"הנפילה במחירי במניות היא הזדמנות מדהימה לעובדים חדשים להיכנס במחירים נמוכים"

כך מייסד ומנכ"ל משותף מאנדיי רועי מן, בראיון לביזפורטל אחרי הדוחות הטובים של החברה. איזה שינוי בכל זאת החברה רואה בשוק? "עסקאות לוקחות יותר זמן, חברות שוקלות כל הוצאה", ומה הם חושבים על מחיר המניה?
 | 
telegram
(1)

חברת מאנדיי -2.24% מאנדיי 262.89 -2.24% מאנדיי סגירה:0 פתיחה:264.41 גבוה:267 נמוך:257.75 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  ממשיכה לצמוח גם ברבעון האחרון ועוקפת את צפי האנליסטים, גם ברבעון הזה וגם בתחזית לרבעון הבא. בטרום המניה זינקה ב-24% וכעת היא עולה ב-5%. על פי תחזיות החברה, היא תכניס השנה 510 מיליון דולר, מעל הצפי בשוק וגם מעל הצפי שלה בתחילת השנה ל-470-475 מיליון דולר. אם היא תצליח בכך הצמיחה שלה משנה לשנה תעמוד על 66%, מעל הצפי שלה עצמה לצמיחה של 51%.

בתחילת השנה השוק התאכזב מהצמיחה הנמוכה יחסית (51% זה לא נמוך בכלל רק שביחס לצמיחה של השנה שעברה מדובר על נפילה של כמעט חצי בצמיחה) והמניה מחקה 38% מתחילת השנה, ובסך הכל, מאז השיא אחרי ההייפ הגדול של השנה שעברה - המניה התרסקה ב-75%.

אבל במאנדיי, שנותנת פלטפורמה לבנייה תוכנה לניהול חברות, בכל זאת נשמעים אופטימיים. הם בטוחים שהמניה תעלה בהמשך, וקוראים לצעירים להיכנס לתחום. רועי מן, מנכ"ל משותף ואחד ממייסדי החברה מתייחס בראיון לביזפורטל לנפילת מחיר המניה והאם זה משרה אווירה לא טובה על העובדים: "מבחינת עובדים חדשים, הירידה במחיר המניות זו הזדמנות מדהימה להיכנס לחברה כשהמחיר נמוך ויש אפסייד גבוה יותר. הסיטואציה הזו בשוק, יכולה להיות חיובית לעובדים חדשים בחברות הטובות. ולגבי העובדים הקיימים שלנו - הרבה מהם הגיעו לפני ההנפקה ולכן יש להם רק אפסייד. גם הם במקום טוב. אז אנחנו לא בסביבה שזה מטריד אותנו".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אז אתם לא מוטרדים מהירידה במחיר המניה?
אלירן גלזר סמנכ"ל הכספים של החברה: "התשובה ה"נכונה" היא להגיד שזה לא מעניין אותנו. אז כן, האמת שזה מעניין אותנו וחשוב לנו, אבל אנחנו לא מנהלים את החברה בהסתכלות על מחיר המניה. אנחנו בהחלט מאמינים שהמחיר בהמשך ישקף את הפעילות של החברה. נכון שהנפקנו ב-155 דולר למניה וירדו ב-37% ממחיר ההנפקה אבל אנחנו עדיין במקום טוב ובכל מקרה מאמינים שהמחירים בהמשך ייצג בהמשך את הצלחת החברה".

מן הוסיף "ההסתכלות שלנו ושל מרבית העובדים היא לטווח הארוך. השוק יורד והוא גם יעלה ומה שחשוב זו העשייה שלנו ובטווח הארוך המחיר משקף את השווי".

איזה שינוי בכל זאת אתם רואים בשוק?
מן: "אנחנו כן רואים שינוי בהתנהגות של לקוחות - יש שינוי בהתנהגות של השוק. עסקאות לוקחות יותר זמן, חברות שוקלות כל הוצאה שיש להן. המצב הכלכלי לא אותו דבר לחלוטין ובכל זאת אנחנו מצליחים".

גייסתם עובדים השנה?
מן: "גדלנו מאוד מתחילת השנה. הוספנו 500 עובדים שזה 50% צמיחה בעובדים מתחילת השנה (החברה התחילה את השנה עם 1,100 עובדים. נ"א). בדרך כלל אנחנו מגייסים בעיקר בתחילת השנה אך גם כעת אנחו בהחלט ממשיכים לגייס. חשוב לומר - לא נגייס סתם כי צריך לגייס. אנחנו מאוד מסתכלים על היעילות ולא מוסיפים אנשים במקום שזה לא יעיל. מאוד אכפת לנו מההוצאות ואנחנו רוצים לראות הוצאות שמחזירות את עצמן".

פיטרתם עובדים השנה?
מן: "לא".

מה תחזית המאקרו שלכם?
גלזר: "אנחנו מאמינים שלפחות עד סוף השנה התנאים הכלכליים המאתגרים לא ישתנו בעולם. האינפלציה, המלחמה ברוסיה, המשבר בשרשרת האספקה ועוד. זה יימשך כנראה גם לרבעון הראשון והשני של השנה הבאה. לא צפויים לראות שינוי משמעותי. אנחנו מתנהלים בצורה חכמה: צמיחה תוך כדי יעילות תפעולית. ממשיכים לצמוח בקצבים מאוד יפים אבל גם שמים לב לשורה התחתונה גם מבחינת תזרים מזומנים וגם מבחינת צמצום ההפסד. יש לנו מעל 850 מיליון דולר בבנק. אם רואים הזדמנויות להמשיך ולהשקיע, לצמוח, לתפוס נתח שוק".

מה בכל זאת ההבדל ביניכם לאחרים, מה גורם לכם לחשוב שתשמרו על יציבות?
מן: "אנחנו מראים צמיחה ושיפור ביעילות, וזה לבד מראה שהמערכת של מאנדיי די יציבה. אנחנו מנהלים את ה'קור' של הארגונים, הם תלויים בנו לנהל את הפעילות שלהם וגם זה נותן לנו המון יציבות. יש לנו לקוחות על פני תעשיות שונות, לא רק הייטק וגם זה מוסיף ליציבות שלנו וצריך לזכור שהתחום נמצא עדיין בבנייה, וגם בזמנים כאלה, שארגונים רוצים לצמצם, הם יכולים לעשות המון שימושים במאנדיי. כשאנחנו מסתכלים על השוק, זו תקופה קשה, רואים מה קורה לחברות אבל יש לנו את הכלים להתמודד עם זה בצורה יפה".

הייתם צומחים יותר אלמלא ההאטה?
מן: "אם המשק היה ממשיך לצמוח והשוק היה ממשיך לצמוח כמו בשנה שעברה אז כן, היינו צומחים יותר".

איך בכל זאת הצלחתם להכות את התחזיות?
מן: "יש לנו מערכת בחברה שקוראים לה 'ביג בריין' (המוח הגדול) והיא מודדת את היעילות של כל דולר בביצועי השיווק, ואנחנו יודעים כמה נקבל חזרה על כל דולר. בניגוד אלינו, הרבה אחרים שקנו מדיה לא ידעו את זה. כולם מורידים את התקציבים שלהם. אנחנו נשארנו בכיוון שרצינו ואחרים חתכו תקציבי ואז המחירים ירדו. רואים יעילות גדולה ברכישה של לקוחות חדשים".

איפה תהיו עוד 3 שנים?
גלזר: "אחת ממובילות השוק, ממשיכים את הדרך שבה שאנחנו עושים. רוצים להוביל את השוק. אנחנו רואים שלקוחות מאוד מחפשים את המוצר שלנו. גם בתקופות קשות ארגונים מתייעילים ומאנדיי היא כלי מצוין לעשות את זה ולכן יש לנו ערך ענק. וזה ישפיע עלינו בהמשך".

תעשו אקזיט כמו איירון סורס (והמשקיעים יהיו בהלם)?
מן: "אנחנו מכוונים לבנות חברה גדולה".

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בואו תעשו רווח נקי לשם שינוי
    אנונימי 15/11/2022 00:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואז נדע שאתם שווים משהו
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות