אדידס מנסה להתנער מהקשיים שלה ומתרצת אותם בקשיים של הצרכנים

אזהרת הרווח השלישית של אדידס השנה הורידה עוד 10% ממחיר המניה של ענקית בגדי הספורט; החברה האשימה את ההוצאות הצרכניות החלשות באתגרים שלה, אבל השוואה מול המתחרות עשויה להלבין את פניה של אדידס
 | 
telegram
(5)

מותג הספורט הגרמני אדידס ADIDAS AG -2.41% ADIDAS AG 221.49 -2.41% ADIDAS AG סגירה:0 פתיחה:220.41 גבוה:221.49 נמוך:219.69 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: פרסם אתמול באופן בלתי צפוי את מכירותיו ברבעון השלישי וקיצץ את תחזית המכירות והרווח שלו לשנת 2022. נראה כי למרות קיומו של המונדיאל ברבעון הרביעי, אדידס מעריכה כי המכירות לשנה כולה יעלו בשיעור חד ספרתי בלבד. לדבריה, המרווחים התפעוליים יהיו רק 4% - ירידה לעומת 7% להם ציפו לפני כמה חודשים. לאדידס יש ברשותה 63% יותר מלאי מאשר בתקופה המקבילה אשתקד, והיא חייבת להוזיל אותו משמעותית כדי לפנות מקום.

החברה אמרה כי היא הבחינה בהוצאות חלשות יותר ב"שווקים המערביים הגדולים" מאז תחילת ספטמבר - ככל הנראה בריטניה, גרמניה וארה"ב. האזהרה של אדידס גררה עימה למטה גם את החברות המתחרות כאשר מניית פומה  PUMA AG RUDOLF DASSL -7.83% PUMA AG RUD 45.78 -7.83% PUMA AG RUDOLF DASSL סגירה:0 פתיחה:45.78 גבוה:45.78 נמוך:45.78 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: יורדת, בעוד נייקי NIKE +2.37% NIKE 75.1 +2.37% NIKE סגירה:0 פתיחה:73.67 גבוה:75.56 נמוך:73.2 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שומרת על יציבות מסוימת. באופן רחב יותר, הקניונים הגדולים הרשומים באירופה איבדו כ-4% מערכם.

יכול להיות שהצרכנים נעשים בררנים יותר במקומות שבהם הם מוציאים במקום לקצץ לגמרי בהוצאות. הביקוש למוצרים של נייקי עדיין נראה די גבוה, גם אם ליריבה העיקרית של אדידס יש גם מלאי גדול מדי, שכן הזמנות שהתעכבו בים במשך חודשים הגיעו כולן בערך באותו זמן. המותג האמריקאי דיווח על עלייה של 10% במכירות במשך שלושת החודשים עד אוגוסט ואמר שהביקוש נותר יציב בספטמבר. מדובר ביותר מכפול ממה שאדידס הצליחה ברבעון האחרון שלה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אדידס הייתה בצרות עוד לפני אזהרת הרווח שזה עתה פרסמה. המותג מאבד נתח שוק למתחרים מקומיים בסין, והמנכ"ל קספר רורסטד החליט לפרוש מתפקידו בשנה הבאה. ייתכן שהמנכ"ל החדש יצטרך לבטל תוכניות כדי להגיע לרווח תפעולי של 12% עד 14% עד 2025, שנראה כעת שאפתני מדי.

מותג בגדי הספורט בדק לאחרונה את הקשר המוצלח שלו עם הראפר השנוי במחלוקת קניה ווסט. השותפות עם ווסט בקולקציית Yeezy, שהייתה אמורה להימשך עד 2026, מייצרת כ-8% ממכירות הקבוצה. בלעדיו, הביצועים הבסיסיים של אדידס נראים חלשים: לולא קולקציית Yeezy, אנליסטים ב-UBS מעריכים שהמכירות השנתיות של החברה תצמחנה רק ב-1% בממוצע מאז 2017.

תקציבי משקי הבית ללא ספק יידחקו בתחילת השנה הבאה, מכיוון שחשבונות האנרגיה הגבוהים בחורף פוגעים בהכנסה הפנויה, במיוחד באירופה. התוצאות של אדידס מצביעות על כך שהצרכנים הופכים לחשובים יותר ויותר בעבורה, אבל למען האמת, המותג כבר מזמן נמצא מחוץ לרשימות הקניות שלהם.

מניית אדידס ירדה מתחילת השנה בכ-60% למחיר של כ-104 אירו למניה המבטא שווי חברה של כ-20.15 מיליארד אירו. החברה צפויה לפרסם את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי ב-9 בנובמבר.

תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הגיע הזמן לעיצוב חדש משעמם (ל"ת)
    ב.ב 22/10/2022 20:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    נייק החברה היקרה ביותר בבגדי ספורט בגלל הפרסום האגרסיבי
    קשקש 22/10/2022 06:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין שום סיבה שבעולם לשלם 700-800 ש"ח על נעלי ספורט שעלו ליצרן במקרה קיצון 10$ אז את הפרסום האגרסיבי והתשלום לספורטאים משלם הצרכן .לפי דעתי תוצרת אדידס ברמה זהה לנייק זה הכל עניין של פרסום האם זה שווה ? בשום פנים ואופן
    סגור
  • 3.
    אדידס גמורה. שכשייזי יעזוב אותה היא תרד לרמה של ריבוק
    אסי 21/10/2022 23:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פילה ופומה.
    סגור
  • 2.
    נייקי יותר איכותית, וברוב העולם גם יותר זולה
    מתאמן 21/10/2022 22:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אדידס מאוד יקרה בישראל. אני תמיד מוצא חצי מחיר אצל המתחרות (נייקי או אחרות)
    סגור
  • 1.
    היו לה כמה רכישות לא מוצלחות iאמריקאים יעדיפו nike
    קשקש 21/10/2022 20:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    nike משקיעה סכומים עצומים על פרסום וממשיכה להעלות מחירים כי את הפרסום משלם הצרכן .
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות