פורד מעלה מחירים שוב; הפעם לרכב המוסטנג החשמלי
פורד FORD MOTOR -0.54% FORD MOTOR 11.01 -0.54% סגירה:0 פתיחה:11.04 גבוה:11.15 נמוך:10.98 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מקפיצה את מחיר המוסטנג מאך-E החשמלית ב-8,475 דולר עקב עליות 'משמעותיות' בעלויות הסוללה, כידוע, סוללות הליתיום הן החלק החשוב ברכב החשמלי, ובעקבות זאת, הביקוש אליו גבוה מאוד, בעוד שההיצע יחסית נמוך. אפילו טסלה, ענקית הרכבים החשמלים, הודיעה כי היא סובלת ממחסור בסוללות, אילון מאסק המנכ״ל החליט כי טסלה תתחיל לייצר סוללות באופן עצמאי על רקע המחסור.
המחירים החדשים ייכנסו לתוקף עבור הזמנות חדשות החל משבוע הבא, כאשר פורד פותחת מחדש את המכירה לדגם זה לאחר שהפסיקה לקבל הזמנות בעקבות פער בין ההיצע שהיא מצליחה לייצר, אל מול הביקוש.
החברה מסרה כי הקפצת המחירים נעים בין 3,000 ל-8,475 דולר, תלוי בדגם ובסוללה - נובעים מ"עליות משמעותיות בעלויות החומר, עומס מתמשך על שרשראות האספקה המרכזיות ותנאי השוק המתפתחים במהירות". עלויות חומרי הגלם של סוללות לרכבים חשמליים הכפילו את עצמם במהלך מגיפת הקורונה.
המחיר ההתחלתי של מוסטנג מאך שנת 2023 ינוע כעת בין 47,000 דולר ל-70,000 דולר, לעומת 44,000 דולר ל-62,000 דולר לדגם 2022. פורד מוקדם יותר החודש גם העלתה את המחירים ההתחלתיים של טנדר ה-F-150 Lightning החשמלי שלה ב-8.5 אלף דולר, תלוי בדגם. יצרנית הרכב ציינה סיבות דומות ב-2 המקרים, הקשורות במיוחד לעליות בעלות חומרי גלם כמו ליתיום, קובלט וניקל.
לפני כשבועיים פורד הודיעה כי היא מפטרת 3,000 עובדים. היא נמצאת בהליכי שינוי תחת המנכ"ל ג'ים פארליי לקראת התרחבות הפעילות בסגמנט הרכב החשמלי והיא מנסה להתחרות ביעילות התפעולית של טסלה TESLA INC +3.07% TESLA INC 320.72 +3.07% סגירה:0 פתיחה:310.52 גבוה:324.68 נמוך:309.22 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ; "בניית עתיד טוב יותר דורשת שינוי ועיצוב מחדש של כמעט כל ההיבטים של האופן שבו פעלנו במשך יותר ממאה שנה״, אמר המנכ״ל.
פורד בדוח הכספי האחרון הציגה תוצאות טובות כשהחברה שילשה את הרווח לעומת השנה שעברה וההכנסות צמחו ל-40.2 מיליארד דולר ברבעון - השיעור הגבוה ביותר בכ-5 שנים. אף על פי שצמחה בהכנסות ובמיוחד ברווחים, המכפיל רווח של פורד הוא מכפיל של מניית ערך כאשר היא נסחרת לפי מכפיל רווח של 5, שמגדיר אותה ״זולה״. טסלה לדוגמא, בעלת מכפיל מאוד גבוה של 100. מכפיל המכירות עומד על 0.4, גם בפן הזה נחשבת לזולה מאוד.
השוק לא מעריך את פורד כחברת רכב חשמלי, כאמור, רוב התמחור והציפיות הן מטסלה בקרב הסקטור החשמלי, והמשקיעים חוששים מהמעבר של פורד מחברת רכב שמונע מבנזין, לרכב חשמלי. שהוא כמובן העתיד שהמשקיעים צופים לו, במידה ופורד תצליח בשנים הקרובות לצמצם את הפער מטסלה, יתכן והיא תראה תמחור נדיב יותר מצד המשקיעים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה