנה, והפד מתכוון להמשיך להעלות את הריבית, מה שאמור ליצור לחץ על השווקים. הפעילות הכלכלית מאטה בכל העולם, ובנוסף החברות צפויות להרוויח פחות. אם כן, למה החל המיני ראלי מאמצע יוני, ובעיקר מסוף יולי?

מילת המפתח היא ציפיות. השוק מנוהל לא על ידי ביצועי העבר אלא על ידי הציפיות לביצועי העתיד. את הצניחה מתחילת שנה תדלקו ציפיות להמשך המגמה וחוסר תקווה לשינוי באופק. המשקיעים תהו עד כמה "אכזרי" יהיה הפד עם עליית הריבית, ועד כמה רחוק הוא יגיע, וככל שהפד נהיה יותר ויותר אגרסיב והאינפלציה סרבה להתרשם המשקיעים נעשו יותר ויותר פחדנים ויצאו מהשוק. ביוני החלו סימנים ראשונים להאטה כלכלית וביולי התחזקו הערכות לשינוי מגמה של הפד.

יחד עם זאת, רבים טוענים שהשוק מפרש לא נכון את האמירות היוניות יחסית של פאוול, כשהאחרון מנסה בכל כוחו להבהיר שקודם כל ולפני הכל צריך להוריד את האינפלציה. יחד עם זאת, כמה מילים על כך שתיתכן האטה בעוצמת העלאות הריבית בפגישות הבאות הספיקו כדי לחשוב ששינוי המגמה קרוב יותר ממה שהעריכו קודם לכן. אם זו הייתה כוונתו של פאוול? והאם זה מספיק כדי להתגבר על כל הקשיים האוביקטיביים איתם מתמודדת הכלכלה? השאלה המתבקשת היא: האם הכל בעצם מבוסס על אשליה, והעליות האחרונות הן בעצם "מלכודת שוורים"?

"מלכודות שוורים" או "מלכודת דובים" הם מצבים בהם מיני מהלך בתוך מהלך גדול גורם להטעיית המשקיעים הנלהבים שחושבים שהשתנתה המגמה ומנסים לרכוב על הגל החדש, רק כדי לגלות שהיה מדובר בהפוגה זמנית בלבד מהמהלך הראשי. כך לדוגמה, "מלכודת שוורים" היא כאשר באמצע מהלך ירידות חזק מתחיל מהלך שורי - מהלך של עליות. הרבה "שוורים", כלומר משקיעים שמצפים לעליות, מצטרפים בהתלהבות במחשבה שהשוק ימשיך לטפס, רק כדי להילכד "במלכודת" כשהשוק חוזר לירידות לאחר תקופה קצרה. לעיתים המצב הזה נקרא גם "ראלי של שוק דובי". ראלי שמתרחש באופן זמני באמצע שוק דובי רחב יותר. 

"מלכודת דובים" היא המצב ההפוך. השוק נמצא במהלך עליות חזק ואז מתחיל לרדת לתקופה מסוימת. ה"דובים", כלומר אלו שחושבים שהשוק ירד, יוצרים פוזיציות שורט כדי להנות מהירידות, רק כדי להילכד במלכודת כאשר השוק חוזר למגמת העלייה. 

שני סוגי המלכודות נפוצות מאד ומפילות לא פעם משקיעים שמנסים לתזמן את השוק. לנסות לתזמן את השוק זה רעיון גרוע. אף אחד לא באמת יודע לתזמן, לכן לא נכון אסטרטגית לנסות "לרכב על גלים", אלא פשוט לנתח את השוק ואת החברות הנסחרות ולהחליט על אסטרטגיית השקעה ארוכת טווח ולדבוק בה. 

ובכל זאת, כדאי לנסות להבין לאן השוק הולך. אין מטרת שורות אלו לצפות את העתיד ולהגיד באופן מוחלט מה הכיוון של השווקים בהמשך, אלא רק להצביע על הנתונים החשובים שיש לקחת בחשבון כשמנסים לבצע הערכות כאלה. 

נקודה ראשונה - האטה בכלכלה הריאלית נראית בלתי נמנעת. סימנים ראשונים להאטה נרשמים בשווקים. הפיטורים בחברות צמיחה מתרחבים, ומגיעות גם לסקטורים אחרים (היום וול מארט, חברת ערך קלאסית, הודיעה על פיטורי עובדים), החברות מנמיכות תחזיות להמשך. אמנם נתון הוצאות הצרכנים, המנוע האמיתי של הכלכלה האמריקאית, עדיין נראה חזק, אך נראה שמדובר באשלייה אופטית. ההוצאות גבוהות לא בגלל שהצרכנים קונים יותר אלא בגלל שהמחירים גבוהים יותר. למעשה הם קונים פחות ומתרכזים במוצרים חיוניים יותר. ראיה נוספת לכך היא העלייה באשראי הצרכני שאומר שהצריכה כרגע מתבססת באופן משמעותי יותר על אשראי מאשר בעבר. כלומר אין לאנשים באמת יותר כסף. לאשראי, כידוע, יש גבול, וכשהצרכנים יגיעו אליו אנו אמורים לראות פגיעה משמעותית ביכולת הצריכה. 

נקודה שניה - מותק, המכפילים התכווצו. המניות כעת הזולות ביותר מאז שנת 2018, ובין הזולות ביותר ב-8 השנים האחרונות, זאת מבחינת מכפיל הרווח של ה-S&P 500. בשנת 2021 התכווץ המכפיל של המדד ב-25.4%, אך אז זה היה בעיקר בזכות הזינוק ברווחי החברות, שכן המדד עצמו טיפס ב-27%, כלומר מסיבות טובות. 

בשנת 2022 לעומת זאת, התכווץ המדד מסיבה אחרת. עד כה התכוווץ מכפיל הרווח של הסנופי (על רווחי 12 החודשים האחרונים) מתחילת השנה ב-14.5% והגיע לראשונה מאז שנת 2018 לפחות מ-20. קודם לכן היה המכפיל מתחת ל-20 באופן קבוע רק בשנים שלפני 2014. נרשמת אמנם האטה בצמיחת רווחי החברות, אך הן עדיין צומחות, והירידה החדה במכפיל מיוחסת בעיקר לירידות החדות בשווקים. בהנחה שרווחי החברות לא ירדו בחדות בהמשך הרי שמדובר במחירים סבירים בהסתכלות ארוכת טווח, או כפי שטוענים רבים - ייתכן שהחדשות הרעות כבר מגולמות במחירי המניות. 

נקודה שלישית - הפד נחוש להאט את הכלכלה. פאוול מבהיר חזור והבהר כי האויב העיקרי הוא האינפלציה שפוגעת לדבריו בעיקר בשכבות החלשות, ולכן היא חשובה בעיניו יותר מכל דבר אחר. הוא אומר במפורש שהוא מעוניין בהאטה של הכלכלה כדי להוריד את האינפלציה ולא ישנה את מדיניותו עד שיראה את האינפלציה חוזרת לכיון הטווח של 2%. האינפלציה רחוקה מאד משם. אז ייתכן שהמינון יהיה שונה, והדרך תהיה טיפה יותר עדינה. אבל אני חושב שכדאי להאמין שפאוול מתכווין למה שהוא אומר. 

נקודה רביעית - אלטרנטיבה נטולת סיכון. אחד הדברים שמשפיעים מאד על שוק המניות הוא אלטרנטיבות ההשקעה, ובעיקר אג"ח. יחד עם הירידות בשווקים (ואולי אחד הגורמים להן) התרחשה עליית תשואות באגרות החוב האמריקאיות שכבר הגיעו לאזור ה-3%. התשואה הפנימית של אפל (שנגזרת ממפכיל הרווח) היא 4.4%. ההמשקיע שואל את עצמו האם כדאי לו לקחת את הסיכון הנוסף שמשתקף מהשקעה במניה בשביל 1.4% הבדל? 

מאז התשואות התמתנו מעט וכיום התשואה נטולת הסיכון של אגרות החוב ל-10 שנים עומדת על כ-2.6%. תשואה טובה יותר מאשר לפני שנה אך עדיין לא כזאת שנותנת "בחירה קלה" בין שוק המניות לתשואה נטולת סיכון. נתון התשואה ימשיך להוות גורם משמעותי בכיוון אליו הולך שוק המניות.

תגובות לכתבה(40):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    הירידות יחזרו
    גגג 04/08/2022 22:26
    הגב לתגובה זו
    4 4
    אין משהו אחר בריבית 4 חייב לכבות את גובב הלהבות הפד שקרן
    סגור
  • ברור שתחזורנה, אך זה יקרה באמצע דצמבר... (ל"ת)
    שירי 08/08/2022 21:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    הכיוון של המניות תלוי רק באגח
    מני 04/08/2022 19:29
    הגב לתגובה זו
    3 1
    התשואה על האגח של ממשלת ארה"ב היא הדבר החשוב ביותר בשוק ההון, יורדת מספר שבועות ולכן האטרקטיביות של המניות עלתה כבר מספר שבועות. מי שמהמר על מניות חייב להבין זאת לפני הכל. בתשואת אגח מעל 3 אחוזים כולם מוכרים מניות, כרגע ירדנו מתחת ולכן יש עליות. אם היא תחזור לעלות לאיזור ה4 אחוזים תהיה מכירת חיסול של המניות
    סגור
  • לא רק באגח אבל אתה צודק.
    אני הילד 06/08/2022 12:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה צודק שזה הגורם הבולט. התשואה האלטרנטיבית באגח שהייתה אפסית דחפה יותר יותר כסף למניות. הדפיסו המון כסף ולא היה לו לאן ללכת. אמריקאים מחזיקים באחוז מנייתי מאד גבוה בתיק שרק הלך ועלה מאז 2009. בסוף הבועה תתפוצץ ויגיע משבר אמיתי. לא משבר דרדלה כמו שהתרגלנו. אבל גם אחריו יבואו ימים טובים. מתי זה יקרה? לאל הפתרונים.
    סגור
  • זה פשוט לא מדויק.
    יוסי. 06/08/2022 11:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לך להיסטוריה. תראה שגם כאשר תשואה על אג"ח הייתה 5-7% ויותר היו תקופות שמדדי המניות היו בשיא.
    סגור
  • טען עוד
  • 20.
    השוק חזק
    שושי 04/08/2022 17:02
    הגב לתגובה זו
    6 4
    השוק יהיה יותר חזק. בלימת אינפלציה ועצירת מלחמת פוטין עוד יחזק את השוק
    סגור
  • 19.
    הכותב לא הבהיר שהשוק עלה בגלל 5 מניות
    שמואל 04/08/2022 16:15
    הגב לתגובה זו
    7 3
    5 מניות (אפל,מיקרוסופט ועוד) מהוות 45% מהמדדים. ברגע שהן עולות כל השוק עולה. חשוב לציין זאת כי אם הן ירדו הדוב חוזר מהר.
    סגור
  • הדור עלה בגלל הרבה מניות
    גרשון מנתניה 04/08/2022 17:40
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אכן השוק עלה מאמצע 2020 עד סוף 2021. בגלל 5 מניות , אבל מאמצע יוינ 2022י עד אתמול בגלל הרבה יותר מניות . תבדוק.
    סגור
  • 18.
    העליות אינן ברות קיימא.אולי הן בנות קיימא.
    דני צור 04/08/2022 14:43
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ברי קיימא ברות קיימא .זו לא עברית. בר זה בן בארמית. אי אפשר להטות זאת בעברית.יש בני קיימא בנות קיימא..
    סגור
  • איפה מירב מיכאלי נכנסת לפה? (ל"ת)
    איש חכם 05/08/2022 12:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • בבית של שליין (ל"ת)
    בבר 06/08/2022 04:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    מלכודת דובים
    לרון 04/08/2022 14:18
    הגב לתגובה זו
    4 2
    בשוק יורד לפתע עליות המרמזות על סיום הגל הדובי אך העליות מתבררות כמלכודת כשהשוק חוזר לירידות ויוצר DOUBLE DIP
    סגור
  • גם באתר הזה אתה מבלבל את המוח כל הזמן ? (ל"ת)
    שחרר אותנו 08/08/2022 23:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    התשובה פשוטה, יש יותר כסף שמחפש השקעות מהשווי של כל
    הברון 04/08/2022 14:15
    הגב לתגובה זו
    6 1
    המניות יחד מה שמעלה את מחיריהן מעל השווי האמיתי
    סגור
  • הבנקים המרכזיים שואבים כסף מהשווקים והריבית עולה
    יריב 06/08/2022 13:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פתאום יש אלטרנטיבות. האסטרטגיה הנכונה: אג"ח לטווח קצר של שנה אפילו שהתשואה עדיין לא משהו. אחר כך לנצל הזדמנויות של מי שמוכן להישאר באוקטובר בשוק כזה.
    סגור
  • 15.
    כתבה הזויה
    ! 04/08/2022 14:07
    הגב לתגובה זו
    9 7
    לא הספיק לעם חצי שנה של ירידות שהיו ואתם לא רוצים להפנים שהכל מגולם , מי שפחד כבר יצא מהשוק ? וכמובן צפיתם שכל החברות הגדולות יפתיעו לרעה וההפך מה שקרה אז צפסיקו לקשקש , נכון המצב הכלכלי מאקרו לא טוב אבל זה כבר מגולם בהכל אפילו בדוחות של החברות הכדולול אז תפסיקו לקשקש ואני מאוד מאמין שעד סוף השנה יהיו עליות ( כמובן שיהיה פיקים של ירידות ) אבל אני אופטימי מהחצי שנה שנשארה
    סגור
  • אכן כי כן, אכן תוצאות הרבעון מגולמות בעליות, ובכל זא...
    Sassi6 05/08/2022 04:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובכל זאת, ביזפורטל הוא הנקרא והמשפיע על ציבור משקיעים רחב מאד, יש גם משקיעים זרים שמציצים בביזפורטל, הם מציצים ומצייצים למגזר מסוים של משקיעי וול סטריט, ע"כ אם הכתב אופטימי אז יש ביקושים ערים בוול סטריט, ואז גם ת"א עולה, זה הפוך על הפוך לכתבה שלילית, זאת יען כי אז ההיצע גובר, אבל לא על זה באתי לדבר אלא אך ורק על הכתב בלבד, זאת יען כי הוא לא הבהיר כי מלכודת שוורים מיועדת לשורטיסטים, מלכודת דובים מיועדת ללונגיסטים
    סגור
  • 14.
    זה ש"כולם בבורסה"
    לרון 04/08/2022 14:07
    הגב לתגובה זו
    8 6
    נכון,תודו לשר האוצר נתניהו שהגביר מעורבותכם בשוק ההון
    סגור
  • למה רק תודה? בוא נעלה קורבן להוד רוממותו (ל"ת)
    י 04/08/2022 22:29
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 13.
    הנפילות , הפצצות יגיעו כשאף אחד לא יהיה מוכן
    אנונימי 04/08/2022 13:36
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אפשר לעשות כתבות מאמרים ניתוחים עד מחר. כשיחשבו שהכל טוב תגיע הירושימה
    סגור
  • נגעת בנקודה (ל"ת)
    דניאל 04/08/2022 18:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 12.
    התשובה היא, אנחנו לפני מפולת אדירה, סין בקריסה כלכלית
    רועי 04/08/2022 13:24
    הגב לתגובה זו
    4 7
    ולכן היא מחרחרת מלחמה כדי לשלוט בהמונים, המפלגה הקומניסטית בלחץ. בועת הנדל"ן האדירה שם התופוצצה ומשאירה מיליארדי דולרים מושקעים ללא מענה. בנוסף הביטקוין ימשיך לרדת לאפס ולשרוף כספי נאיבים.
    סגור
  • 11.
    עליות אחרונות לא משקפות את מצב הכלכלי בעולם
    קלקלן 04/08/2022 13:21
    הגב לתגובה זו
    10 3
    התלהבות זמנית לפני ירידות חדות
    סגור
  • 10.
    מלחמות, סגרים, קורונה, שרשרת אספקה, רוסיה, סין, איראן (ל"ת)
    מבין2 04/08/2022 13:05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 9.
    המפטון
    הומלס 04/08/2022 13:03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש גם לקחת בחשבון שבתקופה הזו מרבית הסוחרים נמצאים בחופשה בהמפטונ'ז.כך שמי שמריץ את המסחר זה בעיקר אלגו
    סגור
  • 8.
    כתבה הזויה
    באמת משלמים לך שכר כדי לכתוב כל כך הרבה שטויות ??ל 04/08/2022 12:52
    הגב לתגובה זו
    2 17
    באמת משלמים לך שכר כדי לכתוב כל כך הרבה שטויות ??לא יאומן
    סגור
  • 7.
    ניתוח מצוין. אך ניתן לומר בודאות שזהו הראלי שלפני הסערה
    דר' דום 04/08/2022 12:42
    הגב לתגובה זו
    25 2
    מכיוון שהאינפלציה נולדה מהגידול פי 10 בכמות הכסף M0 (המאזן) מאז 2009, אזי בוודאות היא תוסיף לדחות את המחירים לצרכן ולכן בודאות הפד יוסיף לנסות להילחם בה ע"י העלאת ריבית שבודאות לא תבלום אותה כיוון שרק שריפת המאזן תוכל להחזיר את שד האינפלציה לבקבוק. אזי לחץ המחירים מחד ולחץ הריבית על החוב מצד שני, תוך כדי קיטון בהכנסות (צמיחה שלילית, פיטורים וכו') יביאו עד סוף השנה לקריעת החבל ושמיטת חוב גלובאלית. הראלי הזה זו ההזדמנות האחרונה להפטר מהסחורה. ראו הוזהרתם
    סגור
  • היעלמות פוטין,
    לרון 05/08/2022 15:27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תגרום לירידת האינפלציה,כלכלה היא הרבה פסיכולוגיה,מה פלוסי עשתה בטאיוון?הכינה את מרוצה לנשיאות ארה"ב
    סגור
  • אוי איצ איצ
    לרון 04/08/2022 14:01
    הגב לתגובה זו
    1 3
    פרופ' שפיץ,החדות ניטלה מ"עפרונך" SORRY,לולא אוקראינה לא היתה אינפלציה כ"כ "משתוללת" "מבצע פוטין" הוא הגורם לבעיות,ולמרות זאת......נ ת ג ב ר
    סגור
  • מתי ניפטר משניכם - לירון ואיצ'? כמה אפשר לקרוא שטויות כ (ל"ת)
    שמע ישראל 08/08/2022 23:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ניתוחים כמו שלך ומספר הלייקים שהם מקבלים
    תום 04/08/2022 13:31
    הגב לתגובה זו
    1 3
    משכנעים אותי שעכשיו הזמן להיכנס
    סגור
  • 6.
    מסקנה
    רואה נולד 04/08/2022 12:11
    הגב לתגובה זו
    5 0
    האם : לקנות ? למכור ? מצב אדיש ?
    סגור
  • 5.
    בורסה רמאות, כסף משגע
    אידיוט 04/08/2022 12:09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הכסף משגע. משחית הטובים ומושך הרעים.
    סגור
  • הכסף אכן משגע.....קצת!
    לרון 04/08/2022 14:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הקריפטו משגע הרבה.....מאוד,שאלו את "אל טל ומטר"
    סגור
  • כולנו בבורסה גם מי שחושב שהוא לא.
    yoram 04/08/2022 12:29
    הגב לתגובה זו
    11 0
    אם יש לך פנסיה אם יש לך קרן השתלמות אתה שם אם תרצה או לא
    סגור
  • 4.
    כנראה מלכודת שוורים
    אנונימי 04/08/2022 12:04
    הגב לתגובה זו
    7 3
    הs&p בילה זמן קצר מאוד בטריטוריה הדובית, לאור הנתונים המאתגרים לכלכלה העולמית -אינפלציה ,ריבית עולה,מצב גאופילטי ואולי משבר חובות יד להניח שאנחנו רק בתחילתו של שוק דובי
    סגור
  • 3.
    יש משהו יותר חשוב מכל אלה
    תום 04/08/2022 12:00
    הגב לתגובה זו
    9 1
    המוסדיים יושבים על הרים של מזומנים, אגחים, ופקדונות. תחילת השנה רוב הגופים מימשו המון פוזיציות ונכנסו למצב דפנסיבי לקראת עליית הריבית, מיתון, וכל מה שרשמת. זה אומר שבמוקדם או במאוחר, הם ירצו להכנס חזרה למניות, ואם הם רוצים לחזור להציג תשואות ברבעון הבא, כדאי להם להיכנס בקרוב.
    סגור
  • 2.
    אתה מתעלם מנתון קריטי
    ריבית האגח היא נומינלית לא צמודה, והריבית הריאלית 04/08/2022 11:58
    הגב לתגובה זו
    8 1
    ריבית האגח היא נומינלית לא צמודה, והריבית הריאלית היום היא שלילית - לכן ההשוואה למכפיל רווח שהוא ריאלי לא ממש אומרת משהו.
    סגור
  • 1.
    התעלמת מנתון חשוב
    אתה מתייחס לריבית נומינלית , כשהריבית הריאלית היא 04/08/2022 11:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתה מתייחס לריבית נומינלית , כשהריבית הריאלית היא שלילית, ואז כל התחשיב שלך שגוי וגם המסקנות
    סגור
  • בטוח שימשיך חיובי
    מוטי 04/08/2022 13:15
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ניתוח ארוך מדי... קצת שטויות!! מה שבטוח שבכל העולם מחכים להתאוששות והיא בדרך... צום קל
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות