הרשתות החברתיות עברו תקופות קשות; מה צופן להן העתיד?
הרשתות החברתיות הן אחד החידושים המשפיעים ביותר של המאה ה-21. בשנים האחרונות, אם אירוע לא מגיע לרשת החברתית, הוא כאילו לא היה. אך על אף השימוש הגובר ברשתות חברתיות שכבר הפכו חלק מחיינו, בתור ביזנס הוא לא טוב כל כך כמו שחושבים.
סנאפצ'אט SNAP INC 0% SNAP INC 10.6 0% סגירה:0 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: רשת חברתית שמונה כ-350 מיליון משתמשים יומיים, לא הצליחה לייצר שנה רווחית מעולם. לטוויטר {TWITTER INC} , שהחלה לתפוס תאוצה בשנים האחרונות עם 206 מיליון משתמשים יומיים, יש רק שנתיים רווחיות במשך העשור האחרון שבו הייתה מונפקת. פינטרסט PINTEREST 0% PINTEREST 28.24 0% סגירה:0 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שהונפקה ב-2017 רשמה סוף סוף רווח נקי שנתי ב-2021, אך וול סטריט צופה חזרה להפסדים בשנת 2022.
מטא META PLATFORMS -4% META PLATFO 554.08 -4% סגירה:0 פתיחה:572.19 גבוה:572.57 נמוך:551.5 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: קצת שונה מכולן, ובסדר גודל אחר מכולן לכן גם התוצאות היו שונות. יש למטא (פייסבוק ווטסאפ ואינסטגרם) כמעט 3 מיליארד משתמשים ברחבי העולם, סוג של מיקסום היכולות. בנוסף, הדוחות הכספיים גם מראים כי היתרון הגדול שלה כפרת מזומנים מתחיל להיחלש כשברבעון האחרון רשמה תזרים מזומנים חופשי של 4.6 מיליארד דולר (8.6 מיליארד דולר בתקופה המקבילה). צוקרברג כבר זיהה את המיקסום הזה לפני כשנה כשהחליט לעשות שיפט (שינוי) גדול בחברה ולהתמקד בעולם המטהוורס שיכול להפריח מחדש את החברה, שלפי התוצאות כבר לא צומחת ולכן המכפילים והתמחור בהתאם.
בשבוע האחרון, היריבה הקטנה יותר של פייסבוק, סנאפ, אמרה שהיא מפטרת 20% מכוח העבודה שלה, בערך 1,200 משרות, תוך שהיא מבטלת פרויקטים שאינם ליבה כמו מצלמת הסלפי המעופפת שלה הידועה בשם Pixy, או בקיצור, מתמקדת בדבר היחידי שיכול לייצר לה כסף, מבלי לסטות לצדדים. ״כעת עלינו להתמודד עם ההשלכות של הצמיחה הנמוכה בהכנסות שלנו ולהתאים את עצמנו לסביבת השוק", כתב מייסד ומנכ"ל סנאפצ'אט לעובדים.
רוב וול סטריט נתפס ״עם המכנסיים למטה״ בהקשר של הרשתות החברתיות, אך לא כולם. עוד ב-2017, בריאן וויזר ב-Pivotal Research הוריד את דירוג מניית פייסבוק, מה שהפך אותו לאחד משני אנליסטים בלבד עם דירוג ״מכירה״ לפייסבוק (בזמנו). "בכל שנה שחולפת, הפרסום הדיגיטלי קרוב יותר לנקודה שבה השוק רווי", כתב וויזר בהערת הדירוג אי שם ב-2017, ונראה שהוא צודק כאשר אנחנו רואים את אמירותיו בפועל בשוק הפרסום הדיגיטלי, שגם נטפליקס מצטרפת למאבק.
באותה תקופה, פייסבוק נסחרה ב-172 דולר וביום המסחר האחרון היא סגרה ב-160 דולר למניה. לאורך הדרך הזאת היא גם הספיקה לקפוץ למחיר של 380 דולר ולהסב תשואה של 130%, אך בהסתכלות כיום, משקיעים שקנו מניות פייסבוק לפני חמש שנים, הפסידו כסף.
וויזר טוען כי ההכנסות מפרסום לאורך זמן גדלות בהתאמה לתוצר המקומי הגולמי המותאם לאינפלציה - כלומר שיעורי צמיחה הקרובים ל-5%. לכן לדעתו, הציפיות של המשקיעים ליציבות צמיחה של 20% או 30% היו לא מציאותיות ולא אפשריות.
בעוד מניית מטא ממשיכה לרדת, אנליסטים עדיין רואים פוטנציאל בפייסבוק. 40 מתוך 56 האנליסטים המסקרים את מטא עדיין מדרגים את המניה כ-״קנייה״. רק 2 מתוך ה-56 מדרגים את מטא כ-״מכירה״. מחיר היעד הממוצע הוא 221 דולר, אפסייד של מעל 35%.
אנליסט רוזבלט סקיוריטי, ברטון קרוקט, הוא אחד מ-14 המדרגים שממליצים על ״החזקה״ של מניית מטא, והוא אחד משלושה אנליסטים המעניקים מחיר יעד מתחת למחיר הנוכחי של מטא - 156 דולר למניה, דאונסייד של 2.5%. "בחלק גדול מהמדיה החברתית, אנחנו עוברים תהליך כואב אך בלתי נמנע, ובסופו של דבר בריא, של הפיכה לעסק ממוקד״, אמר. ההכרזה על קיצוץ העלויות של סנאפ בשבוע האחרון - וביטול מצלמת Pixy המעופפת שלה - הייתה ״הרגע״ של השבוע החולף, אומר קרוקט. "הם מתמקדים במה שחשוב, היכן שהם יכולים להרגיש שהם מקבלים תמורה ויכולים לייצר רווחיות".
סקטור הרשתות החברתיות הוא אחד מהסקטורים החלשים בשנה האחרונה כאשר מובילת הסקטור מטא ירדה במעל 50% כשגם הרשתות האחרות, טוויטר, סנאפצ'אט ופינטרסט ירדו גם הן כל אחת במעל 50%. המובילה בירידות היא סנאפצ'ט שאיבדה קרוב ל-90%. הירידות מיוחסות למודל העסקי, לתחרות ולסיבות נוספות.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה