בשלושת החודשים האחרונים נפלו מחירי השילוח ב-20%, מה תעשה צים?
מחירי השילוח בנפילה, או פשוט - בדרך חזרה לנורמה. המדד המשוקלל מצביע על ירידה של 20% ב-3 חודשים האחרונים וכעת יורד מתחת ל-6,000 דולר לראשונה מאז חודש מאי 2021. עד לפני כחצי שנה, עמד המחיר הממוצע לשילוח מכולה על 10,000 דולר. הירידה מגיעה על רקע החזרה לשגרה והשתחררות הלחצים בשרשראות האספקה בצירוף לביקושים שנחלשים ומלאים של חברות שגדלים.
מחיר השילוח למכולה במסלול שנחאי - ניו יורק עומד על 9.5 אלף דולר, ירידה של 11% ב-3 חודשים וירידה של 32% ממחיר לפני כשנה. מחיר השילוח למכולה במסלול שנחאי - גנואה עומד על 8,391, ירידה של 28% במחיר השילוח ב-3 חודשים, ונפילה של 37% מהחודש המקביל ב-2021. קו השילוח של שנחאי - לוס אנג'לס גם נמצא בירידה חדה בשבועות האחרונים, וכעת מחיר מכולה בקו זה עומד על 6,127 דולר. לפני כשלושה חודשים עמד על 8,720 דולר, ירידה של 30% ב-3 חודשים בלבד, וכמעט ירידה של 50% מאוגוסט 2021.
בדומה למחירי השילוח הימי, מדד הבלטיק דריי, מדד מחירי התובלה הימית לחומרי גלם צנח לשפל של יותר משנתיים, וחזר למחיר טרום הקורונה. ירידה רצופה של 6 שבועות, כשרק בשבועיים האחרונים הוא יורד ב-20%. גם נתון זה משקף את העובדה שמחירי השילוח נמצאים בירידות בחודשים האחרונים.
החברות מתחילות להיערך לביקוש חלש אצל הצרכן האמריקאי על רקע תנאים מאקרו כלכליים מאתגרים כמו העלאות ריבית שפוגעות בהוצאות הצרכן, האטה כלכלית אפשרית ואינפלציה גבוהה ששוחקת את השכר הריאלי, לכן, הן מייצרות פחות בהתאמה לביקושים שהם רואים מצד הצרכן. כשמייצרים פחות, הביקוש לשילוח הימי של סחורה (בעיקר בסין כי הרוב מיוצר שם) פוחת, ובכך המחירים של השילוח מתחילים לתפוס כיוון מטה.
בנוסף, ישנן חברות רבות שנתקעו עם מלאי גדול, שלאט לאט הופך למלאי מת במקרים מסויימים. כאשר חברה מגדילה את המלאי שלה, זה בעיקר בשל העובדה שהיא נערכת לביקוש גדול, ולא רוצה להיתפס לא מוכנה, אך כשהעלאות ריבית ודיכוי הוצאות הצרכן נכנסות לתמונה, הן יכוחות להיתקע עם מלאי ללא ביקוש מתאים. לראיה, טארגט TARGET CORP +1.86% TARGET CORP 154.96 +1.86% סגירה:0 פתיחה:152.99 גבוה:155.5 נמוך:152.78 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שהודיעה בעקבות מלאי גדול על תחזית רווח נמוכה מהצפי להמשך השנה, בעיקר בגלל העובדה שהיא תוריד מחירים בשביל ״להעיף״ את המלאי ולהשתלט עליו. במקרה זה, שחברות רבות חוות אותו, כנראה שהן ימנעו מלהזמין עוד סחורה ולייצר אותה ומכאן באה גם ההאטה בביקושים לשילוח הימי.
איך צים צים +3.03% צים 26.89 +3.03% סגירה:0 פתיחה:26.8 גבוה:27.2 נמוך:26.32 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , שהקו הגדול ביותר שהיא תופסת, הוא שנחאי/אסיה - ניו יורק תסתדר כשמחיר למכולה בקו זה נופל ב-11%? זאת בדיוק הסיבה למה אנחנו רואים את צים נופלת ב-41% בחצי שנה האחרונה. משקיעים מאוד חוששים מירידת מחירי השילוח, שצים, כחברת שילוח ימי לא יכולה להחביא. מצד שני, היא צריכה להודות להמון גורמים שהשתלבו ביחד וגרמו לה לרווחי עתק. אז, מחירי השילוח נתנו, וכנראה שהם גם ייקחו.
צים עדיין מאוד אופטימית לגבי שנת 2022. בחברה בטוחים כי התוצאות בשנה זו עדיין יהיו מרשימות, וירשמו צמיחה משנת 2021. הסיבה היא בעיקר החוזים שחתמה צים בזמנו. כידוע, החברה חותמת על הסכמי שילוח במחירים קבועים לטווח זמן משתנה, ככה שגם אם מחירי השילוח יורדים, החברה תקבל תשלום בעבור מה שחתמה בהסכם.
30% מהחוזים שצים חתמה נחתמו במחירים הגבוהים שידענו לפני כחצי שנה בתחום השילוח הימי, ככה שהחברה (לפחות עד לסיום החוזים) צפויה עדיין לרשום רווחים והכנסות מרשימים. אך גם צים עצמה לא מתנערת מכך שמחירי השילוח בסופו של דבר, פוגעים בה באופן מהותי. אם זה לא יפגע ברבעון הקרוב, זה יפגע בזה שלאחריו, בסופו של דבר זה יקרה. אפרופו יקרה, אנחנו רואים כבר בדוח האחרון שצים אמנם רשמה צמיחה מרשימה בהכנסות וברווחים, אך בפעם הראשונה מאז זינוק מחירי השילוח, מתחת לצפי האנליסטים.
לאור הנתונים הללו, ולאור הירידות במחירי השילוח שבסופו של דבר יגיעו גם למספרים של צים, היא אולי תנסה למתג את עצמה בשוק כחברת ערך בעזרת דיבידנדים גבוהים כפי שהתרגלה לעשות בשנה האחרונה. משקיעים רבים אוהבים את הדיבידנדים של צים, שבשנה האחרונה חילקה 29.1 דולר למניה כדיבידנד, ומשקיעים בסופו של דבר מרוצים, חלקם, אלא שנכנסו מוקדם אף הצליחו להחזיר את ההשקעה שלהם רק באמצעות הדיבידנדים. אך גם כאן נשאלת שאלה, האם צים תצליח באופן עקבי לחלק דיבידנדים שמנים גם כאשר הרווחיות תתחיל לדעוך בעקבות מחירי השילוח?
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
24.למה הם לא קונים מניות חזרהשי מחיפה 30/08/2022 18:26הגב לתגובה זו2 0זאת השאלה העיקרית שצריכים לשאול המנכל של צים. למה אין BUY buck המניה מתרסקת כל יום בחמישה אחוז. יש אין סוף מזומנים, למה להשקיע רק בסטארט אפים ולא לקנות קצת מניות חזרה. גילוי נאות, מושקע בצים ומופסד הרבה כסף עליהסגור
-
שי תהיה רגועאיתי 31/08/2022 07:34הגב לתגובה זו1 0אם לא יהיה שם אירוע קיצון כמו טביעת אניה, לדעתי היא תחזור ל 90 וגם ל 200. וגם אם לא, תקבל הכל בדיבידנדים.סגור
-
החברה שוקלתיהודה מור 31/08/2022 01:00הגב לתגובה זו1 0שאלתי את החברה במייל והם ענו שזה מונח על השולחן וכרגע הם מתמקדים יותר בדיבינדיםסגור
-
23.כיף לקרוא, מעניין מה יהיה עם צים (ל"ת)אנונימי 30/08/2022 17:39הגב לתגובה זו1 0סגור
-
22.כתבה מגמתית בלי הרבה תוכןאיתי 30/08/2022 16:14הגב לתגובה זו5 0כיום צים היא החברה הישראלית המוצלחת ביותר שקיימת. חברה שנסחרת במכפיל X0.6 חחח עם תשואת דיבידנד פנומנאלית ומנכ"ל אדיר. מושקעת בסטארט-אפים שיכולים להיות יותר גדולים ממנה בעתיד הנראה לעין. אם הייתי יכול הייתי קונה 20% מהחברה מחר בבוקר ומוחק אותה מהמסחר. (חבל שאני לא עידן עופר..) כל כתבה שיש משהו לא בריא בחברה הזו חוטאת לאמת, כי גם במכפיל 7 על הרווח היא שווה את המחיר. זו לא מניה לסוחרי יום אלא למשקיעים עם כסף וארך אפיים. וכל מי שכותב SHORT מבין מצוין שהוא כנראה הולך למחוק את ההשקעה שלו :) לא מהמרים בבורסה.סגור
- טען עוד
-
21.אין חוב......... (ל"ת)S 30/08/2022 15:52הגב לתגובה זו0 0סגור
-
20.השפעת השילוח על מחירי הסחורותזאב 30/08/2022 15:31הגב לתגובה זו0 0האם היבואנים יחזירות את מחירי הסחורות וירככו את האינפלציהסגור
-
19.נראה שהיא באמת בבעיה. (ל"ת)אנונימי 30/08/2022 15:10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
18.כתבה שמציגה את הדברים כמו שהם (ל"ת)אנונימי 30/08/2022 15:09הגב לתגובה זו0 0סגור
-
17.עוד כמה חודשים זה יעלה שובנ.ש. 30/08/2022 14:15הגב לתגובה זו2 0כי היה הרבה סגרים בחצי שנה האחרונה וייקח זמן שיחזור ההספקה. מכיוון שחלק מההספקה קודם הוא לצריכה פנימית אז ייקח 3 חודשים מסיום הסגר. ועברו כבר חודשיים. מה שאומר שיתחיל לעלות שוב. אלא אם ספקים התחילו לחפש אלטרנטיבות לייצור בסין מה שלא כל כך סביר עדייןסגור
-
16.צים עשקו את היבואניםברק 30/08/2022 13:58הגב לתגובה זו1 1צים עשקו את היבואנים שגילגלו את זה על האזרחיםסגור
-
15.פשוט מאוד שורט על צים ללונג השאר (ל"ת)מנחם פ. 30/08/2022 13:53הגב לתגובה זו0 0סגור
-
14.אין ברור מיזה שורט על צים תיפולל 25 (ל"ת)אפרים ג 30/08/2022 13:52הגב לתגובה זו0 0סגור
-
13.אין אחרת שורט צים צים שורט .שורט על צים (ל"ת)שמעון אטיאס 30/08/2022 13:51הגב לתגובה זו0 0סגור
-
12.כל כך פשוט שורט על צים לונג נסדק וחול (ל"ת)יצחק 30/08/2022 13:51הגב לתגובה זו0 0סגור
-
11.כמו שאמרתי לא טועה שורט צים לונג דאקסיעקב 30/08/2022 13:50הגב לתגובה זו0 0וגם לונג נסדק . נקודהסגור
-
10.למה מה תעשה צים....?ארז 30/08/2022 13:42הגב לתגובה זו0 0מה כבר עשתה.... -42% ב 3 חודשיםסגור
-
שורט צים יעד22 (ל"ת)רונן 30/08/2022 13:50הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.כמה אפשר למחזר את ירידת המחיריחזקאל הנביא 30/08/2022 13:41הגב לתגובה זו7 1כבר הורידו את התחזית לשנים הבאות ומי שלא מתאים לו לקבל 10-20 אחוז תשואת דיווידנד לא מבין בהשקעות.סגור
-
8.מתי סו"סלרון 30/08/2022 13:20הגב לתגובה זו0 1ידווח על כמות העריקים הרוסים? הרי ככה זה ייגמר!וזו הודעה כלכלית פר אקסלנססגור
-
7.מתי החלוקת דיודנדים הבאה?רפי 30/08/2022 13:10הגב לתגובה זו0 0מאיזה תאריך החזקה?סגור
-
ביום שישי הבא יכנס הדיווידנדיחזקאל הנביא 30/08/2022 13:39הגב לתגובה זו1 0אחר כך עוד שלושה חודשים.סגור
-
עוד לא פורסם, כנראה לקראת הדוחות הבאים (ל"ת)הקורא 30/08/2022 13:13הגב לתגובה זו0 1סגור
-
6.לצים יש בקופה 4 מליארד במזומן ושוויה הוא 4.8 מליארד.אבישלום 30/08/2022 13:05הגב לתגובה זו6 0אם תרוויח עוד רבעון לפי התחזית היא כבר תשווה את שוויה לשווי המזומן. לא כולל שווי הרכוש והקווים.סגור
-
5.צים תשרודאנונימי 30/08/2022 13:02הגב לתגובה זו2 0תודה על כתבה מעניינתסגור
-
4.(ל"ת)אנונימי 30/08/2022 12:49הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.(ל"ת)אנונימי 30/08/2022 12:49הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.(ל"ת)אנונימי 30/08/2022 12:49הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.תחלקמי שמאמין בגליקמן יודע שהחברה תמשיך לחלק עוד הרבה 30/08/2022 12:49הגב לתגובה זו5 0מי שמאמין בגליקמן יודע שהחברה תמשיך לחלק עוד הרבה שנים, סבלנות חבריםסגור
-
גליקמן המנכ"ל הטוב ביותר בתולדות צים (ל"ת)כלכלן 30/08/2022 17:34הגב לתגובה זו2 0סגור