כשזה מגיע לשבבים - סין זקוקה יותר לטיוואן, לא ההפך
סין עצרה חלק מהמסחר עם טיוואן החודש לאחר נסיעתה השנויה במחלוקת של יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, ננסי פלוסי, לטייוואן. יש לציין שאיסורי המסחר לא כללו באלקטרוניקה. טייוואן כידוע היא ״הבית״ של יותר מ-90% מיכולת הייצור של השבבים המתקדמים ביותר בעולם.
המסלול של פלוסי כלל ביקור עם טייוואן סמי TAIWAN SEMICOND MNFCG CO -1.32% TAIWAN... 186.01 -1.32% סגירה:0 פתיחה:188.18 גבוה:188.8 נמוך:184.81 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , יצרנית השבבים הגדולה ובמצב זה, גם החשובה בעולם. מוצריה הם חלק בלתי נפרד מכל המוצרים, החל ממוצרי צריכה ועד למטוסים צבאיים. בניגוד למה שההגיון אומר, רק 10% מההכנסות של טיוואן סמי מגיעות מסין, לפי החברה. יותר ממחצית מהכנסותיה מגיעות מארצות הברית.
הסטטוס קוו הוא שחברות השבבים האלה לא תלויות בסין, כמו שסין תלויה בהן", אמר פטריק צ'ן, ראש מחלקת המחקר של CLSA בטייוואן. "אני חושב שהאתגרים האמיתיים של יצרניות השבבים נובעים מהביקוש הגדול, ולא ממה שקורה מבחינה גיאופוליטית".
בהמשך לאמירות אלו, בשבועות האחרונים יצרניות השבבים האמריקאיות מיקרון ו-אנבידיה הזהירו מפני ירידה בביקוש למוצרים אשר השבבים של השתיים נמצאים בתוכם, לדוגמא, גיימינג ומחשוב נייד.
הטיול של פלוסי בטייוואן הגיע למרות אזהרות מסין, הרואה באי טיוואן, באופן דמוקרטי, חלק משטחה, ללא זכות לנהל יחסי חוץ באופן עצמאי. ארה"ב מכירה בסין כממשלה החוקית היחידה של סין, תוך שמירה על יחסים לא רשמיים עם טייוואן.
בנוסף לכמה איסורי סחר, סין הגבירה את התרגילים הצבאיים ברחבי האי טייוואן, מה שמעלה חששות לגבי הסיכון לגישה גלובלית לשבבים. אנליסטים הדגישו כי שבבים מתוצרת טייוואן, במיוחד של TSMC, חשובים מדי לעולם וגם לסין.
"אם מסתכלים על נהגים אוטונומיים, תשתיות הענן, כלי הרכב החשמליים, הדור הבא של המתקנים התעשייתיים, כולם, דורשים שבבים שמיוצרים ב-TSMC על רקע היותה הספקית הגדולה בעולם לשבבים", אמר מהדי חוסייני, אנליסט טכנולוגי בסוסקהאנה. "אם, חלילה, טיוואן סמי קונדקטור לא תוכל לספק שבבים עקב פלישה של סין, אני חושב שהכלכלה העולמית תאט יותר ותפגע יותר ממה שהקורונה עשתה לכלכלה, אמר.
בסין, ייצור השבבים עדיין מאחור, זאת למרות שסין הגבירה את מאמצי בניית מפעלי השבבים שלה בשנים האחרונות, עם מדיניות תומכת ובכל זאת, לקח ל-SMIC, חברת השבבים הסינית 15 שנים להגיע למקום שבו הייתה טיוואן סמי לפני 10 שנים, אמר חוסייני.
כמובן שגם ארה"ב לא רוצה להישאר מאחור וגם היא מנסה לחזק את הגישה שלה לטכנולוגיה הקריטית של מוליכים למחצה. ובכך, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חתם החודש על חוק השבבים והמדע, המציע סובסידיות ליצרני שבבים לייצור בארה"ב.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה