טסלה דוהרת לעבר המכונית האוטונומית - האם היא תצליח?

החברה חשפה ביום הבינה המלאכותית שלה את הרובוט עליו צפויה להתבסס הטכנולוגיה שתפעיל את המכוניות האוטונומיות; הדרך עוד ארוכה - איך הדברים עומדים? ומה רוצה אילון מאסק?
 | 
telegram
(4)

לטסלה  TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: יש חזון מרשים לעתיד: מכוניות לנהיגה עצמית מיוצרים על ידי בני אדם ורובוטים דמויי אדם העובדים בהרמוניה. ביום שישי בערב, עשתה טסלה תעד נוסף לקראת החזון הזה, כשהיא אירחה את יום הבינה המלאכותית (AI) השני שלה. האירוע הארוך היה בחלקו עבור משקיעים, אך מנכ"ל החברה אילון מאסק ציין כי אירועים אלו מגייסים גם יכולות חדשות לחברה שלו. לו"ז הכנס היה צפוף מבחינה טכנית אך אכן ניתנה התייחסות לשני הדברים שמעניינים את המשקיעים יותר מכל: רובוטים דמויי אדם וטכנולוגיית סיוע מתקדמת לנהג.

ביום הבינה המלאכותית הראשון שלה, באוגוסט 21', חשפה החברה את הקונספט שלה עבור רובוט דמוי אדם בשם Optimus. זו הייתה הפתעה הרי אף אחד לא ראה את טסלה מתקדמת לרובוטיקה. אבל מאסק מאמין שניתן להתאים את תוכנת ה-A.I והמומחיות של החברה עם מערכות מכניות לרובוטים שיחסכו בעלויות העבודה. "המטרה שלנו היא ליצור רובוט דמוי אדם שימושי מהר ככל האפשר", אמר מאסק והוסיף כי בניית רכבים חכמים אינה שונה כל כך מבניית רובוט.

בכינוס בשנה שעברה הופיע אדם הרוקד בחלפת רובוט ואילו ביום שישי כבר הופיע רובוט שרוקד המהווה אבטיפוס לרובוטים העתידיים שתפתח. הבוט פועל על אותו מחשב שבו משתמשת טסלה עבור תכונת נהיגה עצמית מלאה במכוניות. מאסק רוצה לייצר רובוטים בפחות מ-20,000 דולר ליחידה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

טסלה כבר מייצרת רכבים עם תוכנות סיוע מתקדמות לנהג המבצעות משימות נהיגה רבות בפיקוח נהגים אנושיים. החברה שואפת לקדם את הטכנולוגיה שלה עד כדי כך שמכוניות באמת תנהגנה בעצמן. תוכנת הסיוע המתקדמת ביותר של טסלה הנקראת FSD משתמשת במצלמות, חיישנים אופטיים ומחשב מתקדם כדי לבצע את משימות הנהיגה.

כחלק מתוכנית הבטא FSD שלה שהושקה לפני שנה, בעלי מכוניות של טסלה שמשיגים ציוני בטיחות גבוהים בנהיגה, יכולים לקבל את שדרוגי ה-FSD והטכנולוגיה החדשים ביותר, ובעצם לעזור לטסלה להכשיר את המכוניות שלה לנהוג בעצמן אפילו טוב יותר. החברה אמרה ביום שישי שיש לה כעת כ-160,000 נהגים בתוכנית. מאסק אמר שתוכנית הבטא תהיה מוכנה להשיק במדינות אחרות עד סוף 2022, מעבר לזמינות הנוכחית שלה בארה"ב ובקנדה.

קשה לומר כיצד משקיעים יגיבו ליום ה-A.I של טסלה. אלו המחפשים את השוק השורי כנראה יתרשמו בעוד שאלו המאופיינים בראייה דובית עשויים להמשיך לטעון שהטכנולוגיה של טסלה עדיין מפגרת הרבה מאחורי החזון של מאסק. סביר להניח שהאירוע לא ישפיע יותר מדי היות שהמניות מגיבות כעת הרבה יותר ללחצי מאקרו כמו עליית ריבית ואינפלציה מאשר להתפתחויות טכנולוגיות פנימיות.

תגובות לכתבה(4):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מכונית אוטונומית תהיה פה רק כאשר
    יוחאי 12/10/2022 09:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל המכוניות בעולם יהיו אוטונומיות .... ביצה ותרנגולת. בנוסף , הרמזורים, וכל מיני גורמים חיצוניים, כולם יהיו מקושרים. זה יקרה, אם , בעוד עשרות שנים.
    סגור
  • 1.
    הרובוט של טסלה זו בדיחה. אילון מאסק בעצמו בדיחה
    דודו 02/10/2022 23:50
    הגב לתגובה זו
    0 4
    התנהלותו בעניין טוויטר מביכה וילדותית וחברת הרכבים שלו סובלת מפמפום יתר. זה הזמן לא להשקיע בחברה הזו. להמתין בצד . תדמינו מה יקרה לו אילון מאסק חסמוחלילה לא מתעורר מחר בבוקר. איזה כאוס זה יגרום לחברות שבשליטתו .הוא לא הכשיר הנהלה עם סמכויות .הוא מנהל ששומר הרבה כלפים אצלו.
    סגור
  • גם ביבי לא הכשיר מישהו שיחליף אותו, ועדיין הוא 10 רמות
    זיו 04/12/2022 14:37
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מעל כל הקטנטנטנים והקנאים מהמפלגות האחרות
    סגור
  • בורות וטיפשות לא יודע מאיפה לענות לך אולי אין טעם (ל"ת)
    שמואל 04/10/2022 18:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות