אזהרת רווח לכלכלה העולמית? פדקס צנחה ב-17% במסחר המאוחר
ענקית השילוח FedEx פדקס FEDEX +0.74% FEDEX 294.44 +0.74% סגירה:0 פתיחה:292.43 גבוה:295.87 נמוך:292.13 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול:FDX) שנסחרת לפי שווי של 53 מיליארד דולר הוציאה הלילה אחרי המסחר תוצאות מקדמיות, כשלמעשה מדובר באזהרת רווח. המניה התרסקה במסחר המאוחר ב-17%, וגררה גם את המתחרה UPS UNITED PARCEL SERVICE +1.1% UNITED PARC 134.1 +1.1% סגירה:0 פתיחה:132.56 גבוה:134.11 נמוך:132.28 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: לנפילות של 6%. גם אמזון AMAZON -4.19% AMAZON 202.61 -4.19% סגירה:0 פתיחה:206.77 גבוה:207.3 נמוך:199.62 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ירדה ב-2% וגם טארגט TARGET CORP -0.85% TARGET CORP 152.16 -0.85% סגירה:0 פתיחה:153.83 גבוה:154.2 נמוך:151.92 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: איבדה 2%. היום פדקס כבר צפויה להיסחר לפי שווי של 44 מיליארד דולר.
אז מה היה שם? פדקס חותכת בחדות את התחזיות לרבעון הפיסקאלי הראשון של 2023 (כלומר הרבעון הקרוב), תחזית שאותה פרסמה רק לפני שלושה חודשים, וצופה כי הרווח המתואם ברבעון הקרוב יהיה 3.44 דולר למניה, 33% מתחת צפי האנליסטים ל-5.14 דולר. גם ההכנסות יהיו נמוכות יותר: החברה צופה הכנסות של 23.2 מיליארד דולר, מתחת הצפי ל-23.58 מיליארד. פקדס גם צופה שהרווח למניה לשנה כולה יירד לטווח של 22.50-24.50 דולר. אם כי כאן לא מדובר בפספוס צפי האנליסטים, שצפו 22.29 דולר למניה - רק שהבעיה היא שהאנליסטים מראש נתנו תחזיות נמוכות יותר לתוצאות החברה בחודשים האחרונים, וגם באלה היא לא מצליחה לעמוד.
מנכ"ל פדקס, ראג' סוברמניאם הזהיר בהודעת החברה כי "ההיקפים העולמיים ירדו כשהמגמות המאקרו-כלכליות החמירו משמעותית בהמשך הרבעון, הן ברמה הבינלאומית והן בארה"ב. אנחנו פועלים במהירות נגד הרוחות האלה, אבל בהתחשב במהירות שבה התנאים השתנו, תוצאות הרבעון הראשון מתחת לציפיות שלנו".
איך החברה פועלת לצמצם את הפגיעה? היא מצמצמת טיסות, חניית מטוסים זמנית, סגירת יותר מ-90 משרדים של החברה ודחיית תוכניות גיוס עובדים. "אנו מאיצים באגרסיביות את מאמצי הפחתת העלויות ופועלים עם אמצעים נוספים לשיפור הפרודוקטיביות, הפחתת עלויות משתנות ויישום יוזמות להפחתת עלויות מבניות", הוסיף המנכ"ל.
האמת היא שפדקס הייתה צריכה לראות את זה מגיע כבר מזמן. בשנה שעברה פדקס העריכה ביותר מדי את הביקושים לשיא עונת השילוח בחגים, וקבלנים שעבדו מולה האשימו אותה בכך ששילמו עבור משאיות ועובדים לא נחוצים.
נציין כי הבנק העולמי אמר אתמול ששלוש הכלכלות הגדולות בעולם - ארצות הברית, סין ואזור האירו - מואטות בחדות, ואפילו "פגיעה מתונה בכלכלה העולמית במהלך השנה הבאה עלולה להטות אותה למיתון".
פדקס מעסיקה 650 אלף עובדים, נפגעה מהקורונה, וגם כעת מהאינפלציה
פדקס נפגעת כמובן מהאינפלציה אבל היא גם נפגעה במהלך הקורונה וזאת בעיקר עקב הקושי בעיית העסקת העובדים שיצר משבר הקורונה בארה"ב. פדקס היא חברת משלוחים שמעסיקה כ-650,000 עובדים ברחבי העולם, מרביתם בארה"ב, וכמו חברת משלוחים היא חשופה מאוד לשכר העובדים, בדגש על השכר בשכבות הסוציו אקונומיות הנמוכות.
כידוע, משבר הקורונה וההטבות שנתן הממשל האמריקאי בהן תוספת של 600 דולר בחודש לדמי האבטלה, גרמו למחסור גדול במיוחד בעובדים בשכר הנמוך. להבדיל, עבור עורך דין מצליח שעושה 150,000 דולר בשנה, ההטבה של הממשל שיוצאת בערך 31,000 דולר בשנה - היא לא מספיק מהותית בשביל להשאיר אותו בבית ולאפשר לו לשמור על רמת החיים הקודמת שלו. במקרה של שליח שמשתכר 8 דולר לשעה, או 25,000 דולר במקסימום בשנה, כולל טיפים - הרבה יותר משתלם לשבת בבית. האבסורד היה שמכיוון שלא מדובר בהטבה שבאה כאחוז מסוים מהשכר אותו שליח מרוויח יותר מלשבת בבית מאשר לעבוד. אז למה שיעבוד?
כתוצאה מכך, פדקס צריכה להעלות את השכר לעובדים חדשים שהיא מעסיקה באופן משמעותי - דבר שגרם לפגיעה קשה מאוד ברווחיות שלה בזמן הקורונה. אבל לפחות בכל הקשור לזה, ניתן להעריך שמדובר בפגיעה זמנית. הרי אם וכאשר המשבר הזה יפתר, ניתן להעריך שהשכר ירד למטה - או לחילופין יגולגל, גם אם חלקית לעלות המשלוחים שמשלמים האמריקנים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.ביידן מכניס את העולם למיתון בתמיכת הדמוקרטיםביידניסט 16/09/2022 16:59הגב לתגובה זו0 0מיתון טוב ובריא לעולם, הוא פוגע בתחושת העושר של אנשים ומשקי בית בינוניים וחלשים ומוריד להם את רמת החיים שעלתה יתר על המידה בעשור האחרון.סגור
-
1.נתן לכם את זה בפשוט יותרמפריח 16/09/2022 11:05הגב לתגובה זו6 0היתה קורונה 3 שנים,כמות המשלוחים גדלה בעשרות מונים,חברות השילוח חגגו,חברות התעופה והתיירות סבלו. עכשיו נגמרה הקורונה,אנשים יוצאים,קונים ונוסעים,מניות חברות השילוח יורדות וירדו עוד ומניות התעןפה ותיירות יעלו מחדש. זאת כל התורה,ברגל אחת בהגיון פשוטסגור