אפל הגבילה את טרגוט הפרסומות של גוגל ופייסבוק - וכבר קוצרת את הפירות

שיעור ה"אימוץ" של מודעות אפל עולה, בעוד זה של פייסבוק נמצא בירידה. נתח השוק של אפל עדיין קטן בהרבה מזה של גוגל ופייסבוק - אבל זה אומר שיש לה עוד לאן לצמוח
 | 
telegram

מרגיש כאילו אפל תכננה זאת היטב. לפני כשנה החברה  APPLE -1.41% APPLE 225 -1.41% APPLE סגירה:0 פתיחה:226.27 גבוה:226.92 נמוך:224.27 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שינתה את מדיניות הפרטיות של משתמשיה, והקשתה על ה״מעקב״ אחר משתמשי האייפון לצורך טרגוט הפרסומות (כלומר - מתן פרסומות מותאמות אישית למשתמשים). הרשתות החברתיות זעמו על אפל: בפועל, אפל פשוט כרתה את הענף שעליו יושבות הרשתות, ופגעה בצורה כואבת בהכנסות שלהן. כאמור, הן מספקות למפרסמים ערך מוסף של הצגת פרסומות לפי תחומי עניין, מיקום ודמוגרפיה.

ההגבלה של אפל גורמת לכך שהן לא יכולות להתאים במדויק את הפרסומות למשתמש, כפי שהתרגלו בעבר, ולכן אותן רשתות חברתיות נאלצות לבקש מחיר נמוך יותר בעבור פרסומות אצלן - וההכנסות נפגעות. לראיה - מאז שינוי המדיניות באמצע שנת 2021, פייסבוק לא מצליחה לגדול בהכנסותיה, ונמצאת בטווח של 29-32 מיליארד דולר. עד כמה זה משמעותי לפייסבוק? צוקרברג התייחס לבעיה ואמר שייקח למטא לפחות שנה להתאים מחדש פלטפורמת פרסום מתאימות לשינוי החדש של אפל. נראה שעברה שנה, והדבר עדיין לא קורה. מניית פייסבוק צללה בעשרות אחוזים ופייסבוק (מטא) מנסה להמציא את עצמה מחדש ולעשות 'מתיחת פנים' באמעצות הכניסה לתחום המטא-וורס

אבל אפל לא ממתינה - אפל מכפילה כעת את כוח האדם שלה בחטיבת הפרסום הדיגיטלי, היא הולכת על זה בכל הכוח כשהיא מתחילה לשלב את הפרסום ב-App Store וחנות המוסיקה שלה, אבל כמובן, לא לפני שהיא החלישה דרמטית את היריבה פייסבוק באמצעות שינוי המדיניות האמור.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כעת, לפי מחקרים שמפורסמים על ידי Appsummer, אפל צוברת תאוצה בפרסומות דיגיטליות, בעוד שגוגל GOOGLE A -1.76% GOOGLE A 172.49 -1.76% GOOGLE A סגירה:0 פתיחה:174.01 גבוה:174.14 נמוך:171.22 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ופייסבוק META PLATFORMS -4% META PLATFO 554.08 -4% META PLATFORMS סגירה:0 פתיחה:572.19 גבוה:572.57 נמוך:551.5 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נחלשות. המחקר, המבוסס על ניתוח של תקציבי הפרסום הדיגיטלי של יותר מ-100 אפליקציות צרכניות שונות, הוא מצא שעסקי הפרסום של אפל נהנו משיעור ״אימוץ״ גדול יותר לעומת הרבעון המקביל, זאת אומרת, יותר אנשים נחשפו לפרסומות הדיגיטליות של אפל. שיעור אימוץ הפרסום הדיגיטלי של אפל ברבעון השני עלה בכמעט 4% לעומת שנה קודם לכן ל-94.8%, בעוד שאימוץ מודעות פייסבוק ירד ב-3% ל-82.8%.

מעמדה של אפל בשוק הפרסום הדיגיטלי הוא חזק בעיקר בשל הביקוש של מפתחי אפליקציות שרוצים להציב את המשחקים שהם מפתחים ראשונים, או ״בולטים״ אל מול המשחקים האחרים, ובכך אפל מרוויחה כמובן. המודל העסקי שאפל נוקטת בו, דומה מאוד לעמדה שנוקטת אמזון בתחום המסחר האלקטרוני. מפרסמים יעדיפו לפרסם את המוצר שלהם באתר שבו הוא נמכר, כך שבקליק אחד יוכל הצרכן להגיע לעמוד הרכישה. באמזון, מוצרים שנמכרים באתר יפורסמו שם וינסו להיות ״בולטים״ לעומת השאר בעזרת תשלום לאמזון. אותו דבר בחנות המשחקים של אפל, App Store.

כמה מנתח הפרסום המקוון מגיע לאפל? בינתיים היא עדיין במקום השלישי
למרות כל זה, הוצאות מפתחי משחקים על פרסום מקוון הולך לגוגל, אך זה רק מעיד על כמה פוטנציאל יש לאפל בסגמנט זה. 34% מתקציב מפתחי המשחקים על פרסום מקוון הולך לפרסום בגוגל, פייסבוק במקום השני עם 28%, ואחריה אפל עם 15%.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות