מטוסי בואינג טיסה נופש
צילום: בואינג

האם יש אפסייד של 90% במניית בואינג?

בואינג, יצרנית המטוסים הגדולה בעולם נמצאת בסחרור מתחילת השנה - אך יש מי שחושבים שהירידה במחיר המנייה היא הזדמנות: ״וול סטריט מתמחרת את הגרוע מכל במניית בואינג, מה שלא צפוי לקרות״
עומר רוסו | (7)

מניית בואינג BOEING , היא כמו 'ציפור פצועה' השנה. מתחילת השנה המניה צללה ב-36%, גרוע משמעותית מירידה של 24% במדד ה-S&P500 השנה. בפרספקטיבה רחבה יותר - בואינג איבדה 70% מאז השיא ב-2019, המדד עלה ב-30%. הנפילה של מניית בואינג קרתה בעקבות מגוון הסערות שהחברה נאלצה להתמודד מולן - בין אם זה החששות ממיתון והאטה במכירות, ובין אם זה מטוס ה-737 שקורקע בעקבות שתי  התרסקויות שגרמו למותם של 346 אנשים. בואינג עצרה את אספקת המטוסים וחזרה לספקם בשנה האחרונה, ואז נפל עוד מטוס רק בחודש אפריל האחרון.

בכל מקרה, גם ההאטה הכלכלית העולמית בשילוב עם העלאות הריבית והחוב הגבוה שיש לבואינג, לא מרגיעים את המשקיעים. לבואינג יש חוב נטו של 40 מיליארד דולר. העלאות הריבית עשויות לייקר את החוב ולהכביד על בואינג. בנוסף, עדיין לא ידוע מתי רשות התעופה  האמריקאית (ה-FAA) תאשר את חזרתם של מטוסי הבואינג 737 למסלול.

״אנו חושבים שהפחד בנוגע לסיכונים של מניית בואינג הם מוגזמים״, כתב אנליסט CFRA קולין סקרולה. לסרקולה, מחיר יעד של 252 דולר למניית בואינג, בהשוואה למחיר הנוכחי (132 דולר), מדובר באפסייד של 94%. סרקולה בנוסף מחזיק בדירוג ״קנייה חזקה״ למניית בואינג.

למה לדעת האנליסט הפסימיות על בואינג מוגזמת? "רוב החוב של בואינג הוא לא בריבית משתנה, כלומר עליית הריבית לא תשפיע על הרווח שלה״, הסביר סקרולה. "יתר על כן, אנו מצפים שהחברה תוכל להחזיר את כל פדיון החוב העתידי מתוך תזרים המזומנים החופשי ללא צורך במימון מחדש בשיעורי ריבית גבוהים יותר".

ברבעון האחרון בואינג רשמה הפסד תזרימי של 182 מיליון דולר בלבד, לעומת הרבעון הראשון של השנה, שם החברה רשמה הפסד תזרימי של 3.5 מיליארד דולר, האנליסטים צופים כי התזרים החיובי של בואינג יחזור בתחילת שנת 2023, מכאן נובעת גם האופטימיות של האנליסט סרקולה.

האנליסט הוסיף כי: "גם אם תחזיות תזרים המזומנים החופשי שלנו לא יעמדו בצפי, החברה יכולה בקלות לכסות את 5.4 מיליארד דולר החובות שמיועדות לפירעון בשאר שנת 2022 ושנת 2023 על ידי ניצול ערימת המזומנים הגדולה שלה בסך 11.4 מיליארד דולר, שוב, בכדי להימנע מהצורך למחזר את ההלוואות בשיעורים גבוהים יותר."

״השוק מגזים ומתמחר מיתון חמור אצל בואינג, הוא טועה. וגם אם לא, זה לא אמור להשפיע על הביקושים למטוסי בואינג״ האנליסט השורי טוען כי גם אם יהיה מיתון, המסירות של מטוסי בואינג לא צפויים להיפגע לטענתו: "אנחנו חושבים שהנחת השוק שגויה, נתוני מסירות המטוסים של בואינג כבר מדוכאים, הם מתחת לרמות מיתון חמורות בגלל בעיות שרשרת האספקה״ משמע, האנליסט טוען כי אין לאן לרדת.

קיראו עוד ב"גלובל"

סקרולה גם סיפק את תחזיתו למניית בואינג במידה ומיתון חמור יתממש בארה״ב "אנחנו חושבים שמיתון חמור בתעופה לא סביר בהתחשב במסלול הבריא של הביקוש לנסיעות, אבל אם זה אכן יקרה, אנו מעריכים שהביקוש למטוסי בואינג יירד בכ-15%, זה יביא לביקוש של כ-51 מטוסים בחודש, 28% מעל הקצב של 40 שהיה ברבעון השני, עדיין בצמיחה לאור המסירות הנמוכות הנוכחיות. בנוסף, אפשרות החיסון של מודרנה בסין, יכול לאפשר לחברות תעופה סיניות לחזור ולהזמין מטוסי בואינג, זהו זרז גדול״.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    YL 08/10/2022 10:02
    הגב לתגובה זו
    נובע מ לחץ של הממשל האמריקאי דוגמית אל על לא יכולה לקנות מטוס איכותי דגם 350 של איירבוס
  • 5.
    שי.ע 06/10/2022 20:53
    הגב לתגובה זו
    כי המחיר באמת זול מאוד.
  • 4.
    הזדמנות קניה 06/10/2022 15:52
    הגב לתגובה זו
    זמן להעמסה
  • 3.
    אני הילד 06/10/2022 15:45
    הגב לתגובה זו
    אין הרבה חברות שמייצרות מטוסים.
  • ועלית על זה לבד,כן? (ל"ת)
    ג'ון 06/10/2022 19:00
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אני שם. קניתי אחרי נפילה של 40% , גם אז אמרו אותו דבר.. (ל"ת)
    אנונימי 06/10/2022 15:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דרור שקד 06/10/2022 15:38
    הגב לתגובה זו
    ממשיכים לגרור כסף ישראלי לחברות זרות. מאשר השקעות בחברות כחול לבן.