הבעיה החדשה של תעשיית הספנות העולמית - יותר מדי מכולות

סוחרים וסוכני הובלות אומרים כי הירידה בביקוש הצרכני העולמי אינה סימן לכך שהכלכלה העולמית מתנרמלת לאחר עומס צרכנות מטורף שהיה לאחר הסגרים, אלא ירידה בתיאבון הצריכה; הדבר מצביע על סימנים נוספים של ירידה בביקוש העולמי והאטה כלכלית צפויה
 | 
telegram
(6)

בעוד שהיה מחסור במכולות בשיאה של המגיפה, הכלכלה העולמית מתמודדת כעת עם הבעיה ההפוכה: יותר מדי מכולות. בנוסף לירידה בתעריפי ההובלה, הנתונים מראים כי מחסני המכולות - המשמשים לאכלס מכולות לאחר פריקתן - מתמלאים כעת או שכבר מלאים. הדבר מצביע על סימנים נוספים של ירידה בביקוש העולמי והאטה כלכלית צפויה.

סוחרים וסוכני הובלה אומרים כי הירידה בביקוש הצרכני העולמי אינה סימן לכך שהכלכלה העולמית מתנרמלת לאחר עומס צרכנות מטורף שהיה לאחר הסגרים, אלא ירידה בתיאבון הצריכה. "פשוט אין מספיק מקום למחסן כדי להכיל את כל המכולות", אמר מנכ"ל פלטפורמת הלוגיסטיקה המקוונת של Container xChange, כריסטיאן רולופס. "עם שחרור נוסף של מלאי מכולות לשוק, למשל מסילוק ציי חכירה, יתווסף לחץ על המחסנים בחודשים הקרובים".

סילוק לקוחות חדשים
מנכ"ל מחסן המכולות האיטלקי Sogese, אנדריאה מונטי, אמר ל-Container xChange שהמחסנים שלו מלאים. "כל מה שנכנס ויוצא ממנו, למשל, המחסן שלנו במילאנו די תקוע. ונפח המכולות במחסנים גדל עד כדי כך שאנחנו מבטלים כמה בקשות להסכמי שירות מחסנים. אנחנו במצב שבו אנחנו לא יכולים לקבל לקוחות חדשים למקומות מסוימים". מונטי אמר ל-Container xChange שעונת השיא של משלוחי הסחורות - בזמן חג המולד - "טכנית לא התרחשה השנה". הקמעונאים זהירים לגבי רמת המלאי הגבוהה שיש להם בהישג יד, אמר מונטי. "יש מספיק מלאי אצל קמעונאים. מה שקרה עכשיו הוא שהמטען שוב מגיע בזמן, ומכאן שתראה האטה בהזמנות חדשות ככל שחברות מסתגלות לזמני אספקה ​​יעילים יותר במשלוח הובלה ימית".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כדי להילחם במחסנים מלאים שעולים על גדותיהם, נמלים כמו נמל יוסטון החלו לגבות עמלות עבור מכולות ריקות שיושבות במסופים במשך יותר משבעה ימים. הרבה מהזמן המכולות בתוך המחסנים ריקות ולעיתים קרובות נשארות במשך שבועות רצופים. המספר העצום של מכולות על ספינות או בנמלים, אצמצם את שטח המחסנים, מה שרק מחמיר את משבר שרשרת האספקה ​​המתמשך מכיוון שהוא משפיע על מיצוב ותנועת המכולות מחדש.

עם זאת, הצרכנים יכולים לצפות מהקמעונאים להציע הנחות כדי לפנות את המלאי. מדד המכולות העולמי האחרון של Drewry Composite World - אמת מידה מרכזית למחירי מכולות - ירד שוב ל-2,773 דולר למכולה של 40 רגל, נמוך ב-73% משיעור השיא בספטמבר אשתקד.

ההפלגות בוטלו
הפלגות ריקות או מבוטלות גם הן במגמת עלייה במה שבדרך כלל קורה הפוך, במיוחד שתקופת ההוצאות הגדולה ביותר של השנה מתקרבת. הפלגה ריקה מתרחשת כאשר חברת ספנות נאלצת לדלג על נמל או חלק שלם של לוח הזמנים שלה כתוצאה משינויים בביקוש ובקיבולת.

בניתוח ההפלגות המבוטלות האחרון שלן, אמר ה-Drewry כי בין סוף נובמבר לתחילת דצמבר, 14% מההפלגות בוטלו בנתיבי שילוח מכולות מרכזיים. בשבוע שעבר, קבוצת הספנות הגדולה, מארסק A.P. MOELLER-MAERSK A/S 0% A.P... 8.3 0% A.P. MOELLER-MAERSK A/S סגירה:0 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , הזהירה במהלך תוצאות הרבעון השלישי שלה כי תעריפי ההובלה הגיעו לשיא על רקע הפחתת העומס בשרשרת האספקה ​​והירידה בביקוש. החברה אמרה למשקיעים לצפות לרווחים נמוכים יותר של תחום הספנות באוקיינוסים.

כמעט 60% מ-200 המשלחים, הסוחרים וסוכני ההובלה שאיתם שוחחה Container xChange בסקר בחודש שעבר, אמרו שהם מתמודדים עם סיכונים גיאופוליטיים, כלכליים ופוליטיים שהטילו לחצים כלפי מטה על הצריכה ועל הביקוש למכולות. "אנחנו כבר יודעים שהשוק דובי בביקוש הצרכנים בגלל גורמים רבים כמו פחדי מיתון וסיכונים אינפלציוניים", אמרה דוברת Container xChange. "אז כמובן, יש שקע משמעותי בביקוש הצרכני, שמוביל לאחר מכן לירידה בביקוש למטענים, ולפיכך, לירידה בביקוש למכולות בעולם".

תגובות לכתבה(6):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    צריך להבין מה קוראים ורק אז לתרגם
    דוד יוהונתן 13/11/2022 10:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למי בתחום זה משעשע עד בזבוז זמן
    סגור
  • 4.
    כשהנפט ירד ל 0
    לרון 12/11/2022 10:20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    רצו למכור חביות "הביתה"למשקיעים,כעת שינסו למכור מכולות "הביתה",פלא שצים יורדת אחרי עלייתה בקורונה?
    סגור
  • 3.
    מעניין מאוד (ל"ת)
    נגה 12/11/2022 09:01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    זה שוב אפקט הbullwhip
    ברק 12/11/2022 03:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ממצב של מחסור במכולות יזמים ראו הזדמנות וייצרו יותר מידי ועכשיו יש עודפים. עכשיו חברות יפשטו את הרגל כי יקר להחזיק מכולות ריקות ועוד איזו שנה שנתיים אחרי המיתון שוב יהיה מחסור ואז שוב עודף... המגיפה חרפנה את הכלכלה העולמית, לוקח שנים למחזורים האלו להיפתר ולחברות ללמוד שצריך לתכנן את הדברים האלה יותר בזהירות.
    סגור
  • 1.
    אוקיי. אז למה המחירים לא יורדים
    משה 11/11/2022 22:42
    הגב לתגובה זו
    3 3
    מה שמעלה את החשד שחלק מהיבואנים "טמאעים"
    סגור
  • טען עוד
  • המחירים צנחו!!! אבל אולי עכשיו יבטלו את
    לימור 11/11/2022 23:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היטל חוזר איזון/ חוסר בציוד מכולות המטורף שהיה ואולי המחירים ירדו עוד
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות