הסיכונים והסיכויים בהשקעה במובילאיי
מובילאיי ניסתה לגייס לפי שווי של 50, אבל השוק לא הסכים לקנות אותה במחיר הזה והיא נאלצה להפחית מספר פעמים את השווי וירדה עד לשווי שבו נרכשה החברה על ידי אינטל לפני 5 שנים ב-15.3 מיליארד דולר - טווח של 18 עד 20 דולר למניה. בסופו של דבר המחיר נקבע דווקא מעל זה - 21 דולר. מצד אחד, זה כישלון. אינטל, שילמה מעל 15 מיליארד דולר עבור מובילאיי לפני כחמש שנים, רכשה ב-2020 את מוביט שנכנסה לתוך מובילאיי בתמורה ל-1 מיליארד דולר ומימנה את הפסדי מובילאיי בסכום של קרוב ל-1 מיליארד דולר. כל התענוג עלה לה בינתיים 17 מיליארד דולר וזה סכום שמרני. כלומר, אינטל הפסידה על מובילאיי למרות שעברו חמש שנים.
מצד שני - להנפיק בשווקים של היום זה הישג. מובילאיי ניצלה שבוע טוב בוול סטריט וכנראה גם מחיר טוב ביחס לטכנולוגיה ולחברה טובה בשוק צומח והצליחה. מובילאיי תחל להיסחר היום תחת הסימול MBLY. השאלה לאן הולכים מכאן? פרופ' אמנון שעשוע האיש שייסד ומנהל את החברה - אופטימי כמובן.
מובילאיי מוכרת בקצב של 1.6-1.7 מיליארד דולר והיא מהחברות המובילות בתחום פיתוח היכולות לרכבים אוטונומיים. לחברה יש הסכמים עם יצרניות רכב גדולות ויש לה תחזית בשמיים:
הנהלת החברה מעריכה את השוק שלה כיום ב-16 מיליארד דולר, כש-5 מיליארד דולר הם מוצרים שלה (במונחי מכירות לצרכן). במובילאיי מעריכים שב-2026 פוטנציאל השוק יהיה 40 מיליארד דולר, ואז אם תעשו חשבון החברה צופה מכירות של 4-5 מיליארד דולר.
ב-2030, על פי התחזית, השוק יגלגל 480 מיליארד דולר והחברה תחזיק מעל 90% ממנו. ההכנסות אם תעשו חשבון יכולות גם להיות 100 מיליארד דולר.
הנייר והאקסל סופגים הכל. זה חלום גדול. וגם - חשוב להזכיר, מובילאיי בשוק תחרותי. טסלה, יצרניות הרכב הגדולות (בחלקן), יצרניות שבבים נמצאות שם לצד חברות נוספות לרבות יצרניות הלידארים (יכולות ראייה למחשבים אוטונומיים) ועוד. במילים אחרות, יהיה מאתגר מאוד להגיע ליעדים כאלו.
מאיפה בכל זאת אפשר לשאוב אופטימיות?
עם זאת, מובילאיי בהיקף מכירות משמעותי, והניתוק מאינטל עשוי למקד אותה וגם לפתוח לה שווקים נוספים - מול חברות מתחרות בתחום השבבים שלא רצו לעשות עסקים עם אינטל.
מעבר לכך, וול סטריט בוחנת את הרווחים המתואמים של החברות, לא החשבונאיים, ומניתוח שעשינו נראה שמובילאיי יכולה להגיע לרווח של 700-800 מיליון דולר די מהר (בהתעלם מהמס), כלומר מדובר על מכפיל רווח סביר בתעשייה שלה - 22-25.
ולסיום - צפו לתוצאות טובות ברבעונים הבאים. חברות שמנפיקות ב-99% מהמקרים לא מפשלות מיד אחרי. זה יהיה מאוד חריג לראות נפילה בביצועים.
ואם תקחו את כל המכלול הזה, יש מצב שמובילאיי תתקבל בברכה ביומה הראשון, רק שזה מאוד תלוי במה יקרה בשווקים - הערב הולך להיות קשה אחרי הדוחות הלא טובים של גוגל והנמכת הציפיות של מיקרוסופט.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
6.חבל על הזמןפרשן 26/10/2022 12:34הגב לתגובה זו0 1מכונית אוטנומית לא הולכת לשום מקום למעט נישות. שיחפשו תחום אחר.סגור
-
5.פחחחמייק 26/10/2022 12:00הגב לתגובה זו1 1קודם שיתנו תן ביס שמכסה ארוחת צהרייםסגור
-
4.מצד אחד, השחלה. מצד שני, השחלה (ל"ת)מייק לבנובסקי, ר''ג 26/10/2022 10:26הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.מי שיקנה בהתחלת מסחר וימכור בסוף היום יכול לעשות קופהאיל 26/10/2022 09:22הגב לתגובה זו0 0יפה , האמריקאים מריצים מניות ביום הראשון למסחר .סגור
-
אל תהיה בטוח בכללמבין2 26/10/2022 10:22הגב לתגובה זו0 0ירדו מחמישים מיליארד ל 16 בזמן קצרסגור
- טען עוד
-
2.מובילאיי הגדירה לאינטל את הצרכים העתידיים של השוקלילי 26/10/2022 08:23הגב לתגובה זו1 0מובילאיי הגדירה לאינטל את הצרכים העתידיים של שוק המוליכים למחצה . זו למעשה התרומה העיקרית של מובילאיי לאינטל . אינטל תייצר שבבים ותקבע את הרווח לאינטל .סגור
-
1.שעשוע שיעשע באינטל ועכשיו בנאסדקשעשוע 26/10/2022 08:04הגב לתגובה זו0 0הוא פשוט גאון בתחום החלומותסגור