מאסק: טסלה ייצרה יותר מ-3 מיליון כלי רכב, המפעל בסין ייצר מיליון מהם
טסלה
TESLA INC
+3.07%
TESLA INC
320.72
+3.07%
סגירה:0
פתיחה:310.52
גבוה:324.68
נמוך:309.22
מחזור:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
חצתה אבן דרך משמעותית עם ייצור המכונית ה-3 מיליון במפעלי החברה, כך לפי המנכ"ל אלון מאסק בציוץ בטוויטר. כשליש מהמכוניות הגיעו מהמפעל בסין.
Congrats Giga Shanghai on making millionth car! Total Teslas made now over 3M. pic.twitter.com/2Aee6slCuv
— Elon Musk (@elonmusk) August 14, 2022
הצפי להגיע בקרוב לרף ה-3 מיליון היה ידוע כבר מפגישת המשקיעים האחרונה בעקבות הדוחות בתחילת אוגוסט, אז צוין המספר הזה כיעד קרוב, לכן המניה למעשה אינה מגיבה לידיעה עם שינויים מינוריים בערכה במסחר המוקדם היום.
מדובר בנתון מרשים. טסלה החלה למכור מכוניות בשנת 2010 אז מכרה פחות מ-2000 מכוניות בשנה. הצפי הוא שמכירת שלושת מיליוני המכוניות הבאות תסתיים תוך פחות משנתים. עוד נתון מרשים הוא שרוב המכוניות שנמכרו הגיעו למעשה משני מפעלים בלבד. המפעל הוותיק בפרמונט, קליפורניה, והשני , החדש יחסית, משגנחאי שבסין. המשלוחים מסין החלו רק בתחילת 2020 ובתוך פחות משנתיים מכר המפעל כמיליון מכוניות. המפעל בפרמונט עבד 10 שנים לפני שהגיע ליעד הזה.
במבט לעתיד טסלה פועלת להגדלה נוספת ביכולת הייצור על ידי שני מפעלים חדשים. המפעל בגרמניה שכבר החל לפעול והמפעל בטקסס. לדברי מאסק עד סוף השנה הנוכחית יעבדו מפעלי החברה בקצב מכירות של 2 מיליון מכוניות לשנה.
הביקוש לתוצרת חברת הרכב החשמלי אמור לקבל דחיפה נוספת מהחוק המיוחד עליו אמור הנשיא ביידן לחתום בכל יום המייצר תמריצים להתמודדות עם שינויי האקלים. חלק גדול מהחוק נוגע לעידוד שימוש באנרגיות ירוקות, ובין השאר בתחום הרכב. החוק מעניק הטבה של 7,500 דולר לרוכשי רכב חשמלי, מה שעשוי להזניק את הביקוש.
יחד עם זאת לא הכלל ורוד בממלכת מאסק. ככל הנראה לפחות חלק מהדגמים של טסלה לא יהיו זכאים להטבת המס. ההטבה מותנית בכמה קריטריונים - מחיר המכונית, הכנסת הקונה וכן מקום ייצור הרכב ורכיביו, ולא כל הדגמים עומדים בקריטריונים הללו.
מבחינת מחיר הרכב, זכאים להטבת המס רק כלי רכב במחיר של פחות מ-55 אלף דולר או רכבי SUV וטנדרים במחיר של פחות מ-80 אלף דולר. התנאי הזה מוציא את דגמי X ו S, שניים מהרכבים החשמליים הנמכרים ביותר בארצות הברית, מתחום הטבת המס, שכן מחירם עובר את ה-100 אלף דולר. גם רכבי המתחרות: מרצדס EQS, פורשה טייקון, וההאמר של GMC לא נכללים בהטבת המס מאותה סיבה.
גם חלק מהדגמים במודל 3 של טסלה לא יכללו בהטבת המס מאותה סיבה כיון שמחירם עולה על 63 אלף דולר. יחד עם זאת הדגם הבסיסי של מודל 3 נמכר תמורת 47 אלף דולר ולכן הוא יכלל בהטבה. מודל Y שנחשב ל-SUV נמכר תמורת 70 אלף דולר, מתחת לרף שנקבע ולכן גם בגינו תתקבל הטבת המס.
תנאי נוסף להיכללות בתוכנית הוא שהייצור הסופי ייערך בארצות הברית, כך שכמה מדגמי הרכב החשמלי של יונדאי, קיה, אודי ופולסטר (החברה הבבת של וולוו) לא יכללו בהטבה. סך הכל נראה שיותר ממחצית דגמי הרכבים החשמליים שנמכרים כעת בארצות הברית לא יהיו זכאים להטבה, אם כי נראה שהיצרניות יתאימו מחירים ומקומות ייצור כדי להיכלל בהטבת המס החדשה.
הגבלה נוספת קשורה לקוני הרכבים. משקי בית בעלי הכנסה שנתית של מעל 300 אלף דולר או שראש הבית מרוויח מעל 225 אלף דולר לא זכאים להטבה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.טקסי טסלה ולכל איש טסלהי 16/08/2022 02:29הגב לתגובה זו0 0מאבד מהיחודיות שלו ברגע שיש לכולם, לא טוב למיצוב החברה,אני צופה שכבר יחכו אותך ומחכים אותך ונראה רכבים שנראים יותר טוב מטסלה גם חשמליים ,מה יעשה איילון עם כמויות כאלה ואז תתחיל הנפילה הגדולה ולאחר מכן התייצבות של החברה הזאתסגור
-
2.שילמדו בישראל איך להיות הוגניםדוד 15/08/2022 17:29הגב לתגובה זו1 0הטבות למי שצריך ולא לכל אחד. ככה צריך להיות גם בדיורסגור
-
1.וזה טוב לאנשים ולכדור הארץ כל המכוניות האלה?? (ל"ת)מכה מכה 15/08/2022 17:25הגב לתגובה זו2 1סגור