אינסטגרם מנסה להיות טיקטוק, הרילס יהווה תחרות?

הרילס, התשובה של מטא לטיקטוק, מתחילה לצבור תאוצה ומשתמשים, שמתחילים להעדיף להחליק סרטונים קצרים באינסטגרם; המונטיזציה הוא תהליך שלוקח שנים, האם מטא תצליח לעשות מוניטיזציה משמעותית לרילס? זה יכול לעזור למניה החבוטה
 | 
telegram

מטא META PLATFORMS +0.03% META PLATFO 554.25 +0.03% META PLATFORMS סגירה:0 פתיחה:557 גבוה:557.21 נמוך:550.09 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (חברת האם של אינסטגרם) עברה שנה לא פשוטה בכלל, מתחילת השנה נפלה מניית החברה ב-53%. התחרות עם טיקטוק, שלוקחת לה נתח גדול בשוק גוברת, מדיניות ה-IOS של אפל שפשוט הקפיאה מאז שיצאה לפועל את הכנסות מטא והחולשה בשוק הפרסום באופן כללי פגעה קשות בחברה, שנכון לעכשיו מנסה להתאושש. אפילו הנתון שהשאיר משקיעים רבים חיוביים לגבי החברה, תזרים המזומנים החופשי, מתחיל לדעוך כשברבעון האחרון החברה רשמה תזרים מזומנים חופשי של 4.62 מיליארד דולר, בעוד שבתקופה המקבילה אשתקד מטא רשמה תזרים חופשי של 8.64 מיליארד דולר, ירידה של 46%.

מטא מנסה להפוך את אינסטגרם לטיקטוק, כשעוד ועוד משתמשים שמים לב כי הפלטפורמה המוכרת כתמונות, הופכת לאט לאט לפלטפורמת וידיאו, בעזרת שירות ה״רילס״ שאינסטגרם מתחזקת, שירות דומה מאוד למה שטיקטוק עושה. סרטונים קצרים, המועברים בגלילה מעלה ומטה. מטא רואה איך התחום הזה מצליח במיוחד אצל המתחרה טיקטוק, והחליטה ללכת על אותו דבר בדיוק בכדי להחזיר את המשתמשים חזרה אליה.

המוניטזיציה, היכולת של מטא לייצר כסף מתחום זה, לא תהיה גבוהה ביחס לטיקטוק, וגם לא ביחס לשאר האפליקציות שמטא מפעילה. מטא הולכת בכל הכוח על מוניטיזציה של הרילס, היא יודעת שזה תחום שיכול להכניס לה כסף גדול וכבר ברבעון האחרון הוא. הכניס לה כמיליארד דולר. סכום יחסית זעום לסך ההכנסות, אך כשנכנסים לעומק, מגלים ש-״הסטוריז״, התחום החזק של אינסטגרם כעת, הכניס פחות מהרילס, כשלוקחים את אותה תקופת זמן מאז יצאו אל הציבור. באם נמשיך את עניין הסטורי, מטא אז הודיעה כי לקח לה 4 שנים לעשות מוניטזיציה באופן מושלם לסטורי, תוך כדי התאמה למשתמשים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

רבים חושבים כי ההשוואה בין ה-2 היא לא רלוונטית, האחת היא החלקה מימין לשמאל של תמונות וסרטונים מאירועים מסויימים (סטורי), בעוד שהשנייה היא החלקה מלמעלה ומטה, וסרטונים קצת ארוכים יותר בעלי מסר לימודי מידי פעם, חוויות, סיפורים, קצת אחרת מהסטורי. הראיה של הסתכלות בסרטונים ארוכים (רילס) קצת מזכירה צפייה בטלוויזיה, שם אנחנו נינוחים, במטרה להנות מהתוכן. וכשזה קורה, העניין שלנו בפרסומות, יורד. אנחנו פחות נתעניין בתוכן הפרסומי, ומשם, נלחץ פחות על המודעות, מה שיפגע במטא. 

מטא מנסה לחדש את עצמה, וזה מובן לגמרי, לפני כ-3 רבעונים היא סיפרה על צמיחה שלילית במשתמשים לראשונה מאז הקמתה. גם היא הבינה שהיא כנראה הגיעה למקסום הפוטנציאל מבחינת משתמשים, לכן אנחנו רואים ניסיונות לחדש כמו הרילס, שיהווה תחרות כנגד טיקטוק, וכמובן היא מנסה להיו חלוצה בתחום המטאוורס שכרגע עומד בסימן שאלה גדול. בכל מקרה, מארק צוקרברג עומד מאחוריי הזאת, אותו בחור שהקים את כל תחום הרשתות החברתיות ב-2004, ואף אחד לא האמין שיום אחד הן יפהכו להיות דבר כה משמעותי מחיינו. זו הסיבה שהוא מקבל עדיין אמון מסויים מצד המשקיעים.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות