
אקספנג, סנונית ראשונה לרכבים החשמליים בסין, תספק דוח טוב?
חברת הרכבים החשמליים הסינית XPENG תפרסם את תוצאות הרבעון ביום שלישי לפני המסחר. היא תהיה הראשונה לפרסם מבין אחיותיה לסקטור ולמדינה - לי אוטו LI AUTO INC וניאו (סימול NIO). מתחילת השנה, ירדה אקספנג ב-58%, בעוד שניאו ירדה ב-43% ולי אוטו ירדה רק ב-7%.
אקספנג לא מסוקרת על ידי מספר רחב של אנליסטים, כך שנצטרך לקחת בחשבון בזהירו את תחזית האנליסטים ביחס לדו"ח שיפורסם מחר. הם צופים כי ההפסד למניה יעמוד על 33 סנט, על הכנסות של 1.1 מיליארד דולר, שישקפו צמיחה מרשימה של 89%, כמצופה מחברת צמיחה.
בדוח המסירות של חודש יולי XPENG הרשימה כשמסרה 11,524 רכבים, צמיחה של 43% משנה לשנה, וירידה מחודש לחודש של 24%, כאשר בחודש יוני עמדו המסירות על 15.2 אלף רכבים. בשבעת החודשים של שנת 2022 במצטבר, מסרה החברה 80.5 אלף רכבים, צמיחה של 108% מאותם שבעת החודשים בשנת 2021. החברה מאז הקמתה מסרה החברה 220 אלף רכבים. 6.3 אלף רכבים מתוך אלו שנמסרו החודש היו מדגם P7s, רכב הספורט של החברה, 3.6 אלף רכבים היו ה-P5 שהוא הרכב המשפחתי של החברה, ו-1.5 אלף רכבים היו ה-Suv G3i.
חברת הרכבים החשמליים הסינית נסחרת לפי שווי שוק של 18.7 מיליארד דולר, עם מכפיל מכירות מפתה של 0.7. לחברה קופת מזומנים בריאה ללא חובות ושולי רווח גולמיים של 7%. החברה כמובן הפסדית, כשרק ברבעון האחרון רשמה הפסד של 1.7 מיליארד דולר.
- 1.7 אחוז רווח גולמי זה נמוך ביחס לטסלה[ 15 ] (ל"ת)שחף 22/08/2022 22:29הגב לתגובה זו