"החברה העדיפה רווחים על פני אנשים" – הסיפור על בואינג והפיצוי העלוב למשקיעים

שווה לשקר למשקיעים? בואינג תיקנס ב-200 מיליון דולר בלבד על הצהרות שקריות שמסרה בנוגע לבטיחות במטוסי MAX 737; תקלות הבטיחות גרמו למותם של 346 אנשים
 | 
telegram
(2)

בואינג לא הצליחה להתאושש מהמשבר הגדול שתקף אותה ב-2018-2019. בעיות בטיחות חוזרות, התרסקויות של מטוסי נוסעים בטווח של 5 חודשים שבהן נהרגו 346 אנשים; כל אלה יצרו מחול שדים והחברה נכנסה לסחרור. בואינג הקפיאה פיתוח וייצור מטוסים, קירקעה מטוסים וניסתה דרך הצהרות שקריות לשמור על מחיר המניה. משהו בסגנון - אצלנו הכל בסדר, צרוף מקרים מוזר, אין בעיית בטיחות. זה שקר. 

מאז מניית בואינג צנחה ב-70%, לשווי של 78 מיליארד דולר, החברה פיצתה את הקורבנות ב-20 מיליארד דולר וכעת מגיע ההסדר בנוגע לשקרים שתמכו במניה. החברה ומנהלי החברה מסרו למשקיעים שקרים כדי לתמוך במניה. רשות ניירות ערך בדקה והגיעה להסדר מול החברה. הנה התוצאות:

כנראה ששווה לשקר למשקיעים. בואינג תיקנס ב-200 מיליון דולר בלבד על הצהרות שקריות שמסרה בנוגע לבטיחות במטוסי MAX 737. רשות ניירות ערך האמריקאית הסכימה להסדר בנוגע להצהרות של הנהלת בואינג וחתמה על תשלום-פיצוי של 200 מיליון דולר בלבד. זה נמוך בהינתן שוויה של בואינג היום ושוויה לפני 3-4 שנים עם מתן ההצהרות השקריות. הצהרות אלו היו לאחר התרסקות קטלנית של מטוס ה-737 ונמשכו לאחר התרסקות נוספת – התרסקויות שבהן נהרגו 346 אנשים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ברשות ניירות ערך האמריקאית מדגישים כי המנכ"ל לשעבר דניס מוילנברג פרסם הצהרות שקריות,  אבל, אם כך, למה הפיצוי נמוך, אפילו עלוב? מוילנברג עצמו ישלם במסגרת ההסדר 1 מיליון דולר בלבד.

346 הרוגים
מטוסי 737 קורקעו ברחבי העולם למשך 20 חודשים לאחר ששתי התרסקויות בתוך חמישה חודשים גרמו למותם של 346 אנשים וזאת למרות מסרי ההרגעה מטעם בואינג. "בתקופה של משבר וטרגדיות, חשוב במיוחד לציבור המשקיעים שחברות ציבוריות ומנהלים בכירים יספקו הסברים מלאים, הוגנים וישרים", אמר יו"ר רשות ני"ע גארי גנסלר

ההסדר אינו כולל הודאה באשמה מצד בואינג או מוילנברג. "לעולם לא נשכח את האנשים שמתו בטיסת ליון אייר מספר 610 ובטיסת 302 של את'יופיאן איירליינס, וביצענו שינויים נרחבים ועמוקים ברחבי החברה שלנו בתגובה לתאונות הללו", נמסר מבואינג, "שינויים בסיסיים שחיזקו את הליכי הבטיחות שלנו והפיקוח על נושאי בטיחות, והגבירו את תרבות הבטיחות, האיכות והשקיפות שלנו".

הטיסה של ליון אייר התרסקה ב-29 באוקטובר, 2018 – 13 דקות בלבד לאחר ההמראה משדה התעופה בג'קרטה שבאינדונזיה. כל 189 הנוסעים ואנשי הצוות נהרגו. פחות מחמישה חודשים לאחר מכן התרסקה טיסה של את'יופיאן איירליינס שהיתה בדרכה לקניה. 157 נוסעים ואנשי צוות נהרגו.    
        
לפי ה-SEC כבר לאחר ההתרסקות הראשונה בואינג ומוילנברג ידעו שיש בעיה במערכת בקרת הטיסה, אך בכל זאת הבטיחו לציבור שהמטוסים בטוחים. ההתרסקויות עלו לחברה מעל 20 מיליארד דולר, כולל תשלומים למשפחות הקרבנות.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הם היו כו נואשים ש פנו לעזרה גם ל תעשיה האווירית
    YL 24/09/2022 10:36
    הגב לתגובה זו
    3 0
    למרות כל התקלות אל על לא מיעזה לקנות איירבוס 350 פאר התעשיה לחץ אמריקאי האח הגדול משגיח
    סגור
  • 1.
    זוהי תרבות וול סטריט. מעדיפים רווח מהיר על חשיבה
    אזרח 24/09/2022 09:41
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אסטרטגית לטווח רחוק. נקווה שלא נאמץ את זה לישראל!
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות