
אינטל מפנימה שהגזימה; מעריכה את מובילאיי בשווי של 30 מיליארד דולר
עוד בסוף 2021 תכננה INTEL CORPORATION להנפיק את מובילאיי הישראלית, אותה רכשה בסוף שנת 2017 ב-15 מיליארד דולר. אינטל תכננה להנפיק את מובילאיי לפי שווי של 50 מיליארד דולר, סכום שגם באמצע הירידות בשווקים היה נראה מנותק מהמציאות. התוכנית המקורית הייתה להנפיק באמצע 2022 אך לאור הירידות בשווקים והתפוגגותו של גל ההנפקות של 2021, דחתה אינטל את ההנפקה בזמן שעדיין חלמה על השווי המקורי. נראה שרק עכשיו המציאות מכה בפניה של אינטל, על פי הדיווחים אינטל בעצמה מעריכה את שוויה של מובילאיי ב-30 מיליארד דולר. לא בטוח שזה הסכום שהשוק יהיה מוכן לשלם.
אינטל רצתה להשיג תשואה גבוהה יותר עבור הסכום העצום בו רכשה את החברה בשנת 2017, סכום שנראה גבוה בהינתן המצב של מובילאיי אז וההתפתחות מאז - גידול בהכנסות, אבל רחוק מאוד מהתחזיות המוקדמות. אז שווי של 50 מיליארד לא היה ריאלי וזה היה ברור. אינטל כולה שווה כ-130 מיליארד דולר, ירידה של כ-28% מאז יולי האחרון. בנוסף להורדת השווי, אינטל תאלץ לחכות עם ההנפקה, שכן העלאות הריבית לא עוזרת (בלשון המעטה) לשוק ההנפקות וכנראה שתצטרך לחכות לפחות עד 2023 בכדי לראות את ההנפקה יוצאת לפועל.
ההכנסות של מובילאיי ברבעון הראשון של השנה עמדו על 394 מיליון דולר לעומת 377 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. אינטל פיספסה ברבעון האחרון את תחזיות האנליסטים והורידה תחזיות להמשך. הכנסות החברה ברבעון השני של 2022 עמדו על 15.3 מיליארד דולר המהווים ירידה של 22% לעומת הרבעון המקביל. הרווח למניה עמד על 0.35 דולר למניה לעומת צפי לרווח של 0.9 דולר למניה. החברה הורידה את תחזיותיה והיא צופה שתסיים את השנה עם רווח מתואם של 2.3 דולר למניה לעומת התחזית הקודמת של 3.6 דולר למניה.
לפני יותר משנתיים וחצי רכשה מובילאיי את מוביט הישראלית בתמורה של כמיליארד דולר. הרכישה אמורה לשלב את מוביט בסינרגיה עם חברת האם ולאפשר את היכולת לספק מערכי הסעה למוניות למשל, עם יכולות תזמון ניהול ושליטה דרך אפליקציה.
- אינטל מכריזה כי תבנה מחשבים אישיים מודולרים
- מנכ"ל אינטל החדש עושה סדר בענקית השבבים - האם מובילאיי בדרך להימכר?
שוויה של אינטל עומד כיום על כ-130 מיליארד דולר והמניה נסחרת במחיר של 31 דולר למניה - ירידה של 42% מתחילת השנה ובעצם המחיר ושווי המניה מחזירים אותה לרמה אותה לא ראינו מאז שנת 2016. הסיבה היא משבר גדול בדרך של החברה ופיזור על פני מספר רב של תחומים. משהו בסגנון "תפסת מרובה לא תפסת". אינטל איבדה נתחי שוק בתחומים הצומחים ביותר - שוק הגיימינג, ונחלשה בשווקים האחרים שלה. האסטרטגיה שלה כעת היא לחזור לבסיס - להפוך לחברת ייצור גלובלית עם בסיס ייצור רחב מאוד בארה"ב. וכך בעצם ליהנות מהסינרגיה הגדולה של ייצור שבבים לצד פיתוח ועיצוב שבבים. בינתיים השוק סקפטי - אינבידיה ו-AMD צומחות ועוקפות אותה בפרמטרים הכלכליים והבורסאיים והיא נשארת מאחור.
- 11.איש שמבין 14/09/2022 16:18הגב לתגובה זוהיא לא הולכת לשום מקום, השאלה היא רק אם היא מקום עבודה מספיק טוב. ולדעתי לרוב המהנדסים המוכשרים בארץ אין עניין לעבור לירושלים על אף מזג האוויר הקריר יותר בקיץ והדיור הזול והם נוטים להעדיף יותר סטרטאפים קטנים ויעילים במרכז תל-אביב או בחו״ל.
- 10.ג. 13/09/2022 18:32הגב לתגובה זומהתחנה
- 9.דורון 13/09/2022 09:49הגב לתגובה זולפני שש שנים מובילאיי וב.מ.וו ואינטל חתמו שבשנה שעברה (שנת 2021) יהיה מיזם שיתוף רכב אוטונומי רמה 5 מלא 100% על כבישים ישראל
- 8.זמבורה מעצבנת 13/09/2022 08:56הגב לתגובה זויש כמו פטריות אחרי גשם.לא כולן ישרדו
- 7.מה עם עסקת טאואר? (ל"ת)דייג 13/09/2022 08:46הגב לתגובה זו
- 6.דודו 13/09/2022 07:35הגב לתגובה זובימים שנודע על הרכישה רבים הרימו גבותיהם אל על ותהו מה פשר הדבר , היה מובן שזה סוג של חתול בשק.מאז אגב התדרדרותה של אינטל התעצמה. החברה סובלת מבעיות מאוד קשות ולעניות דעתי תתקשה להתרומם בשנים הקרובות .
- 5.אלכס 13/09/2022 06:59הגב לתגובה זונ"ע .עולם של חרטטנים.חיים בבועה .מפליצים מהפה.הסרחון ללא גבולות.
- 4.מחיר לא מתקבל על הדעת .גם 15 מיליארד הוא מוגזם לדעתי (ל"ת)עדי 13/09/2022 03:48הגב לתגובה זו
- 3.flop defloper 13/09/2022 01:48הגב לתגובה זוno advantage...5bilion is to much
- 2.אבגדה 13/09/2022 00:21הגב לתגובה זומובילאיי שווה מליארד דולר. תעשו לבד את החישוב אם הפסד של 97% זה עסק משתלם.
- 1.רחמנות קנו ב 16 מוכרים ב 30 מליארד. (ל"ת)Hguy 13/09/2022 00:14הגב לתגובה זו
- אין שם כלום 13/09/2022 07:54הגב לתגובה זואוויר נפוח, חברה שאין בה צורך, אולי יש שם מוצר אחד טוב
- תוכל לפרט? למה אין צורך? מכיר את המוצרים שלה? (ל"ת)גוני 13/09/2022 10:16