בואינג צפויה לקבל צבר הזמנות רחב - מה יקרה למניה?

יצרנית המטוסים האמריקנית התרסקה משמעותית יותר מהמתחרה איירבאס בשל תקלות שונות וללא קשר למגפת הקורונה; המשך ההגבלות בסין מאיים משמעותית על צבר ההזמנות של החברה ומנוע מהמניה להתרומם - האם אנחנו לקראת שינוי?
 | 
telegram
(1)

יצרנית המטוסים האמריקאית בואינג BOEING +1.47% BOEING 140.18 +1.47% BOEING סגירה:0 פתיחה:138.3 גבוה:140.32 נמוך:137.03 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עברה למעלה משנתיים לא פשוטות בעקבות הגפת הקורונה והסגרים שדיללו כמעט לחלוטין את התנועה בין מדינות וגם בטיסות פנים. מיד עם פרוץ המגפה התרסקה מנית החברה ב-72% אך כעת נראה כי היא חוזרת סוף סוף למסלול.

החברה ידעה משברים נוספים מלבד הקורונה בהם בעיות בקרת איכות בייצור מטוסי הדרימליינר ותקלות נוספות במטוסי ה-MAX שאף הסתיימו פעמיים בהתרסקות של מטוסים. בהתחשב בכל אלו, אין זה מפתיע שמניית בואינג תנחה משמעותית יותר מהיריבה האירופית איירבאס, שלמרות הצרות שלה, עלתה בכמעט 20% ב-5 השנים האחרונות בעוד בואינג עדיין בירידה של 50% ב-5 השנים האחרונות.

בזמן שרוב העולם מחפש לשים מאחוריו את מגבלות הקורונה והנסיעות חוזרות סוף סוף לפרוח, המשקיעים היו בטוחים שבואינג יכולה לשים את המשברים של השנים האחרונות מאחוריה. זה לא מפתיע בזמן שיונייטד UNITED AIRLINES +0.01% UNITED AIRL 91.17 +0.01% UNITED AIRLINES סגירה:0 פתיחה:92.25 גבוה:92.71 נמוך:90.56 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: - שבעצמה רק העלתה את תחזית ההכנסות שלה בביקוש חזק ורכשה בעבר דגמי MAX צרי גוף - קרובה לעסקה של 100 מטוסים רחבי גוף עם בואינג או איירבאס.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

וחשוב להגיד, גם אם בואינג לא תזכה בסופו של דבר ברכישה המתוכננת של יונייטד, עצם מועמדותה ברכישה היא מעין החזרת האמון בחברה לאחר שבמשך זמן לא מבוטל נראה היה כי דווקא איירבאס אמינה יותר ולראיה העובדה כי סיפקה לחברות התעופה האמריקאיות השונות יותר מטוסים מבואינג.

בהתחשב בכך שהיא עדיין פועלת בשוק דואופולי (שני יצרנים בלבד) בתעשייה שצפויה לראות ביקוש גובר, ושהמניה ירדה ב-36% מתחילת השנה, אין זה פלא ש-20 מתוך 25 האנליסטים שעוקבים אחריהם על ידי FactSet צופים שוק שורי למניה עם טיפוס של יותר מ-55%. ולמרות החדשות הטובות לכאורה של בואינג, רוב האנליסטים פחות מתלהבים מסיבה מרכזית אחת - סין. המדינה המאוכלסת ביותר העולם - ושמהווה רבע מההזמנות של החברה - טרם אישרה להחזיר את מטוסי ה-MAX לשימוש בשטחה.

לפי מסמכי הרשות לנירות ערך האמריקאית, רק 99 משקיעים מוסדיים רכשו מניות של בואינג ברבעון השני של השנה בעוד 299 משקיעים מוסדיים מכרו את מלוא אחזקותיהם. במקביל כ-1,100 משקיעים דיללו את אחזקותיהם בעוד 832 הרחיבו אותן.

אינדיקציות שונות מאותתות כי סין קרובה לבטל את איסור הטיסות של מטוסי ה-MAX בשטחה - צעד שיאפשר לבואינג להגביר את הייצור וליצור תזרים מזומנים חיובי שעשוי להיות נקודת מפנה למניה.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם להשקיע ב מניות תעופה אז בטוב ביותר איירבוס (ל"ת)
    YL 17/10/2022 20:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות