ה"שחקניות הטהורות"" שמצליחות להתמודד עם אמזון וול מארט

מי הרוויח מיליונים מ"ההרצה" ב-BBBY,  מה צפוי להיות בג'קסון הול ומה היתרון של "שחקניות טהורות"?
 | 

הכותרת ב-Yahoo ביום ג' הייתה, " "Dow Falls on Worries Over Fed Economy. למחרת פתחה הכותרת "Stocks rise as investors await rate clarity from Fed". הבנת זאת מוישה? פרשנות ממש נהדרת שבהחלט עוזרת לקבל החלטות.

וכעת, כל המי ומי בתחום הכלכלי-פיננסי וכמובן פוליטיקאים, עיתונאים ואנשי תקשורת מכל העולם מגיעים השבוע לעירה היפיפייה ג'קסון הול, ששוכנת אל מול רכס הגראנד טטון במדינת וויאומינג, לכנס השנתי שעורך הבנק המרכזי האמריקאי מידי שנה, מאז 1981. ההתמקדות היא בנושאים כלכליים שמעסיקים את העולם, מין דאבוס אמריקאי אבל עם יותר אקשן. עוד בטרם נפתח הכנס וכבר בתחילת השבוע התמקדו הכותרות בנושא, "וול סטריט חוששת מג'קסון הול.." והשוק, כמובן, הגיב בהתאם. המזומן הוא שוב המלך, מדוע? כי אליבא דהתקשורת המניות ימשיכו לרדת בגלל המיתון והאינפלציה, באגחי"ם אסור לגעת בגלל העלאות הריבית שצפויות, הנדל"ן בשמיים ומתחיל להתדרדר, הזהב מסוכן מידי, הנפט והגז יתדרדרו בגלל המיתון וההסכם עם אירן ולכן המזומן הוא שוב המלך. אבל איזה מזומן והיכן לשמור עליו? אפילו המזומן הכי חזק בעולם, השקל שלנו, כבר לא בטוח לאחר שייחתם ההסכם עם אירן. שום משקיע גוי בר דעת לא יעז להשקיע בשקל.

ואנחנו שואלים שוב, איך, בכל זאת, אפשר להסביר את מצב השוק? ה-S&P רק 14% מתחת לשיא כל הזמנים, ואפילו הנאסד"ק, שנמצא 23% מתחת שיא כל הזמנים שלו, ירד מחלל החיצון, נא לא לשכוח זאת. המצב במיין סטריט אינו נורא כפי שמתואר בתקשורת מוול סטריט. המומחים טוענים, ברובם, שהאינפלציה תתחיל לרדת בקרוב, איש מהם אינו בטוח במיתון קשה וביידן  הוציא הפקק מהבקבוק והכסף מתחיל לזרום ואם הוא מפסיד את הקונגרס בנובמבר אז אפילו המיסים לא יעלו והחברות במצב מצוין, במיוחד הבנקים, והשוק מאותת בברור שהשינוי הקטן ביותר בציפיות יביא לגל עליות גדול, ורק כך אפשר להסביר את התנהגות המניות, לבטח בארה"ב.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

המסחר המקוון האלקטרוני בעולם משתנה: עלייתם של "שחקנים טהורים" (Pure players): הסיבה לכתבה היום קשורה במסע האימים שעברה מניית Bad, Bath & Beyond  (סימול:BBBY), רשת קמעונאות, בעיקר למוצרי בית כמו מצעים ופריטים נלווים, רהיטים, פריטי אמבטיה וטקסטיל, חומרים מתכלים, מוצרים שונים לנוער וכדומה. מניית החברה שבעקבות הרעה בדוחות ועלייה חדה בהתחייבויות התחילה להתדרדר כבר בסוף 2013, אלא שבדרכה מטה צורפה לקבוצת מניות ה"מם" ובין תחילת יולי לאמצע אוגוסט עלתה מ-4.5 ל-30 דולרים וזאת לאחר ש"קבוצות הרצה" שפועלות באמצעות אתרי מסחר שונים, החליטו כנראה שהגיע זמנה "לרוץ". אלא שהבעיה, במקרה זה, הייתה שהחברים הללו לא עשו שיעורי בית, לא לקחו בחשבון את העובדה שיש כאן שחקן נוסף שכנראה חיכה להם בפינה, כפי שאומרים.

הסתבר שהמיליארד הצעיר Ryan Cohen , שעשה את הונו כאשר הקים, ב-2011, ניהל בהצלחה ומכר, ב-2017, את חברת המוצרים לבעלי החיים המקוונת Chewy, Inc (סימול:CHWY) לענקית המוצרים לבעלי חיים PetSmart  ב-3.35 מיליארד. אבל כהן הוא גם טריידר רציני ובין השאר הוא גם יו"ר חברת GameStop (סימול:GME), "מם" מובילה ואחת האהובות ביותר על "מריצי המניות" בוול סטריט. הבחור (בן 37) השקיע חלק גדול מכספי מכירת Chewy במניות AAPL בהן הוא עדיין מחזיק ובשאר הכספים הוא "משחק" בבורסה.

בתחילת השנה גילה כנראה את BBBY ואסף כ-10% ממניות החברה במחיר בסביבות של בערך 14 דולר. הוא הודיע על כך לרשות והסביר לתקשורת שעשה זאת לאחר שבדק את החברה והגיע למסקנה שאם יוכל להוביל את החברה יהיה מסוגל להבריא אותה באותה השיטה שבה הצליח בגדול עם Chewy, Inc: העלאת מוצרי החברה לאינטרנט ושיפור חוויית הצרכן. אלא שמועצת המנהלים דחתה הצעותיו שוב ושוב. כנראה שנואש מניסיונותיו וכשראה את המניה עולה בפראות ועל מחזורים גבוהים ניצל זאת ומכר את החבילה כולה. לפי הוול סטריט ג'ורנל כהן הרוויח 68 מיליון דולר מהמכירה. את זה "המריצים" לא לקחו בחשבון. ההפך, חלקם האמינו שכהן ינסה להשתלט בכוח. מניית BBBY התמוטטה כמובן (השבוע נודע שהבנק JPM מנסה לסדר לחברה הלוואה גדולה והמניה קפצה שוב).

מה הקשר ל"שחקנים טהורים"? BBBY, כמו Chewy פועלות בקטגוריה שמכונה "שחקנים טהורים", אותו Ryan Cohen היפנה זרקור להתפתחות נישה כזו כאשר הצליח, בניגוד לדעת המומחים, עם Chewy. הוא הקים את החברה בהנחה ששוק המזון והטיפול בבעלי חיים (שב-2021 גלגל 110.5 מיליארד דולרים גלובלית) מורכב מצרכנים שאם יקבלו באמצעות הרשת את אותו שירות שהם מקבלים מחנויות המזון לבע"ח, במחיר תחרותי ובשירות יוצא דופן הם יעדיפו את הרשת, ובמיוחד אם, באמצעות הרשת, ירגישו שהשירות "אישי יותר". הוא פנה ל 100 חברות מימון ונדחה ע"י כולן ובעיקר בגלל שאמאזון ווולמארט נכנסו לתחום בעלי החיים ובגלל התחרות העזה. בסופו של דבר השיג המימון והחברה שהתחילה עם מכירות של 26 מיליון ב-2012 וב-2015 מכרה ב-423 מיליון סיימה את 2017 עם 2 מיליארד מכירות ושליטה ב-51% מכול מכירות המזון ושירותי בע"ח בארה"ב. את 2021 סיימה החברה עם הכנסות של 8.9 מיליארד. מי שמעוניין לדעת כיצד כהן פיתח את נישת ה- Pure players שיקרא הכתבה תחת הכותרת, "קמעונאית חיות המחמד Chewy.com היא חלק מגזע הולך וגדל", הכתבה אגב נכתבה ב 2015.

השם Pure players לקוח למעשה מתעשיית השבבים שם, ובמיוחד ברמת הייצור הראשונית, הופיעו Pure players, בתי יציקה מתמחים כמו למשל TSEM. המורכבות וההתקדמות המהירה של מהפכת הטכנולוגיה והשינויים שיצרה במנהגי הצריכה יצרו צורך הולך וגדל ובכול התעשיות של התמקדות בנישה. חברות "משחק טהור" עוקבות אחר התפתחויות בתעשייה, במוצרים או בחלקים של צרכנים וגם אחרי גורמים כמו התפתחות חדשנית/משבשת בתעשייה, שיכולה להשפיע באופן משמעותי על ביצועי החברה, נתח השוק והצמיחה. הם מתרכזים בהיצע המוצר או השירות שלהם על ידי השקעת משאבים ומאמץ רב יותר כדי לזכות בנאמנות לקוחות ולהרחיב את נתח השוק. עם זאת, עסק שהתחיל בהתמקדות במוצר או בענף אחד עשוי להתרחב מאוחר יותר. במקביל, קונגלומרט יכול למכור את החברות הבנות השונות שלו כדי להתמקד בקו העסקים העיקרי שלו.

נכון, חברות כמו וולמארט או אמאזון מכסות את כל המרחב הקמעונאי אבל מסתבר שיש ביקוש שהולך וגדל לחנויות מתמחות (בעיקר בשל השירות וההתמחות). הצריכה הזו גדלה משמעותית בתקופת הקורונה וממשיכה לצמוח גם היום. Chewy למשל היא חברת משחק טהור בתחום בע"ח,Bed Bath & Beyond בקמעונאות ביתית ונטפליקס בסטרימינג.

מכירות קמעוניות מקוונות, שב-2015 היוו 7.4% מסך המכירות המקוונות גלובלית הגיעו, ב-2021, ל-19.6% מסך המכירות הקמעוניות גלובלית (968 מיליארד מתוך 4.94 טריליון) והשנה יגיעו ל-21% (1.16 טריליון מתוך 5.54 טריליון). ב-2025 יגיעו המכירות הקמעוניות המקוונות ל-24.5% (1.8 טריליון מתוך 7.4 טריליון). תוכלו למצוא את סה"כ של מכירות קמעוניות ושל המכירות המקוונות בשני האתרים הבאים (כאן וכאן):

בגלל שחברות כמו וולמארט ואמאזון מפעילות מחלקות בכול תחום קשה מאוד לקבוע מה אחוז המכירות של תחום החברות הטהורות אבל אין ספק שהטכנולוגיה, ב"עזרת" הקורונה, יצרה מצב שבו יש, בתחומים מסויימים, יתרונות לחברות ה-Pure play. זה מאוד בולט בתעשיית הטיפול בבעלי חיים שם, כפי שהוכיח אותו Ryan Cohen, יש לעסק ממוקד יתרונות משמעותיים (וגם למשקיעים בו).

צריך להבין שבמהלך השנים האחרונות הפך המסחר האלקטרוני לחלק הכרחי ממסגרת הקמעונאות העולמית. כמו תעשיות רבות אחרות, נוף הקמעונאות עבר שינוי מהותי בעקבות הופעת האינטרנט, ובזכות הדיגיטציה המתמשכת של החיים המודרניים והאימוץ של האינטרנט שגדל במהירות ברחבי העולם, מספר הקונים הדיגיטליים ממשיך לעלות מדי שנה, כך שבגדול מדובר בתעשייה שתמשיך לצמוח. ההתקדמות הטכנולוגית, שהיא המאיץ העיקרי לגידול המסחר המקוון היא גם הגורם להתפתחות תחום ה-  Pure play וזאת בשל היכולת לספק חווית לקוח טובה יותר.

הטכנולוגיה אפשרה פתוח של מערכת שמכונה Omnichannel ecosystem (מערכת אקולוגית רב-ערוצית). מערכת שבה המכירות נעשות בערוצים רבים, ושמספקת ללקוחות חווית קניה חלקה בכול צורה בה הקניה מבוצעת. ריבוי ערוצים דורש מארגונים להקצות מלאי בכל המיקומים ולהפוך את רמת המלאי לגלויה בזמן אמת. לפי חברת הייעוץ Frost & Sullivan הושקעו, ב-2020, למעלה מ-100 טריליון דולרים בתשתיות ולוגיסטיקה של המערכות הללו ש-%-69 מהסכום מושקע בעלויות מערכות השילוח של "הק"מ האחרון" ליעד, במשלוחים לפי דרישה ובטכנולוגיה אוטונומית, כמו שימוש ברחפניים ובבוטי משלוח ובמהירות התגובה של הספקים.

במה משקיעים? נתחיל בכך שאם מופע האימה של "מיתון-אינפלציה- תקשורת סנסציונית ופרשנות מטופשת" יימשך אז אפשר להניח שסלי הקמעונאות, הקמעונאות המקוונת ולבטח מניות חברות ה-  Pure play, שכבר אבדו חלקים מכובדים מערכם מאז תחילת השנה, ימשיכו להתדרדר לרמות ערכים כלכליים שמזמן לא נראו כמותם בוול סטריט וזה יקרה בכול התחומים. מניה כמו CHWY, שבאמצע פברואר 2021 הגיעה לשער של 120 דולר ואז 13 מתוך 20 אנליסטים המליצו ב"קניה" (היתר ב-Hold) וזאת למרות הקריטריונים הכלכליים שבהחלט הצדיקו SELL, איבדה מאז כ-60% מערכה אבל המכירות עלו ב-155% וההפסד התפעולי ירד ב-73% והקונצנזוס מאמין שהמגמות החיוביות תימשכנה אבל רוב מוחלט של האנליסטים ממליץ ב-Hold, זו דרכם של אנליסטים של "צד המכירה" מאז ומעולם.

הצריכה, בטח בארה"ב, היא לב הצמיחה הכלכלית והצריכה, כפי שהראנו קודם, אינה יורדת, לבטח לא בארה"ב. לפי Digital Commerce 360 תרמה הצריכה המקוונת למעלה מ-100% של העלייה בצריכה בשנים 2020-2021. תחום הקמעונאות המקוונת "עמוס" בסלים שכולם התדרדרו כמו בשאר התחומים. תוכלו לבחור בסלים כמו ONLN . IBUY, EBIZ ועוד באתרים שונים. 

קשה למצוא  סלי Pure players אבל יש סלים שכמעט שם כמו ProShares Pet Care ETF  (סימול: PAWZ) שמכיל 32 חברות בתחום הטיפול בבע"ח ו CHWY בחמישייה המובילה. זה סל מעניין שירד, מאז השיא של סוף 2021, אז הוא נסחר תמורת 84 דולר ל-52.5 השבוע. נישת בע"ח היא ממהירות הצמיחה בארה"ב אז כדאי לבדוק.


* אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. העושה במידע הנ"ל שימוש - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. הכותבים עשוי להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(41):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    האם כשנחתם הסכם הגרעין ב-2015, אף גוי לא השקיע בשקל? (ל"ת)
    אף גוי לא ישקיע בשקל 27/08/2022 22:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 25.
    סוף סוף מישהו שמבין באמת רק שלמה (ל"ת)
    אל תקשיבו לאף אחד 26/08/2022 17:43
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 24.
    לשלמה מה דעתך על Silviarvinnsian hf.
    עמוס 26/08/2022 17:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ללא ספק מעניינת
    סגור
  • 23.
    חחח (ל"ת)
    חחח 26/08/2022 16:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    שבוע שעבר הבדלי שורט צים ל 490 א .תרד ל 36-37 (ל"ת)
    אליהו 26/08/2022 16:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • טען עוד
  • 21.
    בכללי לונג דאקס אס אנד פי .תא35 (ל"ת)
    שרון לבל 26/08/2022 16:19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • dax? waste of time. (ל"ת)
    raz 27/08/2022 15:00
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 20.
    אני בשורט על צים מ 60-63 תרד ל 30 !! (ל"ת)
    שרון לבל 26/08/2022 16:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 19.
    שורט על צים שורט על דלק רכב זה כן (ל"ת)
    מיכאל 26/08/2022 16:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    לא לגעת ולא להיות בשורט. הם לוזרים (ל"ת)
    מיכאל 26/08/2022 16:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    השוק למעלה .תתרחקו מגורביץ ומבשטויות
    משה 26/08/2022 16:05
    הגב לתגובה זו
    0 3
    קנו אפל טסלה גוגל ב.אוף אמריקה סיטי טבע דאקס ומניות גרמניות לונג תל אביב בקרוב שיאים שורטיסטים טמבבלים
    סגור
  • 16.
    שוק לונג .דאקס לונג צים שורט לא ללכת עם העדר (ל"ת)
    מנחם 26/08/2022 16:04
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 15.
    רק כך
    בן משה 26/08/2022 15:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מסכים. יש תמיד אבל תמיד עוד אפשרויות. יש מספיק גויים עם כסף. ולא כל כהן יכול לעשות את מה שריאן עשה שזה לגלגל את השיט למעלה. מאד אהבתי את הציטוטים. במיוחד אחד. אקח אותו אזכור ואשמור ל"נצח".
    סגור
  • 14.
    מעניין מאוד, תודה (ל"ת)
    א 26/08/2022 15:28
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 13.
    תודה רבה ושבת שלום (ל"ת)
    אנונימי 26/08/2022 14:55
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 12.
    בקשה קטנה משלמה .
    קורא דיסלקטי 26/08/2022 14:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם אפשר לקצר ולהגיד את הדברים החשובים שאתה אומר ממוקד יותר ?
    סגור
  • 11.
    אני מזמין מאמזון
    בן 26/08/2022 14:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מזמין מאמזון מוצרים כבר תקופה. שירות מעולה וטיב לא רע בכלל להבדיל לעלי אקספרס. ראיתי חברה שעובדת מדויק ונכון. רמת שביעות רצון לקוח מעבר למצופה ולכן קניתי את המניה להישאר בה.
    סגור
  • 10.
    השקל והכלכלה שלנו
    לרון 26/08/2022 12:24
    הגב לתגובה זו
    0 3
    "חזקה",למראית עין,לא חזקה כמו מסוכנת ולכן רווחית עבור המשקיע הספקולטיבי,כמו בנק קטן בו הסיכון גבוה יותר והמשקיע מקבל ריבית "טובה" יותר
    סגור
  • ת"א35, על פני ציר הזמן, יותר דפנסיבי ממקבילו האמריקאי.
    ארז 27/08/2022 15:02
    הגב לתגובה זו
    5 0
    עובדה. אין כאן שום מראית עין. רק מספרים נטו.
    סגור
  • מה הפלא? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/08/2022 13:44
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • מסכים איתך חלקית
    אני הילד 26/08/2022 17:13
    הגב לתגובה זו
    3 2
    קשה למדוד חוזק. בעיקר כשיש כל כך הרבה נתונים שנכנסים לשקלול. ועדיין ישראל היא יחסית מדינה עשירה וחזקה. אני עוד זוכר ב 2001 כאשר שער הדולר עבר את ה 5 שקלים ושער היורו את ה 6. כך התחזקות השקל היא תהליך ארוך שלא התחיל היום. וככזה יש לו סיבה אמיתית. וככל שמדברים על תהליכים ארוכים. גם אם לא מבינים את הסיבה יש כזו. הכל נהיה ברור יותר.
    סגור
  • 9.
    כתבות מעניינות כמו תמיד
    יהודה 26/08/2022 12:17
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בוקר טוב שלמה, כמו תמיד, אני נהנה לקרוא את הטור שלך. תמיד מעניין. רציתי לשאול אותך מה דעתך על חברות AJRD , BA. האם הם אטרקטיביות לקניה? במיוחד עם כל ההייפ של החקר חלל
    סגור
  • 8.
    תודה רבה ושבת שלום (ל"ת)
    אנונימי 26/08/2022 12:06
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • תמסור לו דש (ל"ת)
    השלום עליך אח שלי 26/08/2022 16:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    דיגיטל טורביין לטלפונים ניידים
    גיל לוי 26/08/2022 11:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה היקר, תודה על הכתבה.זוכר שכתבת בתגובה מסויימת לפני ירידות 2022 על Apps - מה דעתך על החברה ? פוטנציאל הצמיחה ועתיד החברה ?
    סגור
  • שאל את המתופף של "איפה הילד". תקבל מידע מבפנים. (ל"ת)
    רז 27/08/2022 15:03
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • רז תן גז אתה חובבן (ל"ת)
    רוזי 27/08/2022 20:43
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • רוזי, תעשי לי ריזוטו. את לא מעניינת אותנו. (ל"ת)
    רז 28/08/2022 14:02
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 6.
    שלמה האם מכיר את חברת pool
    גרישה 26/08/2022 11:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברה בתחום מוצרי בריכה ובריכות בארהב.. נראית חברה איכותית ומספרים מעניינים.. אשמח לתובנות אם אתה מכיר אותםתודה
    סגור
  • 5.
    שלמה מה דעתך על סלברייט ? חברה מעניינת ?
    ירדני 26/08/2022 11:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בלי קשר לתפקוד המניה, מה דעתך על החברה עצמה ?תודה
    סגור
  • מכיר אבל לא עוקב (ל"ת)
    שלמה גרינברג 27/08/2022 15:45
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 4.
    שלמה תודה אפשר דעה כללית על וויקס
    גיל 26/08/2022 11:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה
    סגור
  • 3.
    תודה רבה שלמה. מעניין מאוד (ל"ת)
    עמית 26/08/2022 11:49
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 2.
    שלמה לגבי קומפיוג'ן
    רועה צאן 26/08/2022 11:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה האם לדעתך קומפיוג'ן יורדת רק גלל המכירות של קאתי ווד? האם יש סיבה נוספת לירידות? אתה לא חושב נראה שנוצרת כאן הזדמנות? האם אתה רואה סיבה להמתין למשהו לפני שמתחילים לאסוף?
    סגור
  • לדעתי זה הגורם המרכזי אבל לא רק (ל"ת)
    שלמה גרינברג 27/08/2022 09:55
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • קומפיוג'ן יורדת כבר 5 שנים רצוף תברח (ל"ת)
    ראזי 26/08/2022 21:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • לא שזה משנה משהו ראזי אבל
    שלמה גרינברג 27/08/2022 16:02
    הגב לתגובה זו
    5 0
    קומפיוג'ן הייתה בשיא כול הזמנים בדיוק לפני שנתיים
    סגור
  • 1.
    כמו תמיד, מעניין
    יהודה 26/08/2022 11:00
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בוקר טוב שלמה.כרגיל, אני תמיד נהנה לקרוא את הכתבות שלך.האם תוכל להתייחס לחברה AJRD וחברת BA?מי יותר מעניינת כהשקעה, אם בכלל?
    סגור
  • בשביל לענות צריך כתבה שלמה אבל
    שלמה גרינברג 27/08/2022 15:57
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מבחינת ההשקעה אירוג'ט ובואינג הן ליגות שונות לחלוטין.. איני עוקב אחרי אירוג'ט
    סגור
  • עד שתהיה כתבה שלמה..
    יהודה 27/08/2022 20:39
    הגב לתגובה זו
    0 5
    אז מה דעתך על בואינג? כדאי לקנות?
    סגור
  • תבדוק, תתיעץ עם היועץ שלך ותחליט (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/08/2022 13:45
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות