גולדמן זאקס: 3 סיבות לקנות וולמארט למרות הקשיים

הקמעונאית הגדולה בעולם הציגה תוצאות טובות מהתחזיות המנומכות ברבעון האחרון, ואנליסטית הבנק מצביעה על הסיבות בגינן החברה תציג ביצועים טובים בהמשך לדעתה; האם וול מארט תצליח לצלוח את אתגרי המלאי העודף ותנאי השוק הקשים?
 | 
telegram
(1)

וולמארט WALMART -0.24% WALMART 84.27 -0.24% WALMART סגירה:0 פתיחה:84.43 גבוה:84.78 נמוך:83.94 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: אמנם היכתה את התחזיות בדוחות האחרונים שפרסמה על ביצועי הרבעון השני, אך לא לפני שהורידה תחזיות זמן קצר לפני פרסום הדוחות, והנמיכה ציפיות בדוחות הגרועים של הרבעון הקודם. אז זה לא ממש נקרא "להכות את התחזיות", אבל בשוק אהבו את זה והעלו את המניה ב-4% לאחר הדוחות, שבכל סיטואציה אחרת היו נחשבים חלשים. אולי רצו לראות בכך ניצנים ראשונים לסיום המשבר, לחזרה לנורמליות, לה כולם כל כך מחכים.

כי וולמארט, חשוב לזכור, היא לא סתם חברה. היא ברומטור. היא הקמעונאית הגדולה בעולם ומצבה משקף בצורה טובה יחסית את מצבו של הצרכן האמריקאי. עד כמה הוא מסתדר עם עליות המחירים ומה מצב הכיס שלו. אז מה באמת המצב של וול-מארט כעת לאחר הדוחות? בגודלמן זאקס אופטימיים ביחס לשאלה הזו. 

אנליסטית הבנק קייט מק'שיין, חזרה על המלצת הקניה למניה במחיר יעד של 155 דולר למניה, מחיר המשקף אפסייד של כ-11% על מחיר המנייה הנוכחי. היא מצביעה על שלושה גורמים שמעודדים אותה ביחס לחברה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הראשון הוא "טרנדים חזקים בשורה העליונה יחד עם הגדלת נתח שוק". נציין עם זאת, שהעליה בשורה העליונה משקפת את האינפלציה ולא עלייה אמיתית בצריכה. אדרבה, העובדה שהעליה בשורה העליונה לא מגיעה לשורה התחתונה, שם דווקא נרשמת התכווצות, מראה שהחברה לא מצליחה לגלגל את כל העלויות לצרכנים. עם זאת, המגמה של עליית נתח שוק כן מעודדת ביחס לעתיד החברה אל מול התחרות הגבוהה מול קמעונאי האינטרנט כמו אמזון להן הפסידה נתח שוק בעקביות בשנים האחרונות. וול מארט מצליחה להציג "תמונת ניצחון" בזירה הזו עם החזרה של הלקוחות לחנויות לאחר מגיפה הקורונה וזו נקודה מעודדת. 

מחיר הדלק יורד - הצרכנים קונים יותר. האנליסטית מצביעה על כך שהמכירות בחנויות הזהות בארצות הברית ומכירות Sam's עלו ב-6.5% ו-9.5% - מעל התחזיות. מנהלי וולמארט ייחסו את העליה לירידה במחירי הדלק לקראת סוף הרבעון שהשאירה יותר כסף פנוי בכיסי הצרכנים. טרנד ירידת מחירי הדלק המשיך גם אל תוך הרבעון השלישי, מה שמספק אופטימיות זהירה לעלייה נוספת בצריכה. הטרייד אוף בין מחירי הדלק לבין הצריכה הוא גורם משמעותי שמושך תשומת לב מאז נגעו מחירי הדלק ב-5 דולר לגלון מוקדם יותר השנה. 

הגורם השני עליו מצביעה מק'שיין הוא "ציפייה להתמתנות לחצי הירידות בשוק מכאן והלאה בגלל מצב מלאי משופר, שכן המלאי הוא שייצר לחץ על המניה". כפי שהיא מציינת אכן המלאי הגבוה היה מה שהדאיג את המשקיעים וגרם לאזהרות של וול מארט בחודשים האחרוונים, ושליטה על המלאי יכול להוריד חלק גדול מהלחץ על המניה ולשפר דרמטית את הרווחיות.

לקריאה נוספת על השפעת המלאי על ביצועי הקמעונאיות ברבעון הקודם:
>>> עוד מבט לדוחות טארגט - מה מלמדת העליה במלאי על מצב השוק?

הגורם השלישי אותו היא מציינת הוא ש"אלגוריתם הטווח הארוך (צמיחה של 4% בשורה העליונה וצמיחה אפילו טובה יותר ברווח התפעולי) נשאר ללא שינוי". כלומר העובדה שול מארט מאשרת את התחזיות הקודמות ואפילו משפרת את הצפי בשורה התחתונה. במילים אחרות, וול מארט מצפה, ומק'שיין מאמינה לה, שהיא כן תצליח בסופו של דבר לתרגם את העליה בהכנסות לביצועים טובים יותר בשורה התחתונה. 

ווול מארט שיפרה קצת את הצפי המדכדך להמשך השנה. אם קודם לכן היא ציפתה לירידה ברווח של 11% עד 13% בשנת 2022, עכשיו היא מצפה לירידה צנועה יותר של 9% עד 11%. האנליסטית מעלה בעקבות כך את הצפי לרווחי השנה ל-5.89 דולר למניה לעומת 5.69 דולר בתחזית הקודמת. לדבריה ניקוי המלאי יאזן את הלחץ על הרווח שהורגש ברבעון השני. לגבי השנה הבאה צופה מק'שיין שהרווח יגיע ל-6.44 דולר למניה, 3% יותר מהערכתה הקודמת. 

יחד עם זאת, יש לציין שוולמארט עדיין מתמודדת עם אתגרים לא מועטים. מנכ"ל החברה ג'ון דיויד רייני אמר :"הייתי אומר שאנו רואים שהצרכנים עדיין בריאים באופן יחסי. ראינו שינויים בהתנהגות הצרכנים שהייתי מחלק לשלוש קטגוריות. הראשונה יש הנמכה בצריכה גם באיכות וגם בכמות. במקום לקנות בשר דלי (דליקטס) אנחנו נראה שהם קונים קופסאות שימורים של טונה ועוף ואפילו שעועית... הם קונים אריזות קטנות יותר. אנו גם רואים עליה בקניה של המותג הפרטי". כלומר המנכ"ל שם לב לצרכנות מודעת יותר וחסכנית ביחס לעבר מה שעשוי להיות גם שינוי התנהגות צרכנית שיכול להשפיע גם לטווח ארוך, אם הצרכנים יתרגלו לסוג צריכה כזה גם בתקופות טובות יותר.

על כל פנים, אלו שינויים מינוריים יחסית, והשאלה הגדולה שתקבע את עתידה של וולמארט הוא מצב הכלכלה הגלובלי, התמתנות האינפלציה, ושיפור מצבו של הצרכן, יחד עם יכולתה להתחרות בשוק הקשוח של הקמעונאות הפיזית, ומול הקמעונאות האינטרנטית הצומחת.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    וולמארט הפכה לרשת מאוד יקרה אפילו יותר מהרשתות בישראל
    קש 18/08/2022 20:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברגע שבודקים את מחירי המוצרים בוולמארט הם יקרים משמעותית ממחירם באירופה וגם בישראל והסיבה שאין תחרות בין הרשתות מין קרטל
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות