טנסנט צפויה להיפגע מהתפרצות הקורונה והיחלשות שוק הפרסום הדיגיטלי
טנסנט TENCENT HOLDINGS 0% TENCENT... 51.65 0% סגירה:0 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: חברת האחזקות הענקית הסינית (נסחרת לפי שווי של 375 מיליארד דולר) צפויה לדווח על הכנסות ברבעון השני בסך של 19.5 מיליארד דולר, ירידה של 4% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. ההאטה נגרמת על ידי הגבלות הקורונה שפוגעות בכלכלה הסינית והמשך אתגרים איתם החברה מתמודדת בשוק הגיימינג המקומי, הרווח הנקי צפוי להיפגע גם כן ולרדת ב-30% ל-3.5 מיליארד דולר.
שוק הפרסום והגיימינג, השווקים המרכזיים בהם פועלת טנסנט עלולים להיפגע על רקע חברות ומותגים בסין שמצמצמים את הוצאות הפרסום, וההוצאות הצרכניות על גיימינג נחלשות. תוסיפו לכך את הסביבה הרגולטורית הקשוחה שטנסנט מתמודדת איתה ונקבל סערה מושלמת.
טנסנט, שמנהלת את אפליקציית המסרים הגדולה ביותר בסין WeChat, מרוויחה חלק גדול מהכנסותיה באמצעות הכנסות ממשחקים ופרסום, שני תחומים שסביר להניח שספגו מכה ברבעון השני.
"אנחנו לוקחים בחשבון שההכנסות ממשחקים מקוונים וההכנסות מפרסום ברבעון השני נפגעו, בעקבות קשיים מאקרו עולמיים והתפרצות המגיפה בסין. אנחנו צופים כי המצב יגרום להיחלשות בביקוש לגיימינג בסין", אמר אנליסט של ג'פריס במכתב שפורסם בחודש שעבר.
כלכלת סין צמחה רק ב-0.4% ברבעון השני, תוך החמצה של ציפיות האנליסטים. מוקדם יותר השבוע המכירות הקמעונאיות ותפוקת סין גם הגיעו מתחת לצפי, נתון שגרם להורדה של 0.1% של הריבית מידית לאחר יציאת הנתונים.
ג'פריס צופה כי ההכנסות מתחום הפרסום הדיגיטלי של טנסנט ירד ב-29% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ל-2.4 מיליארד דולר. ירידה חדה יותר משדווח ברבעון הראשון.
"אנו מצפים שההיחלשות נובעת מהתפרצות המגיפה ואי הוודאות בסביבת המאקרו״, אמר האנליסט של ג'פריס.
ההכנסות מגיימינג, המהווים כשליש מסך המכירות של טנסנט, יהיו במוקד עבור המשקיעים. מגזר הגיימינג בסין ממשיך להתמודד עם אתגרים. בשנה שעברה, הרגולטורים הסיניים אמרו שילדים מתחת לגיל 18 יורשו לשחק במשחקים מקוונים רק עד שלוש שעות בשבוע ורק בזמנים ספציפיים. טנסנט אמרה בעבר שקטינים מהווים רק חלק זעיר מההכנסות שלה, אך בכל זאת, הדבר פוגע בהכנסות.
הרגולטורים גם הקפיאו את האישורים של משחקים חדשים בסין מיולי האחרון ורק באפריל שוב החלו לתת אור ירוק לכניסת משחקים חדשים לגיימינג. בסין, משחקים צריכים להיות מאושרים על ידי הרגולטורים בכדי שיוכלו חברות הגיימינג להרוויח מהם תוך כדי צנזורה מאוד גבוהה על רוב המשחקים.
אנליסטים של צ'יינה רנסנס הודיעו כי טנסנט השיקה רק שלושה משחקים לניידים ברבעון השני, כך שתהיה תרומה מאוד חלשה להכנסות מממשחקים חדשים. הם צופים שהכנסות ממשחקים מקוונים יהיו בקיפאון בהשוואה לרבעון המקביל, כאשר ההכנסות מהמשחקים המקומיים ירדו ב-3% וההכנסות מהמשחקים הבינלאומיים יעלו ב-8% משנה לשנה.
על אף האתגרים הקשים איתם מתמודדת טנסנט, האנליסטים של ג'פריס שוריים לגבי הפוטנציאל העתידי של הפעילות של טנסנט בחו"ל. - "לטנסנט יש פייפ-ליין מוצק של כ-30 משחקים שאמורים לצאת בשנים הקרובות", אמרו. "בנוסף למשחקי המובייל, ל-טנסנט יש גם משחקי קונסולות שעתידים לצאת. היא נוקטת באסטרטגיות רב-כיווניות בהתרחבות לחו"ל כמו הקמת צוותי תפעול מקומיים, פיתוח עצמי ופרסום".
היום דיווחה רויטרס כי טנסנט מתכננת למכור את רוב אחזקותיה השוות 24 מיליארד דולר בענקית משלוחי המזון הסינית ״מיטואן״. המשקיעים יצפו לשמוע מהנהלת טנסנט גם לגבי הדבר הזה.
עסקי הפינטק והענן של טנסנט הם גם תחומים חשובים עבור החברה. היא מפעילה את אחת מפלטפורמות התשלום הנייד הגדולות בסין בשם WeChat Pay. צ'יינה רנסנס מסרה כי היא צופה צמיחה של 2% בלבד בהכנסות מפינטק בהשוואה לרבעון המקביל, שוב, בגלל התפרצות הנגיף. הצמיחה של עסקי הענן עלולה להיפגע גם כן בגלל "עיכובים בפרויקטים והיחלשות בפעילויות מקוונות".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה