טעינת רכב חשמלי בארה״ב: כמה מרוצים, כמה פחות, ומה היתרון של טסלה?

בעלי רכב חשמלי בארה"ב מרוצים לרוב מחווית הטעינה שלהם. אבל הרשת של טסלה מעל כולם
 | 
telegram

לא ניתן להתקדם במהפכת הרכבים החשמליים, כל עוד אין תשתית רחבה של עמדות טעינה. עמדות הטעינה יתווספו ויחליפו בהדרגה את תחנות הדלק שנמצאות בכל פינה. עד שזה לא יקרה, (וזה בדרך לשם) מדינות, כולל ארצות הברית לא יוכלו לעשות את המהפך. אצלנו המצב עדיין בחיתולים, יש כאן עשרות בודדות של עמדות טעינה-תחנות טעינה ומדובר בצוואר בקבוק רציני. עם זאת, קיימות טכנולוגיות שונות שעשויות לקצר את זמני הטעינה ובכך לאפשר טעינה יחסית נוחה ומהירה. 

הרכבים החשמליים הם אומנם העתיד, אבל בינתיים בעלי הרכבים סובלים יחסית ביחס לבעלי רכבים ממונעי דלק, מקשיים בנוגע לטעינה ולתפעול השוטף. ארה"ב היא המתקדמת ביותר ובסקר רחב שנעשה בארה"ב נמצא שחווית השימוש ברשות הטעינה של רכבים חשמליים היא סבירה. 

הסקר כלל 11.5 אלף בעלי רכב חשמלי ונשאלו בו שאלות לגבי חוויותיהם בשימוש בתחנות טעינה ציבוריות.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הסקר נעשה על ידי  J.D. Power US והוא התייחס לתחרות בין 2 סוגים של טעינה, טעינה בדרגה 2, שהיא בגדול טעינה רגילה לאותם רכבים שנמצאים ברחבי המדינה בארה״ב. זו טעינה מהירה יותר מאשר הטענה ביתית, אך עדיין התהליך יכול לקחת שעות בכדי לטעון את הסוללה במלואה של רוב רכבי החשמל. המטענים בסוג הטעינה הזה מוסיפים בממוצע כ-20 מיילים של נסיעה לשעה.

הסוג הנוסף - מטענים בדרגה 3. טסלה קוראת להם סופרצ'רג'ר. אלה מטענים שמשתמשים בזרם חשמלי חזק  יותר (DC) ומטעינים מהר יותר. 100 מייל של מרחק בכ-30 דקות, נתון מרשים, אם כי זה שונה עבור כל רכב. מטענים ברמה 3 נמצאים לאורך כבישים מהירים.

בסקר נמצא  כי שביעות רצון הבעלים מטעינה מסוג 2 ירדה בין שנת 2021 ל-2022 - ב-10 נק' (לפי שיטת הבדיקה שלהם) ל-633 מתוך 1,000. שביעות הרצון מטעינה בדרגה 3 נותרה יציבה על 674. התלונה הכי נפוצה הייתה מטענים שבורים. 20% מהנשאלים בסקר דיווחו על ניסיון טעינה שלא צלח בזמן האחרון, ו-72% אמרו שהם נתקלו במטען שאינו עובד.

יתרון אדיר לטסלה - הלקוחות מרוצים יותר
טסלה מפעילה רשת נפרדת משלה של תחנות טעינה המשרתים רק את טסלה. (אם כי החברה הבטיחה לפתוח את רשת ה-Supercharger שלה לאחרים). הגישה הזו עובדת היטב - בעלי טסלה הראו שביעות רצון גבוהה יותר מאחרים, המשתמשים בתחנות טעינה ציבוריות. החוויה הזו משמעותית ומתבטאת בהצלחה של טסלה להפוך למותג החזק בתחום.

בראיה כללית, ארה״ב מתקדמת בצעדי ענק למהפכה, תחנות הטעינה ממשיכות להתפרס ברחבי המדינה. מרכז הנתונים של דלקים חלופיים של משרד האנרגיה האמריקני מדווח כי מספר תחנות הטעינה בארה"ב גדל ב-13% תוך תשעה חודשים בלבד. זה עשוי להסביר מדוע רוב הבעלים של רכבים חשמליים אמרו ל-J.D. Power שהם לא מוצאים בעיה במציאת עמדת טעינה.

שביעות הרצון שונה ממדינה למדינה ברחבי ארה״ב
בקליפורניה ובשאר מדינות הווסט קואסט (West Coast) יש יותר תחנות טעינה ציבוריות מאשר בשאר המחוזות. אבל בהתאמה יש גם יותר ביקוש לרכבים חשמליים במחוזות אלה.

מחוזות שהיה קל לנסקרים למצוא תחנות טעינה: באיווה, קנזס, מינסוטה, מיזורי, נברסקה, צפון דקוטה ודרום דקוטה. מחוזות שבהן הנסקרים היו מרוצים מחווית הטעינה: אילינוי, אינדיאנה, מישיגן, אוהיו וויסקונסין.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות