מניית רובלוקס נוסקת היום ב-20%, למה?
רובלוקס ROBLOX CORPORATION מידי חודש מפרסמת דוח המתאר את פופולריות פלטפורמת הגיימינג המפורסמת (בעיקר בקרב ילדים) שלה. משחקי הרשת שמציעה רובלוקס מתבססים על מיליוני מפתחים בטכנולוגיה וגרפיקת תלת מימד המאפשרת מעבר בין זירות משחק, עולמות וחוויות שונות.
רובלוקס דיווחה שבחודש ספטמבר היו לה משתמשים פעילים יומיים בסך של 57.8 מיליון בממוצע, המהווים גדילה של 23% מהרבעון המקביל אשתקד. בחודש אוגוסט דווח כי היו לחברה משתמשים יומיים בסך 59.9 מיליון.
4 מיליארד שעות שוחקו במשחק על ידי משתמשים מרחבי העולם (באוגוסט דווח על 4.7 מיליארד שעות), עלייה של 16% בהשוואה לרבעון המקביל. צבר ההכנסות מהפלטפורמה היו בין 212 ל-219 מיליון דולר, עלייה של 11% - 15% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
אמנם מדובר בירידה מחודש אוגוסט, אך זה מובן לגמרי למה. הילדים חזרו לבתי הספר, מה שמשאיר להם זמן מועט יותר מאשר היה בחופשת הקיץ. על אף הירידה, המשקיעים עדיין מרוצים בעקבות הצמיחה בהשוואה לרבעון המקביל.
- כ-150 דולר בחודש על גיימינג - ההוצאה של המכורים מטפסת
- פלייטיקה תרכוש את סופרפליי הישראלית תמורת 700 מיליון דולר
מניית רובלוקס נפלה מתחילת השנה ב-64%, נסחרת לפי שווי שוק של 21 מיליארד דולר, בעוד שבנובמבר 2021, בשיא כל הזמנים, שווי השוק שלה עמד על 80 מיליארד דולר לאחר שזינקה ב-100% בחודשיים. העלייה הייתה מוצדקת לעיני רבים, כאשר הכנסות החברה נסקו גם כן ביותר מ-200% לאור הסגרים שהשאירו ילדים רבים בבית, תקועים אל מול המסכים ואל מול פלטפורמת הגיימינג של רובלוקס שתפסה תאוצה. אך אנחנו יודעים שמה שעבד היטב בשנת הקורונה, לא עובד כעת בשנת 2022 עם העלאות הריבית (ראה ערך זום ZOOM VIDEO + פלוטון PELOTON INTERACTIVE INC )
מנכ"ל רובלוקס, דייוויד באזוצקי, אמר כי לחברה יש "הזדמנויות רבות להגדיל את המונטיזציה" (היא היכולת של חברה לייצר כסף מנכסים דיגיטליים), והוא ציין את הפרסום הדיגיטלי ואת הקניות תלת-ממדיות כאזורים פוטנציאליים לצמיחה.