
תאת טכנולוגיות מרחיבה חוזה עם Collins וצופה ממנו הכנסות של 6 מיליון דולר בשנה
תאת טכנולוגיות הישראלית תאת טכנו -6.68% (סימול:TATT), בבעלותה של קרן פימי (59.1%) של ישי דוידי, המייצרת אבזרי תעופה לתעופה האזרחית והצבאית, חותמת על הרחבת החוזה מול חברת Collins Aerospace לשיפוץ תיקון ותחזוקה (MRO) של רכיבים תרמיים במטוסי בואינג 777 וצופה הכנסות של 6 מיליון דולר בשנה.
מדובר על חוזה של חברת הבת של תאת Limco Airepair שנמצאת בטולסה, אוקלהומה. יצוין כי לחברות יש הסכמים מזה 20 שנה שבה Limco Airepair מספקת שירותי MRO ללקוחות של קולינס בצפון אמריקה, וכעת החוזה יורחב גם מחוץ לארה"ב.
כמה זה משמעותי לחברה? התוספת הזו משמעותית מבחינתה של תאת. החברה רשמה הכנסות של 78 מיליון דולר בשנה שעברה, כך שמדובר בגידול של 7.6% בהכנסות החברה. עם זאת, בשורה התחתונה היא לא מצליחה להגיע לרווח ורושמת הפסדים שנה שניה ברציפות, עם הפסד של 4 מיליון דולר. במחצית הראשונה של 2022 היא רשמה הכנסות של 40.7 מיליון דולר והפסד של 1.7 מיליון דולר.
בקופה שלה יש 8.34 מיליון דולר נכון לסוף הרבעון השני של השנה. אבל הבעיה היא שהיא גם שורפת מזומנים בקצב גבוה - בחצי השנה האחרונה היא שרפה 6.4 מיליון דולר מפעילות שוטפת, כלומר היא בבעיית מזומנים ותצטרך לגייס.
- ארבה זכתה במכרז של יצרנית רכב מובילה; המניה מזנקת
- באטמ תספק את פלטפורמת ה-Edgility ללקוח טלקום Tier1 חדש
מניית תאת טכנולוגיות נסחרת בת"א ובוול סטריט. מחיר המניה הוא 21.94 שקל ושווי השוק 195 מיליון שקל. מתחילת השנה המניה עולה ב-9.5% וב-12 החודשים האחרונים ב-4%.
לימקו היא תחנת תיקון מוסמכת על ידי הרשויות בארה"ב (ה-FAA) שמספקת שירותי MRO עבור חברות תעופה, נושאות מטענים אוויריות, מרכזי שירות תחזוקה וצבא, במיוחד עבור רכיבי העברת חום. לימקו גם מייצרת פתרונות העברת חום עבור יצרני מטוסים ומערכות.
תאת מתכוונת למזג את כל הפעילות שלה בארה"ב למקום אחד בטולסה, אוקלהומה ולהקים שם את מרכז המו"פ שלה בארה"ב. "זה יאפשר ל-Limco לספק פתרונות מקצה לקצה ליצרני מטוסים ומערכות, החל מתכנון ועד לייצור OEM ושירותי MRO" אומרים בחברה ומסבירים כי לימקו קיבלה תמריצים ממדינת אוקלהומה כדי לתמוך בהשקעות שלה, כולל הגדלת הקיבולת וגידול בכוח האדם.
- הספקית של אנבידיה מזהירה: "המחצית השנייה תהיה תנודתית"
- סין מכחישה מגעים עם ארה"ב: "אין שיחות בין הצדדים"
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
יגאל זמיר, מנכ"ל תאת אמר על רקע החוזה: "האסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו של שיתוף פעולה עם ספקי תעופה עולמיים גדולים מוכיחה את עצמה שוב. אנו גאים להיות חלק מהספקים המועדפים של קולינס עבור MRO פעילות. החוזה החדש הזה ימנף את מערכת היחסים שלנו לשלב גבוה יותר והוא התאמה מושלמת להשקעות האסטרטגיות שלנו בלימקו - החוזה יתחיל להניב הכנסות השנה".
נציין כי לפני כ-4 חודשים חתמה תאת על חוזה עם "חברת תעופה עולמית גדולה" ששמה לא נמסר לאספקת יחידות כח עזר (APU) וכם שירותי תיקון תחזוקה ושיפוץ (MRO) בתמורה ל-10 מיליון דולר בשנה, לתקופה של 5 שנים, כלומר 50 מיליון דולר בסך הכל לאורך התקופה.
בשנה שעברה חתמה תאת על חוזה עם האנוויל HONEYWELL INTERNATIONAL (HON) ל-10 שנים להשכרת יחידות עזר למנועי בואינג ותפעולם, וכן לתחזוק שלהם. וכן חתמה על שת"פ עם חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה להקמת מתקן תיקונים בסין לתחזוקה, תיקון ושיפוץ של רכיבי מטוסים.